2023-03-27, 02:45
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Precis
Det finns inget annat alternativ
Det är mord
Hennes advokat har jag hört tidigare gjort uttalanden i andra mål
Jag har inte fått några bra vibbar av henne som en bra advokat
Hennes uttalanden ibland låter väldigt obildat
Hon finns med i kändissmeten mer hon har nog bara haft tur och halkat in där
Vissa säger tvärtom att hon är bra

Hon må vara bra men som sagt av det som framkommit så måste hon vara Keanu Reeves bra i djävulens advokat... för JJ är stekt...
Citera
2023-03-27, 02:46
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
I Sverige har vi sk fri bevisprövning.
Det är den princip som gäller i svensk processrätt. Den innebär att parterna i en rättegång får åberopa all bevisning som de kan få fram (så kallad fri bevisföring) och att värdet av bevisningen prövas fritt av domstolen (fri bevisvärdering)

Vet du om domare/nämndemän får/kan läsa fuppen under överläggningen? Alltså efter rättegång men när de överlägger om skyldig/oskyldig och ev straff? Lyssnar de även på ljudbanden?

Citat:
Ursprungligen postat av PR400
https://www.expressen.se/nyheter/rattegangen-inleds-i-tove-fallet-ord-mot-ord/

Krimreporten påstår att JJ sagt att MH har hållit fast fötterna under strypningen?

Det låter mer rimligt/logiskt än att hålla i händerna!

Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Ett intressant inspel har varit att någon, eller några, druckit JJs vin på väg till Storgatan 71. Alkohol minskar impulskontroll, och kan vara öka sannolikhet för bråk.

Dock: De gick från Nöjet 0134 och var utanför JJ 0151 vilket tyder på att de inte stannade på vägen (förutom vid rådjuret). Google Maps beräknar denna gångsträcka på 15 minuter, det tog 17 minuter för sällskapet. Detta pekar ju på att de inte stannade någonstans, vilket man sannolikt gjort om man drack alkohol.

Vet vi om de drack i JJs lägenhet? Har för mig att TTs DNA inte fanns på något glas.

Den tredje personen som var i JJs lgh på förfesten, Louise (?), hade plastglas med sig när de gick till Nöjet, jag är osäker på om även JJ och MH hade plastglas på vägen till Nöjet, men det kan ju funnits plastglas kvar i lgh som användes och sedan slängdes tillsammans med TTs saker......

Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Till er som är lite mer inlästa på det här fallet:
Tror ni att JJ var av den uppfattningen att hon skulle komma undan med mordet de första timmarna efter att mordet begåtts?

Jag tror faktiskt att hon egentligen inte brydde sig, jag tror JJ är en lustmördare, att hon NJÖT av varje sekund av mordet/dödsögonblicket, men även hantering/skändning av kroppen. Hade hon inte blivit misstänkt och tagen in till förvaring/anhållen så tidigt, så hade hon nog säkerligen "hälsat på" kroppen flera gånger......

Därför så tror jag även att MH inte var i badrummet när mordet begicks, och jag tror på att MH somnade, mest pga att de festat även dygnet innan, en resa till någon konsert i Göteborg och sovit i bilen natten innan. Om jag inte missminner mig helt så var även denna Louise (?) med på Göteborgsresan OCH förfesten till Nöjet, och hon var så trött att hon gick hem efter Nöjet.
Frågan är väl vad som håller JJ vaken i en 3 dygn......

Och varför JJ blir så fysiskt svag plötsligt (efter mordet) så hon behöver MHs hjälp med att flytta på kroppen, jag tror planen var att göra det helt själv, hon är ju hästtjej, van att bära höbalar, boxströssel, mocka hästskit.........

Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Ja men inte JJ:s. Och att JJ hade en medsittare fick vi ju information om ganska tidigt.

Set fanns en ansökan om samsittning, men jag tror inte att det genomfördes......

Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
MH har sagt i förhören att hon åkte tillbaka hem till JJ sedan de dumpat T i skogen. Där hade MH lagt sej och sov. Vad JJ gjorde eller var hon själv sov gav hon vaga svar om.
Jamenar..finns det nån som tror att JJ sov på golvet?? Är det inte uppenbart att de haft ett flat-förhållande?

JJ körde hem MH, och JJ åkte sedan och sov hos sin mamma.....
Citera
2023-03-27, 02:46
Medlem
Citat:
Tack! 🙏 Det ska bli spännande att lyssna på
Vilken dag sänds det?

