Citat:
Ursprungligen postat av
akademikerfyllo
Du och flera andra i tråden ägnar er åt infinit regress i tråden. När ni inte har fakta att besvara en av mina frågor, så ställer ni andra frågor för att försöka avleda från kärnfrågan. Besvara nu frågan: anser du att väst, som utgör 12 % av världens befolkning, har tolkningsföreträde gällande påstådda krigsbrott i Ukraina? I så fall varför?
Du bestämmer inte över vad jag skriver. Jag förstår att du skulle vilja ha det så. Diktaturförespråkare som du är. Jag bemötte ditt påstående i inlägget som var "Detta [de ukrainska krigsbrotten i Östra Ukraina) är ju en av grundorsakerna till den ryska interventionen, förutom närmandet till NATO" vilket är högst relevant och mitt val.
Vad gäller krigsbrott har vi ju ICC som valt att efterlysa Putin för ryska krigsbrott i Ukraina och i ICC är inte ens USA med så där har de inte något tolkningsföreträde och av dina 12%, hur stor andel är USA? ICC har 123 medlemmar, så är alla de 123 länderna västländer? Om det begåtts krigsbrott av Ukraina så får de väl utredas på gängse sätt. att tro på ryska lögner är inte relevant, jfr Katyn. Dock är risken stor att det kommer att ske på samma sätt som med de allierades krigsbrott efter VK2, inte alls.
Emellertid, nu som då, Rysslands krigsbrott är på en helt annan skala än de eventuella Ukrainska. Dessutom finns det en viss förståelse för en överreaktion när ens land angrips och förstörs av en fascistisk krigsmakt som mördar och våldtar.