2023-03-26, 23:28
Medlem
Till er som är lite mer inlästa på det här fallet:
Tror ni att JJ var av den uppfattningen att hon skulle komma undan med mordet de första timmarna efter att mordet begåtts?
Citera
2023-03-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Helt ointressant men jag kan ändå inte heller låta bli att tänka på att det måste varit extremt opraktiskt att ha badtofflor på sig i en becksvart, tät granskog när man ska dra och gömma en kropp över ojämn mark. Hur hon lyckades behålla dem på är en gåta!

Ja, det lär ju inte direkt ha varit lätt. Hon bröt ihop och grät för att det var så svårt.
Citera
2023-03-26, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
MHs medsittare har förhörts.

Ja men inte JJ:s. Och att JJ hade en medsittare fick vi ju information om ganska tidigt.
Citera
2023-03-26, 23:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag kan inte släppa detta extremt snabba pådrag redan dagen efter. Tove var myndig, men det går så snabbt för dem att misstänka både människorov och mord, hur är det möjligt?!
Jag trodde AW hört tydliga hot eller liknande via Toves mobil som fanns inspelat, på natten eftersom pådraget blev så snabbt även gällande Missing Peoples sökande.

1) Det måste finnas något mer konkret bevis som kanske framkommer under rättegången!

2) En annan sak jag undrar över som inte framgår i FUP är när MJ och JJ får tala med/träffa sina föräldrar och hur många gånger. Får de för sitt psykiska måendes skull och unga ålder stöd från föräldrar och psykologer.

3) Jag har inte sett i FUP att JJ:s ”medsittare” förhörts, eller har jag missat det? Många sidor FUP var det…och fortfarande många frågor.
Det kan vara att Ts pappa hittade cykeln låst när han var ute och letade och knackade dörr för att höra om någon sett eller hört något.
Citera
2023-03-26, 23:30
Medlem
Citat:
Med tanke på det så är det stor skandal att JJ:s mobil inte kunde spåras till mordplatsen på två hela veckor innan man hittade Tove!!! JJ var misstänkt för människorov redan dagen efter.
Och hennes mobil hade man beslagtagit dagen efter. HELT ofattbart!! Hade Tove legat misshandlad eller inlåst nånstans så hade hon dött pga att det gick för långsamt att hitta henne till slut. Fast man hade BÅDE en misstänkt mördare samt dennes mobil i beslag redan DAGEN EFTER!!

Instämmer. Lösenorden borde dem fått direkt av JJ och logga in i ex find my iPhone eller andra appar och sett det på 0tid. Kan inte heller förstå det.
Däremot operatör kan ta tid på sig men visar ändå inte exakt position.
Citera
2023-03-26, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jag har också reagerat på den snabba insatsen, normalt brukar det ta längre tid.
Kan det funnits orosanmälan sen tidigare?
Jag vet inte om det ska tas upp i en FUP i så fall.
Ja det var mycket snabbare insatts än vad det brukar
Kanske det väcktes misstankar när anhöriga eller vänner berättade om den tidigare osämja som pågått
Sen T sista medelande
till AW
J slog mig
Men jag tror också att Rullman sagt att de förtod att nåt inte stämde efter förhören med J och M
Det väckte misstanke
Citera
2023-03-26, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Tror ni att JJ var av den uppfattningen att hon skulle komma undan med mordet de första timmarna efter att mordet begåtts?

Ja. Särskilt om man fäster tilltro till MH:s vittnesmål om att JJ var upprymd och taggad på livet när de träffades på kvällen den 16 för att snacka ihop sig. JJ har lite problem med konsekvenstänket. Det är mkt snack om MH:s dumhet i denna tråd, men den som gjorde nästan alla tabbar var JJ. Toves mobil till Donken, inte lämna den egna mobilen hemma eller dra på flygplansläge när de åker. Felet om TT:s cykel i det tidiga förhöret. Sen blev JJ ledsen när hon fick reda på att MH hade berättat om hur de flyttade på liket. Det tyder också på att hon trodde att hon fortfarande hade en chans att komma undan straff, trots att hon visste att de hittat liket med hjälp av hennes mobil.

Hon gör ju även försök att skylla på grannen och sitt ex Hampus i förhören, trots att hon borde förstå att det är HELT lönlöst.
Citera
2023-03-26, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vafallsvafalls
För övrigt känns det ju osannolikt att JJ och MH hade pallat hålla sig till sina lögner så länge om kroppen hade hittats direkt.

Ja och det ligger ju även i polisens intresse när de misstänkta är så här unga och ostraffade att man hittar kroppen snabbt. Tänk om JJ och MH hade varit oskyldiga och fått sitta frihetsberövade för mord under så lång tid. Det ligger ju i allas intresse att hitta Tove ASAP.
Citera
2023-03-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ja och det ligger ju även i polisens intresse när de misstänkta är så här unga och ostraffade att man hittar kroppen snabbt. Tänk om JJ och MH hade varit oskyldiga och fått sitta frihetsberövade för mord under så lång tid. Det ligger ju i allas intresse att hitta Tove ASAP.

Ja, jag vet inte om polisen och åklagarmyndigheten har gjort någon intern utredning angående detta men det finns verkligen goda skäl att göra det. Så här får det inte fungera.
Citera
2023-03-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Tänker på det här med kläderna som (åtminstone J) haft på sig under mordnatten, de måste ju ha luktat brandrök. Var det därför mamman var så snabb med att tvätta? Men anhöriga behöver ju inte vittna så den frågan förblir obesvarad.
Sedan tänker jag på kompass-armbandet (Toves), som inte har återfunnits. Ligger den gömd någonstans som en slags trofé efter lyckat mördande..Det här fallet är så sjukt så man vet knappt vad.

Jag tyckte mig se en bild i FUP av ett brönt kompassarmband.
Citera
2023-03-26, 23:37
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1

Det tror väl alla mördare som har för avsikt att inte erkänna direkt?
Citera
2023-03-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Tänker på det här med kläderna som (åtminstone J) haft på sig under mordnatten, de måste ju ha luktat brandrök. Var det därför mamman var så snabb med att tvätta? Men anhöriga behöver ju inte vittna så den frågan förblir obesvarad.
Sedan tänker jag på kompass-armbandet (Toves), som inte har återfunnits. Ligger den gömd någonstans som en slags trofé efter lyckat mördande..Det här fallet är så sjukt så man vet knappt vad.
Kanske jag minns fel men tror att de hittade T armband i J bostad?
Det finns bild på armbandet i fup

I förhör säger J mamma att hon inte kände någon lukt eller nåt annat konstigt fr J kläder

Det har jag mycket svårt att tro på
Märkligt också att mamman tvättade kläderna så snabbt mellan sina arbetspass
Senast redigerad av Anedin 2023-03-26 kl. 23:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in