Citat:
Vad är det som får dig att tro detta? Maja visste ju sedan tidigare att Johanna ville döda både Tove och My. Jag tror dom kokade ihop det här medan dom stod och väntade ut Tove. Två otäcka kvinnor som ska sitta på livstiid. Otroligt att alla tror att lilla Maja är så oskyldig även fast hon vet hur många ggr Johanna försökt elda upp folk. Folk har Adhd och vissa svårt att passa tider men dom mördar inte sina ovänner. Ska bli så intressant om Maja börjar prata i rätten eller om hon ska fortsätta säga öh, eh.
Fast det är väl sällan ett planerat mord utspelar sig inne i någons lägenhet?
"Vi tar med henne till min lägenhet och mördar henne!
""Jamen viss det gör vi, det är det ända självklara!
"Jag vet inte jag, det skär sig på något sätt..
Maja är givetvis medveten om att JJ vill ha med Tove. Men exakt vad hon planerat är jag inte så säker på att MH är så värst insatt i. Hon var inte så väldigt bekväm i mordbränningen exempelvis. Jag tror faktiskt mer på att JJ isåfall sagt att hon ska med för att hon/dom ska slå henne.
Jämför ovan med:
"Vi tar med henne och slår henne!
""Hmm, måste vi? Hmm ja okej då.."
Det är mer troligt. Sen blev det som det blev, men att MH var helt informerad om det är jag ändå lite tveksam till?
Var i FUP:en står det?
Citat:
Kan varit en miss också, men det borde man inte missa. Möjligt att den drogs upp, men varför isåfall? Sett till transport till polisen är det rimligt om man inte vill att byxorna ska falla ner eller så, men då knäpper man knappen också?
Citat:
Det tror jag med. Att hon inte hunnit kissa innan hon blev anfallen tycker jag är mest troligt. Öppen byxknapp (och eventuellt gylf) tyder på att man kanske ska kissa. Verkar varit sjöblött på golvet vilket det blir om man kissar på sig efter dödsögonblicket och har mycket urin i sig. Det är ytterst otroligt om hon lyckats kissa som tidigast vid 01:50 och sen ansamlat så pass mycket under högst 40-55 minuter att det blir så pass blött på golvet att både JJ och MH behöver byta strumpor.
Jag tror hon gått in på toaletten, oklart om dörren låstes eller inte men inte helt omöjligt att man skippar att låsa när man är lite på lyran och snart ska hem och dom varit vänner osv, knäppt upp och därefter blivit överrumplad. Gå in, knäppa upp knappen och att någon under denna tiden hinner öppna låset utifrån känns lite omständligt? Men jag tror att det är när hon behöver gå på toaletten som det här händer, inte att hon blivit visad runt och att hon knuffar till JJ.
Bara sista aktivitet som jag förstår det som. Tycker det är lite märkligt, för hon bör ha gått lite i lägenheten. För jag tror inte att hon blir mördad exakt när dom kom dit utan i samband med dunsarna som skedde senare.
Citat:
Enligt Js berättelse befann sig M vid Ts huvud, hållande Ts armar. På skissen där J markerade deras positioner hade T fötterna mot golvbrunnen. I ett nyrenoverat badrum borde man kunna utgå ifrån att golvet är avjämnat metern runt brunnen och lutningen är korrekt, vilket innebär att kisset borde runnit dit och inte upp mot Ts huvud.
Det går inte ihop sig med golvlutning, Ms placering och våta strumpor.
Det går inte ihop sig med golvlutning, Ms placering och våta strumpor.
Det är en intressant input som vi borde kolla mer på
Du vet dock inte exakt hur kroppen låg. Den kan mycket väl varit mer mot dörren. Lätt att bara markera en kropp och ett X i all hast. Det här borde vi kolla mer på
Citat:
Varför är det långsökt? Är det enklare att sparka i väggen om en person håller i armarna?
Citat:
Håller med. Satan vilken målmedvetenhet och kyla!