2023-03-27, 12:12
Medlem
När delar av den rättsmedicinska rapporten visas upp i rättssalen tittar 18-åringen ned i golvet och håller ena handen för pannan. 20-åringen är fortsatt samlad men tittar inte längre på åklagaren.

Från SVT
Citera
2023-03-27, 12:14
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ambitionen är att dra igång kl 13:00. Beror lite på om Maja vaknat eller inte. Gissar 13:10.
Hahahhaha! Tack för dagens första smilbands-lyft
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ja, jag såg nu att expressen fick med att huvudskadan kan gett upphov medvetandepåverkan till skillnad från SR som jag följer.

Rättsläkaren bedömning blir då att att skadan kan gett upphov till medvetandepåverkan men inte medvetslöshet.
Det förefaller ändå som att det påverkat Ts möjligheter till motvärn eftersom några sådana skador inte funnits. I den förlängningen ser jag det som fullt möjligt att J är ensam gm till själva dödandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Sverige är bra rubbat där gm skyddas genom uteblivna namn och blurrade bilder medan övriga världen ist fokuserar på att namnge och visa bild på de som gjort grövre brott. Svensk media skyddar inte brottsoffer däremot.
I fall likt detta är det uteslutet att ngn annan är gm och argumentet att man ska skyddas tills dom faller är urvattnat. Likväl borde efterlysta alltid namnges och visas bild på. Vissa gm av utländsk härkomst namnges inte och ej heller visas bild även efter dom. Det är ett perverst svensk skyddande av grovt krimimella.

Anledningen till att man inte visar bild och namn är att de inte är dömda än. När de har blivit dömda kommer det läggas ut i media också.
Citera
2023-03-27, 12:15
Medlem
Citat:
Det är bara M som fått insyn i hur störd hennes tankeverksamhet varit. Och hon satte tyvärr sitt eget välbefinnande före J s alla hatobjekt som riskerade livet.
Finns många människor som är mottagliga för manipulation. J kan mycket väl besitta förmågan att uppträda trevligt om det inte är något som går henne emot. Även tänkbart att hon är duktig på att uppmärksamma andra, smöra och ge komplimanger, vilket det finns de som är svaga för. Sedan ska man också tänka att vännerna är lika unga som J själv och vet inte hur de ska förh0lla sig till J:s karaktär, de kanske också är rädda och har sett det som bäst att vara följsamma mot henne för att inte hennes mörka jag ska komma fram. Världen är full av följsamma människor.
Citera
2023-03-27, 12:16
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det förefaller ändå som att det påverkat Ts möjligheter till motvärn eftersom några sådana skador inte funnits. I den förlängningen ser jag det som fullt möjligt att J är ensam gm till själva dödandet.

Då bör ju rimligtvis JLJ påstående om att Tove tagit strypgrepp på henne före också anses som högst otroligt.
Citera
2023-03-27, 12:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ambitionen är att dra igång kl 13:00. Beror lite på om Maja vaknat eller inte. Gissar 13:10.
Jag tror att hon befinner sig I gränslandet liksom mordnatten, varken sovande eller vaken, snarare "avstängd".
Citera
2023-03-27, 12:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Då bör ju rimligtvis JLJ påstående om att Tove tagit strypgrepp på henne före också anses som högst otroligt.
Absolut. Det tror jag inte ett dugg på.
Citera
2023-03-27, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Finns den bild expressen la upp i sin livechatt opixlad nånstans?
https://ibb.co/pLZyQXD

Har funnits på MHs Instagram om den finns kvar.
Citera
2023-03-27, 12:20
Medlem
TheTerminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Johanna är så vacker, men hennes handlingar och hennes personlighet gör henne så ful.
Undrar genuint om hon fått några beundrarbrev ännu.

Titta på JJ på bilden FUP:en i "samanställning av digitala spår", där en selfie visas på sidan 47 i dokumentet (sida 32 anges på själva dokumentet) och säg ärligt att du tycker hon "är så vacker" ?

(För bilden i sig, säger ju inget om hennes handlingar och personlighet).

VIDRIGT att det antagligen är den groteska syn, som blev det sista stackars Tove såg i livet
Citera
2023-03-27, 12:21
Avstängd
13.20 återupptas förhandlingarna återigen.

SVT.
Citera
2023-03-27, 12:21
Medlem
DeDeThes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Sannolikheten att någon annan skulle bära runt på hennes mob är nära noll.

Lycka till om du vill ha en rättegång där hela motiveringen är hundraprocentig. Det handlar om en samlad bedömning varav mobilrörelser är en.

Att man måste upprepa detta enkla faktum.

Du är SÅ fel ute.
Men jag släpper den där
(för du verkar vara en som inte kan ta logik).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in