Med HA's kropp i bilen körde
med-GM och BW in på
Vikingavägen, nere vid
vändplanen på Kolarbacksvägen genade man över
Bäckens fotbollsplan och körde sen vidare på den mindre vägen ner mot
småbåtshamnen där man hade
tillgång till en båt.
Bilen kördes därefter tillbaka samma väg, dvs via Vikingavägen upp på cykelbanan där den parkerades medans kroppen dumpades. Ev. placerad så ingen kunde köra ner till hamnen via den mindre väg som hade förbindelse med cykelvägen. Carina passerade bilen vid 03:30.
BW kontaminerade sedan platsen dvs han förstörde bilspåren genom att köra runt och spinna loss på gräset med en Yamaha Crosshoj. Det är fullständigt glasklart och uppenbart varför han gjorde detta.
Jag snubblade av en tillfällighet över inlägget nedan
som bara stärker det spår några av oss redan är inne på.
Nu är snart alla bitar på plats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pepparkakemannen
Det jag vill komma till är det att jag efter Helenas försvinnande blir med att hjälpa till att söka. Väl där vid Bäckens fotbollsplan, inte många hundra meter från den plats Helenas skor fanns, ser jag BW och två grabbar till, som är i färd med att lasta av en Yamaha crosshoj. BW har viss fått låna den för sökningen skull. Inget konstigt med det. Men vi andra frivilliga väntar på vad vi ska göra. BW startar hojjen o drar runt o fullgasar fram o tebaks hur mycket som helst, med världens flin. Han hade fantastiskt roligt. Sedan byter de o den andra kör runt men inte alls lika mycket. Detta har fastnat i mitt minne. BW var totalt obekymrad. Han hade bara kul med sina polare. Medans vi andra väntade på att få komma igång med att leta efter en ev. död person! Besynnerligt var det. Så till den grad att jag la ner saken o åkte hem!
Det lilla jag kände till om BW då var bara gott. En spontan tokrolig snubbe som jag fatta tycke för.
Men varför kommer du inte in o berättar för oss om ditt alibi? eller annat som du vet o kan hjälpa oss med? Andra har visat prov på stort mod.
Hoppas
alla i tråden får en trevlig kväll! 😉