Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Fast visste Rullman om kontakterna med ordningsvakterna/polis redan på måndag morgon?
Jag tycker inte att varken ordningsvakterna eller polisen verkar ha gjort något fel. De såg inte bråket själva, de inblandade hade inga synliga skador och de hörde ändå lite de inblandade. Hänvisade seda till att anmäla hos polisen/ 114 14.
Tycker inte att de varit nocnchalanta eller verkat inkompetenta.
Det man däremot kan ha invändningar mot, särskilt nu med koll i backspegeln, är mordbränderna. Vet inte (har inte läst hela FUP och skumläst en del) om man kunnat göra mer vad gällde mordbränderna. Kanske det inte då fanns någon misstänkt, och därmed svårt att gå vidare.
En allvarlig varningssignal är ändå att om någon tuttar eld på annans bostad, då är det otroligt viktigt att ta reda på vem det är. Inget busstreck det där.
Jaha då fattade du mig nog fel jag menade att Johanna inte var så smart genom att ta kontakt med dessa för att senare ta död på Tove. Rent ut sagt korkat. Nej troligen visste inte Rullman om det på en gång på måndagen men det bör ha kommit till kännedom ganska fort genom bla vittnen och övervakningsvideo. Misstanken riktades ju fort även pga Tove pratat med pojkvännen om var hon skulle.
Sån nej de har gjort sitt jobb för att lugna ner, J och M gick väl ut rätt omgående också om jag kommer ihåg rätt sen var det Maja som gick in och "letade" efter Tove. Tjafs är väl vardagsmat för ordningsmakten på inneställen och det kan inte skrivas rapporter på allt. Men de koppar ju ihop händelser som sticker ut vid mistänkt brott.
Ja mordbränderna är en sak som kunde hanterats bättre speciellt som det även brunnit vid Johannas tidigare pojkvän. Men som sagt inte lätt att koppla ihop de händelserna för polisen mer än så här i backspegeln.