Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Det råder knappast något tvivel om storleksrelationerna staterna emellan. Befolkningen var när detta startade ungefär tre gånger större i Ryssland, skillnaden är sedan striderna startade än större i Ryssarnas favör. Ukrainas ekonomi är antagligen närmast helt i spillror. Produktionen är väl närmast noll. Ryssarna exporterar olja och gas och bygger det mesta de behöver själva, inklusive vapen och ammunition. Det är helt enkelt så det ligger till.
Vad är storleksrelationerna på de som är för kriget i Ryssland mot de som är för i Ukraina? Där tror inte jag att det skiljer så mycket. De kanske till och med är så att Ukraina kan ställa fler soldater vid fronten är vad Ryssland är kapabla till.
Jo, Ryssland har en egen produktion och det har inte Ukraina. Men väst fyller det tomrummet förbannat bra. Det kan du inte ha missat...
Ryssland ställer undermålig utrustning vid fronten medan väst tillhandahåller adekvat.
Tror du själv att det är sanning att T-55 skeppas till fronten så förstår jag inte ens hur du kan argumentera på sättet du gör. Du borde förstå att det inte ser så bra ut för Ryssland.
Vi har exempelvis inte sett en enda rysk stridsvagn med ett Arena-system någonstans i Ukraina. Varför tror du det är så? Många pro-ryssar säger att dessa sparas men du vet lika bra som mig att det är en stor fet lögn.
EDIT: Ska tillägga att Arena-systemen påstås ha varit tillgänglig för ryska fordon sedan 1997 då det testades med "fantastiska" resultat första gången.