2023-03-27, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
MH sa att JJ hotade henne.....

I lägenheten? Var står det?
Citera
2023-03-27, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror att T var så omtöcknad så att J kunde låsa hennes armar, men enligt J sparkade hon i väggen så J hade fått flytta på henne/dem. Hur det gick till har jag inte klurat ut, om de hasade runt på något vis eller om J lyfte T och slängde henne I golvet igen. J antydde väl något hasande?

Kraften i spasmer har jag egentligen inte en aning om. Det är mest en gissning.

Detta scenario där J låst T s armar med sina knän eller underben har jag också funderat över. Min bedömning är att hon då måste sitta högt upp på T vilket då ger T möjlighet att vrida/snurra sin höfter så hon hamnar på mage.

Har man tittat på brottning eller mma så ser man hur lätt det är att vända sin kropp om inte motståndaren sitter på höfterna.

Men visst, vi vet inte hur omtöcknat eller vilken styrka T hade i sin kropp. Men det blir lite väl många om, för att J skulle lyckas med detta själv.
Citera
2023-03-27, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
De flesta mord sker i hast utan någon större planering. De sker i stridens hetta. Att Maja var i lägenheten var isåfall inget hon la någon vikt vid, temperamentet var redan uppe i skyarna. "Det svartnade för ögonen" som det brukar heta.

Med det inte sagt att Maja inte var med.
Jo sant det kan svartna. Men jag tror på samförstånd dom i mellan. MH om någon vet om JJ mörker mest av någon och mycket tyder på att JJ vet vars hon har MH. Att hon får hjälp. Hon har enligt mig blivit förbered på att något sådant kommer hända förr el senare. Med tanke på brotten MH vetat om / varit delaktig i. Samt låt texterna hatet tongångarna osv. Skadorna på armarna tror jag verkligen är pga MH hållt dom. Jag tycker med allt i helhet blir det mest logiska och troliga.
Senast redigerad av FMR 2023-03-27 kl. 13:07.
Citera
2023-03-27, 13:04
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
hur ska hon lita på att MH inte ringer på hjälp då? Hade JJ gjort det själv borde hon fått av värnjings skador exempelvis på händerna. Med tanke på att det lät som att hon sparkade med benen kämpade hon. Hon var försvagad ja. Pågrund av fallet och alkohol. Men hon kämpade.

Absolut. Hur ska MH förklara att hon inte ringde 112 eller sprang från lägenheten när JJ åkte till Donken?

Om hon är så rädd för JJ och sett hur det gått för Tove borde hon väl dragit när hon hade tillfälle. Var hon så rädd för JJ skulle hon väl också vara rädd för att hon i ett senare läge själv skulle bli mördad av JJ för att bli tystad för det som hänt (om de inte åkt fast vill säga).
Trodde MH att de skulle leva vidare som inget hänt? Rädslan för JJ tror jag är kraftigt överdriven för att rädda sitt eget skinn.
Citera
2023-03-27, 13:06
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Om hon satte sig på Tove (två ggr?) för att hålla henne på plats, och förhindra att hon slog sig loss medan den andra tjejen tryckte en kudde över hennes ansikte, samt ströp henne, borde hon ju åka dit för medhjälp till mord? Nu har jag inte hunnit läsa fup'en rakt av, men framkommer det vem av tjejerna som slog Tove med ett trubbigt föremål i tinningen/mot sidan av huvudet?
Ingen är åtalad för medhjälp till mord dessutom måste allt kunna bevisas. Kudden vet jag inte var du fått ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Clea verkar vara iskall och samvetslös. Tycker det är märkligt att grova brottsligar, mördare ska kunna välja försvarare.
Clea hade målet mot Lambertz
Hon var kvinnans försvarare

Om inte jag minns fel så begärde Lambertz ut ett högt skadestånd efter den rättegången?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Absolut. Hur ska MH förklara att hon inte ringde 112 eller sprang från lägenheten när JJ åkte till Donken?

Om hon är så rädd för JJ och sett hur det gått för Tove borde hon väl dragit när hon hade tillfälle. Var hon så rädd för JJ skulle hon väl också vara rädd för att hon i ett senare läge själv skulle bli mördad av JJ för att bli tystad för det som hänt (om de inte åkt fast vill säga).
Trodde MH att de skulle leva vidare som inget hänt? Rädslan för JJ tror jag är kraftigt överdriven för att rädda sitt eget skinn.

Förklarar med att hon sov.
Citera
2023-03-27, 13:08
Medlem
Citat:

Ja precis 🙂
Citera
2023-03-27, 13:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det var dessutom hon som var otrogen mot honom! Hon tyckte att han var tråkig och han hade svårt att släppa henne efter att hon dumpat honom. Att då försöka bränna inne honom är bortom stört.

Ja, bra uttryckt!
Bortom stört!

Och jag tror att han liksom många andra som varit utsatt för samma typ av psykisk misshandel (ja, det är vad det är!!), blir typiskt traumatiserade, och kan få den där sjukliga bindningen till den som traumatiserar dom.

Alltså, Johanna måste vara ett unikum ändå.

Så ung, men så snormt störd.

Kanske beror på att hon samtidigt som hon har narcissistiska och psykopatiska drag, är väldigt aktiv. Hon är ju överallt. och fixar och donar.

Precis som hon gör efter mordet.

Snabb, effektiv. Inom minuter efter mordet, är hon igång.
Citera
2023-03-27, 13:09
Medlem
Citat:

För att MH uppger i förhör att hon inte ens visste Tove var död när JJ var på McDonalds. MH tror att JJ förvarat Tove i walkin closet. MH uttrycker att hon får vetskap om Toves död när JJ väcker henne en stund efter att JJ kommit hem från MC Donalds och att Tove då ligger död på lakan i hallen och att JJ behöver hjälp att bära ner kroppen.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Det tror jag inte, folk är i allmänhet jävligt fega. Bor ju dömda pedofiler, barn- och kvinnomördare lite här och var utan att ansättas av hämndlystna mobbar. Dessutom om hon frias är hon ju inte skyldig till mord, varför skulle någon misshandla henne då? Det kanske är som hon säger, att hon var rädd för Johanna.

Nathalie mördare fick flytta från landet direkt efter avtjänat straff... Hagamannen blev nästan ihjälslagen...

Bara för att en domstol friar dig så är du inte oskyldig... och det finns det en hel hög med människor som tkr.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Ingen är åtalad för medhjälp till mord dessutom måste allt kunna bevisas. Kudden vet jag inte var du fått ifrån?

Från FUP'en, givetvis. Hon tryckte en kudde över ansiktet på henne (sannolikt med avsikt att kväva henne, därpå tog hon stryptag istället. Läste detta igår i FUP'en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in