Citat:
Ursprungligen postat av
Joe Blow
Jag har ingen direkt favorithypotes. Är öppen för allt som kan vara riktigt. Nej, jag är inte från trakten.
Tyvärr har jag inga tips utan får hålla mig till att stundtals påminna om det som tidigare varit hett i tråden. Det som gnager i mig av allt är hur alla kämpar för att framställa Helena som den snövitaste av alla änglar. Bara det gör ju att man starkt misstänker att något inte får nämnas. Har det med kyrkan att göra? Något man inte vill skall nå föräldrarna? Några gånger har nämnts att hon umgicks med gifta och/eller andras män. Sådant kan straffa sig.
Vad skulle kunna reta upp någon/några (nära vänner?) på ytterst kort tid som leder till ett dråp/mord där man dessutom har sinnesnärvaro nog att efteråt städa bort kroppen?
Okej jag fattar…jag tror faktiskt att Helena var en ordentlig flicka. Om hon nu frekventerade gifta/upptagna män så är det väl mer mannens ansvar att låta bli henne?
Däremot så tillhörde väl föräldrarna någon frikyrklig församling, som du oxå säger.
Det är här UA kommer in i bilden…hon var den ”busiga” dottern och hade oxå ansvar för sin lillasyster denna ödesdigra natt, detta eftersom den äldsta systern GA var i Göteborg och föräldrarna i sommarstugan.
Om UA försatt Helena i fara, direkt eller indirekt, exempelvis genom att umgås med ChEr där i villan och därigenom dra potentiellt labila o påverkade killar till närområdet så känner UA naturligtvis skuld och skam inför föräldrarna. Hon misslyckandes med att ha koll på situationen…kanske därav allt hysch-hysch i ärendet.
Jävla soppa det här🕵️♀️