2023-03-25, 14:34
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Varför är bevisbörden på mig? du kan inte bevisa att det var pu för det var det inte. Du kanske antog att det var det?

Försök att vara lite mognare i diskussionen. Det är du som påstår att Atervandgrand inte är PU. Jag har ingen direkt åsikt i frågan. Eftersom jag inte har någon stark åsikt i frågan så ligger bevisbördan på dig som uppenbart har en start åsikt och påstår att du vet detta.
Citera
2023-03-25, 14:36
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Nu blir du defensivt igen, varför?Det är inte viktigt var och exakt när det var. Det är viktigt att det hände och att det påverkade BWs sinnestämning negativt.

Frågan var ställd till IB03 som brukar vara noga med argumenten. Du däremot har en tendens att bygga luftslott.
Citera
2023-03-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Tyvärr hör det till vad vi inte får diskutera. Vi kan bara diskutera om en användare talar sanning när den tydligt påstår sig vara en viss fysisk person.
Aj f*n, det har du ju rätt i! Kom direkt in här från annan sfär och tänkte inte efter. Jag redigerade mitt inlägg för att hålla det hyfsat inom reglerna. Blomvattnaren kan plocka bort annars, inga problem.
Citera
2023-03-25, 15:03
Medlem
Bra att du inte har någon åsikt. Moget! Jag förstår tillräckligt, du behöver inte svara mer.
Citat:
Försök att vara lite mognare i diskussionen. Det är du som påstår att Atervandgrand inte är PU. Jag har ingen direkt åsikt i frågan. Eftersom jag inte har någon stark åsikt i frågan så ligger bevisbördan på dig som uppenbart har en start åsikt och påstår att du vet detta.
Citera
2023-03-25, 15:05
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Aj f*n, det har du ju rätt i! Kom direkt in här från annan sfär och tänkte inte efter. Jag redigerade mitt inlägg för att hålla det hyfsat inom reglerna. Blomvattnaren kan plocka bort annars, inga problem.

Lätt hänt. Du har dock inte pekat ut någon så det är lugnt. Jag har även raderat halva ditt inlägg så inget är kvar.
Citera
2023-03-25, 15:44
Medlem
Bra då förstår du säkert också att jag inte kan gå in i samma ”fälla”.
Citat:
Lätt hänt. Du har dock inte pekat ut någon så det är lugnt. Jag har även raderat halva ditt inlägg så inget är kvar.
Citera
2023-03-25, 15:50
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Bra då förstår du säkert också att jag inte kan gå in i samma ”fälla”.

OK Så du har förstått att det i själva verket är en annan som skrivit inläggen och därför kan du inte berätta dina argument?
Citera
2023-03-25, 16:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Med HA's kropp i bilen körde med-GM och BW in på Vikingavägen, nere vid vändplanen på Kolarbacksvägen genade man över Bäckens fotbollsplan och körde sen vidare på den mindre vägen ner mot småbåtshamnen där man hade tillgång till en båt.
Bilen kördes därefter tillbaka samma väg, dvs via Vikingavägen upp på cykelbanan där den parkerades medans kroppen dumpades. Ev. placerad så ingen kunde köra ner till hamnen via den mindre väg som hade förbindelse med cykelvägen. Carina passerade bilen vid 03:30.

BW kontaminerade sedan platsen dvs han förstörde bilspåren genom att köra runt och spinna loss på gräset med en Yamaha Crosshoj. Det är fullständigt glasklart och uppenbart varför han gjorde detta.

Jag snubblade av en tillfällighet över inlägget nedan
som bara stärker det spår några av oss redan är inne på.

Nu är snart alla bitar på plats.

Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Det jag vill komma till är det att jag efter Helenas försvinnande blir med att hjälpa till att söka. Väl där vid Bäckens fotbollsplan, inte många hundra meter från den plats Helenas skor fanns, ser jag BW och två grabbar till, som är i färd med att lasta av en Yamaha crosshoj. BW har viss fått låna den för sökningen skull. Inget konstigt med det. Men vi andra frivilliga väntar på vad vi ska göra. BW startar hojjen o drar runt o fullgasar fram o tebaks hur mycket som helst, med världens flin. Han hade fantastiskt roligt. Sedan byter de o den andra kör runt men inte alls lika mycket. Detta har fastnat i mitt minne. BW var totalt obekymrad. Han hade bara kul med sina polare. Medans vi andra väntade på att få komma igång med att leta efter en ev. död person! Besynnerligt var det. Så till den grad att jag la ner saken o åkte hem!
Det lilla jag kände till om BW då var bara gott. En spontan tokrolig snubbe som jag fatta tycke för.
Men varför kommer du inte in o berättar för oss om ditt alibi? eller annat som du vet o kan hjälpa oss med? Andra har visat prov på stort mod.

Hoppas alla i tråden får en trevlig kväll! 😉
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-25 kl. 17:01.
Citera
2023-03-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Med HA's kropp i bilen körde med-GM och BW in på Vikingavägen, nere vid vändplanen på Kolarbacksvägen genade man över Bäckens fotbollsplan och körde sen vidare på den mindre vägen ner mot småbåtshamnen där man hade tillgång till en båt.
Bilen kördes därefter tillbaka samma väg, dvs via Vikingavägen upp på cykelbanan där den parkerades medans kroppen dumpades. Ev. stod den placerad så ingen kunde köra ner till hamnen via den mindre väg som hade förbindelse med cykelvägen. Carina passerade bilen vid 03:30.

BW kontaminerade sedan platsen dvs han förstörde bilspåren genom att köra runt och spinna loss på gräset med en Yamaha Crosshoj. Det är för mig fullständigt glasklart och uppenbart varför han gjorde detta.

Detta är riktigt smart av Pudel!
Att sladda runt med en crossmotorcykel inför alla när de ska ordna skallgångskedjor ; Detta för att kontaminera bilspåren där😲
Jag har oxå hört att BW buskörde samtidigt som han flinade o hade skoj. Helt fel tillfälle eftersom de ska leta efter stackars Helena!!
Bra pusselbit 🧩
Citera
2023-03-25, 17:06
Medlem
Ja precis. Så du har inte förstått det men är heller inte säker på att det är PU?
Citat:
OK Så du har förstått att det i själva verket är en annan som skrivit inläggen och därför kan du inte berätta dina argument?
Citera
2023-03-25, 17:09
Medlem
Bra jobbat! Besvärande för BW med tanke på scenariot vi har satt ihop. Visar också mer om hans personlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Bilen kördes därefter tillbaka samma väg, dvs via Vikingavägen upp på cykelbanan där den parkerades medans kroppen dumpades. Ev. placerad så ingen kunde köra ner till hamnen via den mindre väg som hade förbindelse med cykelvägen. Carina passerade bilen vid 03:30.

BW kontaminerade sedan platsen dvs han förstörde bilspåren genom att köra runt och spinna loss på gräset med en Yamaha Crosshoj. Det är fullständigt glasklart och uppenbart varför han gjorde detta.

Citera
2023-03-25, 17:39
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Detta är riktigt smart av Pudel!
Att sladda runt med en crossmotorcykel inför alla när de ska ordna skallgångskedjor ; Detta för att kontaminera bilspåren där😲
Jag har oxå hört att BW buskörde samtidigt som han flinade o hade skoj. Helt fel tillfälle eftersom de ska leta efter stackars Helena!!
Bra pusselbit 🧩

Citat:
Bra jobbat! Besvärande för BW med tanke på scenariot vi har satt ihop. Visar också mer om hans personlighet.

Skulle en GM med hans personlighet lyckas dölja detta brott i +30 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in