2023-03-26, 22:54
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag tänker på Toves sambo, tvillingsyster, bror och föräldrar nu. Jag hoppas att de orkar med den här tuffa veckan som kommer. Jag önskar att Tove får upprättelse och rättvisa, nu i tingsrätten och sedan i hovrätten. Och att det kommer en period av läkning för Toves anhöriga, och för alla andra som höll av henne.

Vi vet ju tyvärr att MH och JJ kommer att sova gott i natt och kommande nätter. De är ju iskalla.

Jag med. Man vill ju visa sitt stöd på något sätt men det är nog bäst att låta dom vara ifred. Det är så tragiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av Sockerarter
Varför maskeras alla bilder av Tove?

Vad tror du själv?
Citera
2023-03-26, 22:57
Medlem
"[i]På frågor svarar Johanna:
Toves cykel stod precis på uppfarten, fastlås i ett litet staket.

Jag håller helt med, detta extremt snabba pådrag redan dagen efter. Tove var myndig, men det går så snabbt för dem att misstänka både människorov och mord, hur är det möjligt?!
Jag trodde AW hört tydliga hot eller liknande via Toves mobil som fanns inspelat, på natten eftersom pådraget blev så snabbt även gällande Missing Peoples sökande.

1) Det måste finnas något mer konkret bevis som kanske framkommer under rättegången!

2) En annan sak jag undrar över som inte framgår i FUP är när MJ och JJ får tala med/träffa sina föräldrar och hur många gånger. Får de för sitt psykiska måendes skull och unga ålder stöd från föräldrar och psykologer.

3) Jag har inte sett i FUP att JJ:s ”medsittare” förhörts, eller har jag missat det? Många sidor FUP var det…och fortfarande många frågor…
Citera
2023-03-26, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det är Js kläder som räknades upp ovan, MH hade rosa tröja, rosa byxor, vita skor och fuskPÄLS.

My bad. Läste för snabbt. Känns jättekonstigt att JJs mamma tvättat hennes kläder med, hon bodde ju inte hemma längre.
Citera
2023-03-26, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Men på övervakningsbilderna från Nöjet hade hon rosa kamouflagebyxor. Hmm. Känns ologiskt att byta om till kjol när man ska ut i skogen.

Det var M som hade byxor
J hade en svart kort kjol och en rosa blus
Citera
2023-03-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Inte bara MHs faktiskt. Js "vänner" de flesta före detta sådana ger en oberoende av varandra ganska samstämmig bild av J. Hur hon är helt ointresserad av andras känslor, hur hon utnyttjar människor, agerar utifrån egen fördel i allt och inte kan känslomässigt engagera sig i ett förhållande, men ändå kräver 100% lojalitet och "ägandeskap" över personen.

Ja, hennes vänners vittnesmål visar också på en gränslös och allmänt instabil person med psykiska problem. Men MH:s berättelse om JJ:s eufori i bilen, eller det där med balkongen... Det är på en annan nivå.

Antar att det bara är en tidsfråga innan någon gör fiktion av detta fall. Hur de drar liket in i en becksvart skog och MH sitter i bilen och ser elden genom bilrutan... Och sen sätter JJ på en låt och diggar på vägen hem. Svårt att släppa är det.
Citera
2023-03-26, 23:08
Medlem
Jag kan inte släppa detta extremt snabba pådrag redan dagen efter. Tove var myndig, men det går så snabbt för dem att misstänka både människorov och mord, hur är det möjligt?!
Jag trodde AW hört tydliga hot eller liknande via Toves mobil som fanns inspelat, på natten eftersom pådraget blev så snabbt även gällande Missing Peoples sökande.

1) Det måste finnas något mer konkret bevis som kanske framkommer under rättegången!

2) En annan sak jag undrar över som inte framgår i FUP är när MJ och JJ får tala med/träffa sina föräldrar och hur många gånger. Får de för sitt psykiska måendes skull och unga ålder stöd från föräldrar och psykologer.

3) Jag har inte sett i FUP att JJ:s ”medsittare” förhörts, eller har jag missat det? Många sidor FUP var det…och fortfarande många frågor.
Citera
2023-03-26, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
My bad. Läste för snabbt. Känns jättekonstigt att JJs mamma tvättat hennes kläder med, hon bodde ju inte hemma längre.

Hon bodde rätt mycket hos sin mamma eftersom badrummet renoverades.
Citera
2023-03-26, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Manliga ja , inte kvinnliga som sitter inne .
Du har nog rätt

Vi har inte diskuterat hur det är med beundrare för kvinnliga brottslingar

Men procentuellt så är det fler män än kvinnor som sitter i fängelse
Citera
2023-03-26, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Jag kan inte släppa detta extremt snabba pådrag redan dagen efter. Tove var myndig, men det går så snabbt för dem att misstänka både människorov och mord, hur är det möjligt?!

3) Jag har inte sett i FUP att JJ:s ”medsittare” förhörts, eller har jag missat det? Många sidor FUP var det…och fortfarande många frågor.

Om någon försvinner i samband med en utekväll är det ju av yttersta vikt att man börjar söka mkt tidigt. Finns bland annat risk för att personen ligger skadad i en skog efter ett otäckt fall eller dylikt.
Citera
2023-03-26, 23:13
Medlem
Pythia_88s avatar
I förhör säger Maja att Johanna har på sig en kort svart kjol, strumpor och badtofflor när de dumpar Tove i granskogen. Är Johanna barbent bör hon ha ”rivmärken” på benen efter granris eller så stämmer inte Majas utsaga. Kan det vara som så att Johanna bytte kläder efter Nöjet och att det är blod efter Tove på dem?
Citera
2023-03-26, 23:15
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
I förhör säger Maja att Johanna har på sig en kort svart kjol, strumpor och badtofflor när de dumpar Tove i granskogen. Är Johanna barbent bör hon ha ”rivmärken” på benen efter granris eller så stämmer inte Majas utsaga. Kan det vara som så att Johanna bytte kläder efter Nöjet och att det är blod efter Tove på dem?

Inte efter Nöjet iallafall. Hon sitter med kjol i donkendriven iallafall.
Citera
2023-03-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88

Det är väl inte alls givet att hon skulle få rivmärken av granriset. Kanske att hon fick någon lätt rodnad som försvann inom en dag innan hon fotograferas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in