Citat:
Ursprungligen postat av
JagheterHenrik
Här är ett klockrent exempel på hur de två sidorna resonerar. Den ena sidan som tror att läkarna är oskyldiga lyfter fram problem i de bevis som anfördes mot dem. Den sida som tror att läkarna är skyldiga kommer med luddiga förklaringar bakom alla problem.
Tyvärr Lawnmoverman2011 har jag läst igenom dina inlägg och mig lyckas du inte övertyga om läkarnas skuld.
Finns ingen psykiskt frisk, normalbegåvad människa som tror att TH och TA är mördare år 2023.
De justitiemördades i en helt annan tid, när polisen (med hjälp av ett par tidningar och teve) kunde detaljstyra hur svensson tänkte och tyckte. 80-talet var extremt inskränkt, jämfört med nu.
Idag är det svårt att förstå hur miljoner svenskar kunde köpa en story som var så j-a dum.
Och det fantastiska är: personer som kunde berätta om da Costas sista timmar och hennes död, de fanns antagligen i utredningen. Antagligen noterades de av vittnen mkt tidigt, i slutet på sommaren 1984. Antagligen interagerade da Costa med 3 män (som var knutna till E-vägen) i början av juni 1984.
Hon bör ha sprungit på dessa män i juni 1984. Alla tre var
farliga.
En av männen rörde sig vanemässigt på samma platser som da Costa. Två av männen hade samma signalement som två män som interagerade med da Costa, i början sommaren 1984, i en park.
Männen jag syftar på var "Vincent", "Robert" och "Stig".
"Vincent" är död. "Robert" och hans ungdomskompis "Stig" lever fortfarande.
Om R och S ställde upp på varsin intervju, skulle de antagligen hjälpa oss knäcka en av Sveriges mest kända kriminalgåtor. Hur det ska gå till, det har jag tyvärr ingen aning om.