2023-03-25, 19:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Grattis till ett fint fynd! Det där trodde jag var glömt för länge sedan. Du må tro vad BW var glad när han körde med hojen. Du missade nog lite med musen när du citerade Pepparkakemannen för du missade en central punkt: Det hade gått runt två veckor innan BW hade chans att dölja spåren. Under denna tid hade ingen annan bil kört ned till båthamnen, för alla i Mariestad var så ledsna för Helenas skull och satt hemma och grät, och det hade inte regnat heller, så spåren var kvar hela tiden för vem som helst att se. BW var skitnervös, så du må tro vad glad han blev när han fick hojen.

Att dessutom dölja spåren när en massa stod och såg på bevisar bara vilken psykopat han är.

Ditt fynd stämmer också väl överens med InkaInkas uppgift att de åkte ned till hamnen för att bada efter att ha varit på födelsedagskalaset.

Hoppas InkaInka har uppgift på om det var L Thor$$el som S*ndra L var ihop med då. Tror det var han som langade amfetamin till henne och BW. Hon kallade honom "bananen" L€nnart menar jag. Han led nog av Peyronies syndrom.

Tack!

Du svarade inte på min tidigare fråga, duckar du eller undviker du den medvetet?

Vad tror du om Mi*kael Kj*ellquist som med-GM?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-25 kl. 20:43.
Citera
2023-03-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag har ingen direkt favorithypotes. Är öppen för allt som kan vara riktigt. Nej, jag är inte från trakten.

Tyvärr har jag inga tips utan får hålla mig till att stundtals påminna om det som tidigare varit hett i tråden. Det som gnager i mig av allt är hur alla kämpar för att framställa Helena som den snövitaste av alla änglar. Bara det gör ju att man starkt misstänker att något inte får nämnas. Har det med kyrkan att göra? Något man inte vill skall nå föräldrarna? Några gånger har nämnts att hon umgicks med gifta och/eller andras män. Sådant kan straffa sig.

Vad skulle kunna reta upp någon/några (nära vänner?) på ytterst kort tid som leder till ett dråp/mord där man dessutom har sinnesnärvaro nog att efteråt städa bort kroppen?
Okej jag fattar…jag tror faktiskt att Helena var en ordentlig flicka. Om hon nu frekventerade gifta/upptagna män så är det väl mer mannens ansvar att låta bli henne?
Däremot så tillhörde väl föräldrarna någon frikyrklig församling, som du oxå säger.
Det är här UA kommer in i bilden…hon var den ”busiga” dottern och hade oxå ansvar för sin lillasyster denna ödesdigra natt, detta eftersom den äldsta systern GA var i Göteborg och föräldrarna i sommarstugan.
Om UA försatt Helena i fara, direkt eller indirekt, exempelvis genom att umgås med ChEr där i villan och därigenom dra potentiellt labila o påverkade killar till närområdet så känner UA naturligtvis skuld och skam inför föräldrarna. Hon misslyckandes med att ha koll på situationen…kanske därav allt hysch-hysch i ärendet.
Jävla soppa det här🕵️‍♀️
Citera
2023-03-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Okej jag fattar…jag tror faktiskt att Helena var en ordentlig flicka. Om hon nu frekventerade gifta/upptagna män så är det väl mer mannens ansvar att låta bli henne?
Däremot så tillhörde väl föräldrarna någon frikyrklig församling, som du oxå säger.
Det är här UA kommer in i bilden…hon var den ”busiga” dottern och hade oxå ansvar för sin lillasyster denna ödesdigra natt, detta eftersom den äldsta systern GA var i Göteborg och föräldrarna i sommarstugan.
Om UA försatt Helena i fara, direkt eller indirekt, exempelvis genom att umgås med ChEr där i villan och därigenom dra potentiellt labila o påverkade killar till närområdet så känner UA naturligtvis skuld och skam inför föräldrarna. Hon misslyckandes med att ha koll på situationen…kanske därav allt hysch-hysch i ärendet.
Jävla soppa det här🕵️‍♀️
Jag tror att UA har dåligt samvete och känner skuld över vad som hände den natten då jag tror att anledningen till att HA ringde hem var för att fråga om UA kunde möta upp henne och inte det som förmedlats av UA att hon skulle ringt för att berätta hur kul hon haft.
Citera
2023-03-25, 20:26
Medlem
Om väninnan som var hos Ulrika på natten var BWs flickvän och hon också är ett av hans alibi (det andra är med-gm) är cirkeln sluten. Då är Ulrikas beteende och motstånd mot BW som gm förklarligt. För då bedyrar hennes väninna BWs oskuld precis som BW själv gör.

Citat:
Jävla soppa det här🕵️‍♀️
Citera
2023-03-25, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag tror att UA har dåligt samvete och känner skuld över vad som hände den natten då jag tror att anledningen till att HA ringde hem var för att fråga om UA kunde möta upp henne och inte det som förmedlats av UA att hon skulle ringt för att berätta hur kul hon haft.
Ja…det är precis så det kan vara!
Vad jag inte förstår var att mamman, när de kom hem på söndagen, utbrister:
”Det förstår ni väl…Helena kommer inte komma hem mer”!
Detta uttalande är högst förbryllande!
Vad menade hon med det🤔
Om vi kan förstå det…har vi nog svaret!!
PUdelns kärna sas🧐
Citera
2023-03-25, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Om väninnan som var hos Ulrika på natten var BWs flickvän och hon också är ett av hans alibi (det andra är med-gm) är cirkeln sluten. Då är Ulrikas beteende och motstånd mot BW som gm förklarligt. För då bedyrar hennes väninna BWs oskuld precis som BW själv gör.
EXAKT..!
Citera
2023-03-25, 20:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg

Mm så är det...
Frågan är hur man ska få reda på vem hon är?
Citera
2023-03-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Mm så är det...
Frågan är hur man ska få reda på vem hon är?
Fråga henne…finns på Linkedin tex.
Citera
2023-03-25, 21:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Fråga henne…finns på Linkedin tex.

Menar du CrEr?
Citera
2023-03-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det finns kanske någon ledtråd här?
Det kan stämma att han heter så
Citera
2023-03-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Menar du CrEr?
Yes…bor i Vaxholm och jobbar som lärare tror jag…såg utifrån namn (gift) vad jag misstänker vara henne…annat efternamn än ”Er” alltså! Det var någon nyligen som skrev att hon gift sig o flyttat dit…eller viceversa😊
Ja just det ja…hon heter Ohl*son eller möjligtvis Ol*son nuförtiden. Chri*stel i förnamn ja…gammal innebandystjärna i IBK Lockerud…de kom väl till elit och ev. SM-Guld tror jag🤔
Citera
2023-03-25, 22:13
Medlem
Citat:
Yes…bor i Vaxholm och jobbar som lärare tror jag…såg utifrån namn (gift) vad jag misstänker vara henne…annat efternamn än ”Er” alltså! Det var någon nyligen som skrev att hon gift sig o flyttat dit…eller viceversa😊
Ja just det ja…hon heter Ohl*son eller möjligtvis Ol*son nuförtiden. Chri*stel i förnamn ja…gammal innebandystjärna i IBK Lockerud…de kom väl till elit och ev. SM-Guld tror jag🤔
Tillägg: Undrar om hon läser tråden?
Jag tror inte att KF har dessa spår…de höll ju på med CL hela tiden…KF har nog missat detta är min tes🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in