Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Det finns andra förhör där tiden uppskattas till några minuter. För mig blir det en trovärdig historia och SE behöver inte hitta på hela sin historia som i GM-hypotesen.
SE som vittne inne på Bohemia behöver bara uppge vad han upplevt.
Ibland är den enklaste lösningen den rätta. Jag tror inte man ska krångla till det för mycket när det gäller SE. En sväng till Bohemia och en sväng till Kungsgatan och "mysteriet" varför inga vittnen ser honom på mordplatsen är helt borta.
Jag förstår, dock ser jag inte så starka indicier som du troligtvis gör.
Förstår inte riktigt det fetstilta.
Han berättar ju ingenting gällande Bohemia. Han springer in i gränden och vänder enligt egen utsago.
Men tidsmässigt och hypotetiskt kanske det hela går ihop?
SE springer in typ när/straxt innan ambulans anländer. En förutsättning är nog nästan att YN/AZ anlänt mordplatsen. (De möter ingen)
Är ambulansen på plats ca. 3 minuter och SE's "utflykt" endast behöver ta 1 minut så finns det tidsmässigt utrymme?
Hans uppgifter är ju att Palme lyfts in på bår då han återvänder. (Är detta en lögn och en gissning, så kan han så klart att varit än längre tid inne på Bohemia o.s.v.)
Varför skulle han i.s.f. dit in?
Och vad betyder detta egentligen ur helhetsperspektivet?
Angående att krångla till det, så blir det väl ändå detta och "en tur upp mot Kungsgatan" som just är tillägg med risk för att det krånglar till det med "osäkra på osäkra uppgifter"?
Vad skulle turen till Kungsgatan "förklara" och vice versa, vad tyder ens på att SE skulle ha tagit en tur dit?