Att tjejerna kom öv om att först ljuga att de hade en storry förstår vi av M förhör
Frågan är om Expressen har något nytt utöver det?
Hoppas!

Artikeln blev publicerad. Publicerad 23 mar 2023 kl 16.03
Lyssna på hela avsnittet i spelaren nedan.
Citera
2023-03-27, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Kanske kan vara detta

Visar filmen försvunna Tove, 21?
Se övervakningsbilderna som polisen bedömer som "väldigt intressanta"

22 oktober, 2022

https://www.tv4.se/artikel/3U9QxOBEuLkftJGf3Kn6px/visar-oevervakningsfilmen-foersvunna-tove-21
Det klippet tror jag är utrett
Och att det inte var T?
Citera
2023-03-27, 02:54
Medlem
Citat:
Det klippet tror jag är utrett
Och att det inte var T?

Hm, det är vad som sägs. Titta riktigt på det och förstora upp det. Så ser du att det visst ändå kan vara Tove och då får man en helt annan bild om hur hela händelseförloplet kan ha gått till. Men som sagt lögn och åter lögn.

Hoppas att de får sina straff för vad de har gjort.
Citera
2023-03-27, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Fast är det egentligen så hemskt? Om man tänker efter vad de utsatte Tove för? Med att strypa henne till döds.

https://m.youtube.com/watch?v=KtJLBe07xus
Sant
Det är så vidrigt grymt det tjejerna har gjort
Jag önskar också att polisen hade supermetoder för att få fram sanningen
Så lite Gunvald kanske skulle ge något?
Citera
2023-03-27, 03:00
Medlem
Citat:
Hm, det är vad som sägs. Titta riktigt på det och förstora upp det. Så ser du att det visst ändå kan vara Tove och då får man en helt annan bild om hur hela händelseförloplet kan ha gått till. Men som sagt lögn och åter lögn.

Hoppas att de får sina straff för vad de har gjort.
Jag ska titta en gång till
Men har ett svagt minne av att klippet är utvärderat av polisen
Vet du från vilken månad klippet är?
Citera
2023-03-27, 03:01
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Sant
Det är så vidrigt grymt det tjejerna har gjort
Jag önskar också att polisen hade supermetoder för att få fram sanningen
Så lite Gunvald kanske skulle ge något?

Polisen är tyvärr bakbunden av massa liberala feminist fjantar som dikterar vilkoren... ta en titt österut så får du se att folk sjunger som nektergalar när de kmr in på förhör hos polisen...
Citera
2023-03-27, 03:08
Medlem
Citat:
Jag ska titta en gång till
Men har ett svagt minne av att klippet är utvärderat av polisen
Vet du från vilken månad klippet är?

Vi vet inte vad polisen har gjort och inte har gjort.

Tänker man på att JJ och MH har ljugit då kan man tänka på detta klippet och sedan tänka vidare: aha, är det så det har gått till.

Klippet är från 2022-10-16 kl 01:26:25.

Så tiden stämmer överens med då Nöjet stängde.

Nöjet stängde kl 01:00 och promenadavståndet till parkeringsplatsen är ca 200 m.

Så visst kan det stämma att det kan vara Tove på filmen vid bilens passagerarsida.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-03-27 kl. 03:20.
Citera
2023-03-27, 03:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Vi vet inte vad polisen har gjort och inte har gjort.

Tänker man på att JJ och MH har ljugit då kan man tänka på detta klippet och sedan tänka vidare: aha, är det så det har gått till.

Klippet är från 2022-10-16 kl 01:26:25.

Klipoet blev publicerad
22 oktober, 2022.

Det var någon med liknande kläder som TT, men de kontaktade polisen och det är avfört, det var inte Tove!
Citera
2023-03-27, 03:27
Medlem
Vilka här ska gå på rättegången? Tror det kommer vara många som dyker upp flera timmar innan för att få en säkrad plats.
Citera
2023-03-27, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det var någon med liknande kläder som TT, men de kontaktade polisen och det är avfört, det var inte Tove!

Och hår också?

Men jag har andra tankar. Allt som sägs är tyvärr inte sant. Allt för att dölja att det var ytterligare en person med i sällskapet förutom Tove, JJ och MH. Och har man den bilden klar för sig kan man verkligen förstå hur händelseförloppet har gått till. Men nu får vi se och höra vad som kommer fram i rättegången. Man kan vidare fundera på om JJ och MH verkligen kan stå emot och komma ihåg sina lögner i rättegången som nu komma ska.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-03-27 kl. 03:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in