2023-03-25, 22:13
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Sibiriens regioner bör han inte oroa sig över, men kaukasus kokar ständigt under ytan. Efter att ryska militären förudmjukats och kollapsati Ukraina kan jag se nya försök till självständighet från dessa regioner.

Ja det håller jag med om, där kan det bli oroligt om de ser en chans att bryta sig loss från Ryssland.

Men bortsett från enstaka regioner med vissa naturrikedomar är det nog många gånger nog snarare en fördel för Ryssland att slippa många av dem. Det är många bråkiga regioner utan någon större ekonomisk tillväxt som snarare skapar problem för Ryssland och endast håller sig lugna p.g.a. att ryska trupper närvarar. Inte för att jag tror Putin håller med att det vore positiv att slippa dem men...

Samtidigt är det inga jättestora områden med enorm befolkning (sett ur ett ryskt perspektiv åtminstone) så Ryssland som nation kommer vara nästan lika stort och betydelsefullt utan dem som med dem.
Citera
2023-03-25, 22:13
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det verkar börja hetta till lite mer i kriget nu. Flera filmer på klagande ryska soldater de senaste dagrna som har blivit skickade till nollinnjen (yttersta fronten).

https://twitter.com/wartranslated/status/1639732472064663552
Citera
2023-03-25, 22:14
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
USA kan t ex diskutera helt i tv öppet hur de ockuperar Syrien eller Jemen utan att någon reflekterar överhuvudtaget om det.
Samma personer kan sedan uppröras väldigt mycket hur Ryssland invaderar Ukraina.
På exakt samma sätt som Putler kan visa både ena och andra håriga skinkan i diktator-tv utan att de reflekterar över det.
Eller hur?

Jaha. Du menar att Putlers olagliga anfallskrig är motiverat? Vänligen beskriv så vi förstår, som tycker helt tvärtom.
Citera
2023-03-25, 22:16
Medlem
Sgt.Blands avatar
Drivor av tillfångatagna ryska soldater. Tror nog att ryktet som går nu att Putain har gett upp kriget stämmer alltså. Antingen får ryssen ge upp och lämna Ukraina, eller ny mobilisering för detta håller inte.

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1639731220325060613
Citera
2023-03-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Ok, OK. Jag gnager på min FC jag också. Bästa kryddan till morgondagens tanke. Tror du Rysslands styrkor har fått en FC i sin emergency pocket? Circle.....square....triangle.....moma help me!
Ha ha, du antyder väl inte att det finns någon form av intelligens i de ryska styrkorna?

Det förefaller även som om det bakom ritborden saknas den stora lättlästa varianten av Faber Castell. Därmed blir decimalerna svårlästa och robotarna träffar med en precision som motsvarar någonstans i socknen.
Då hjälper det inte med ett Glonassystem som vilar på samma grunder.

Det är tur för ryssarna att de sedan ett par veckor åtminstone har omringat Bachmut, då slipper de för ett ögonblick att tänka på räknestickor…
Citera
2023-03-25, 22:21
Avstängd
Citat:
Ja det är västlogik. “Tyvärr måste de här människorna dö och få demokrati”.

Nja, de dog för att galna diktatorer inte vill nöja sig med att bara plåga sin egen befolkning utan ger sig in i sina grannländer.

Men visst, bättre hänga saddam/putin så snabbt det bara är möjligt.

Citat:
Sen kommer världens gödningsmedel från Ryssland.

Nej, nej det gör det inte.
Citera
2023-03-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Ha ha, du antyder väl inte att det finns någon form av intelligens i de ryska styrkorna?

Det förefaller även som om det bakom ritborden saknas den stora lättlästa varianten av Faber Castell. Därmed blir decimalerna svårlästa och robotarna träffar med en precision som motsvarar någonstans i socknen.
Då hjälper det inte med ett Glonassystem som vilar på samma grunder.

Det är tur för ryssarna att de sedan ett par veckor åtminstone har omringat Bachmut, då slipper de för ett ögonblick att tänka på räknestickor…
500 meter är väl ändå inte så hemsk felmarginal när vi pratar om hypersonisk vetenskap?
Citera
2023-03-25, 22:23
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Då är vi tillbaka på ruta noll och har ett nytt krig att se fram emot om inom 30 år. Mänskligheten verkar inte lära sig något av historien.

Ja tyvärr är jag faktiskt orolig för det.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Styrkan med kärnvapen är att kunna hota med att använda dem, men om man hotar med det varje vecka så försvinner den styrkan.

Instämmer. Och där har Ryssland överanvänt sitt starkaste vapen - hot om kärnvapenkrig. Så nu är det inte mycket värt längre.

Korkat av dem, de hade inte ens behövt nämna det då alla redan visste att de hade kärnvapen. Det hade varit smartare, från deras perspektiv alltså, om de istället inte nämnt det och endast vid konkreta frågor från journalister givit lagom lätt diffusa och kryptiska svar och därefter överlåtit tolkandet av dessa till utomstående att dra sina olika slutsatser av.
Citera
2023-03-25, 22:24
Avstängd
Citat:
Ryssland erkänner inte ICC. USA gör det inte heller för den delen.
Det behöver de inte, fråga slobodan milosvic , han gjorde inte det heller....

Citat:
Jag tror att de lagar Ryssland har trumfar det som ICC kommer med och har ingen betydelse.

Nejdå, det är rysslands lagar han bryter mot, diktatorer gör ju gärna sånt, Putin har även brutit mot rysslands konstiution/grundlag. det är därför man kallar ryssland för en diktatur och putin för en diktator.

Citat:
Det är alltså inte olagligt bara gör att några knäppgökar säger det.

Det är naturligtvis olagligt att stjäla även ryska barn, även de som inte har några föräldrar och bor på barnhem.
Citera
2023-03-25, 22:25
Medlem
Citat:
500 meter är väl ändå inte så hemsk felmarginal när vi pratar om hypersonisk vetenskap?
Jag menar, att om den bara är tillräckligt snabb så märker ingen att den missade. Ungefär som när verktyget går sönder i fräsen. Den skär ju fortfarande, eller? Kanske jag missat det finstämda på ryskt vis?
Citera
2023-03-25, 22:31
Medlem
Citat:
Nej, jag dricker inte råttpiss. Så rätta till ditt stackars försök att undvika faktumet istället för att bry dig om mitt glas ok

Om ryssarna säljer barn på auktion så skulle det definitivt stå om det i tidningarna.
Och Ukraina skulle säkert köpa allihop.
Citera
2023-03-25, 22:36
Medlem
Citat:
Om ryssarna säljer barn på auktion så skulle det definitivt stå om det i tidningarna.
Och Ukraina skulle säkert köpa allihop.
Ryssarna säljer inte barn, de deporterar barn från Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in