2023-03-25, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Janne borde givetvis sparkas.

Där är jag också ..
Jag tror det är såhär ..Han / Man såg den Spanska -- En touch fotbollen för var det 10 år sedan kanske mer

Tiki-taka vanligen stavat tiqui-taca på spanska, är en spelstil i fotboll som har utvecklats från totalfotbollen och kännetecknas av kortpassningar och rörelse, där stort bollinnehav eftersträvas.

Barcelona flyttade runt fotbollen på att tillslag så att backarna stod och snurrade runt med huvudet
Fast som Vinga Fyr eller ngt. Fick inte låna bollen och sedan när Messi sparkat in ettan måste man gå anfall och var rökta .I synnerhet om det tog 20 minuter innan man fick låna bollen.

Kommer inte ihåg vad dom hette men hade 2 mittfältare som kanske var århundradets bästa.
Små kilar .. Inga bollvinnare men det behövs inte om man inte släpper den

Bländande teknik och långa fina passningar..

Det tor jag Svenska Landslaget har försökt med .. Men det förutsätter att man kan göra 3 på Foten
Har man klumpfot så att första touchen far upp på Läktaren Ståplats sektion D så att fansen behöver ducka.

En touch fotbollen får en helt annan innebörd En touch sedan är det motståndarens boll.

Sedan har man ibland med detta klumpfots materialet gått på totalfotbolls vis --flyttat upp laget tappat bollen åker på en kontring eller i vart fall omställning Så åker man på baklänges mål.

Är man dum så förlorar man ju matcher och kvalificerar sig inte. Fel spelstil med det materialet man.
har Lagerbäck och dom kunde ju detta bättre.

Centertank fanns det förr i tiden en som gick på djupet Edström / Kenneth Anderson / Johnny Ekström
Där kunde man spela djupt och Högt men sådana spelare tar han inte ut.

Visst jag köper det att det kan vara tråkigt gå på Match se ngn som Björn Nordqvist sparkade iväg bollen åt h..e .Men man /fans / entusiaster köper det om man får vara med i Stora Turneringar.
De tittar man ju på EM och VM det är ju stora andelar folket som vill se det ..Arbetsbeskrivningen vi skall vara med FIXA DET

Som Beckenbauer sade
"Nicht so Schön Aber Zweckmässig "

Då ramlar inte polletten ner på ledningen man ändrar inte .. Axelryckning Otur förresten var planen hal Aaaehh..hhh

Jag tittade inte så noga men det jag såg Lets Face it Belgien var BRA
Dom hade ju skoj på jobbet därute på Svenska Vänstersidan en aktiv match coach hade ju flyttat ner en Mittfältare men det verkar inte som att ledningen gör sådant.

Så som ngn nämnde här torr jag dom taggade ner Belgarna ..När dom ledde .Hade dom gått för det talar vi 5 - 6 NOLL

Nu på Måndag är det väl dags igen anfall ,,total fotboll ..åker på kontringen . Så är det över..

Behövs ny ledning nya tankar slippa höra Tjurspillning 0-3 Gick rätt bra i alla fall .
2023-03-25, 10:36
Medlem
Kollar man på spelar materialet i landslaget så har vi förmodligen den starkaste truppen på åratal men det syns såklart inte för att vi är totalt värdelösa. Spelare som aldrig borde starta tar en startplats match efter match. Fel formation och allt möjligt.
Man undrar vad som försiggår bakom kulisserna men Janne har visat år efter år att han inte håller för detta. Vi har aldrig varit så här dåliga och trots att vi har en jävligt stark offensiv kan vi aldrig göra mål eller vinna. Vi har två topp spelare där framme som inte får ut någonting i landslaget.

Vare sig vi går till EM eller inte (vilket vi förmodligen inte kommer). Pallar man ens följa oss med Janne om vi skulle gå dit? för det kommer fan inte bli någon bragdmedalj i Tyskland med Janne i spetsen.

Ut med packet nu! Ta in Hamrén, Lagerbäck eller vem fan som! Svennis kanske?
2023-03-25, 10:42
Medlem
trailblasers avatar
Varför denna urbota optimism när det kommer till landslaget i fotboll? Hörde att Friends var utsålt. Jag förstår inte riktigt, det är ju bara besvikelser som raddas upp gång efter annan.
2023-03-25, 10:52
Medlem
Minst fem import Negrer inblandade i Belgarnas alla mål mot en undernärd nollad Somalier i Swedskii märklig Nation jag var där innan EU ett deprimerande ställe. En 42 årig jugge bäst i Swedskii.
Min son 14 år har kraftigare kropp än Lindelöw en usel försvarspelare utan muskeler men blommiga armar inga tunga meriter förutom att hans västeråsmossa curlat han till att få spela med bättre spelare som gör vemsomhellst bättre.

Som nån här sa : Inget försvar och dålig passnings pressision
Senast redigerad av Bajsolle2 2023-03-25 kl. 11:13.
2023-03-25, 10:54
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Jag börjar starkt ifrågasätta Svff. Janne verkar sitta på något hemligt material som gör honom orubblig. Att han fick leda EM-kvaltruppen är för mig ganska konstigt. Precis som Strandhäll fått behålla sitt jobb sitter Janne där tryggt och säger efteråt att "man förlorar ibland".

Belgien är ett betyyyydligt bättre lag, men vi hade några chanser. Men det kändes som om man inte ville fokusera på dessa. Janne verkade också göra sitt för att hjälpa till att förvirra spelaruppställningen.

Janne har gjort mycket bra, men man kan inte köra laget till botten och sitta kvar.
2023-03-25, 10:57
Medlem
Snubchurps avatar
Man förstår ju hur sopigt landslag det är när man skyller förlusten på gräset.
2023-03-25, 11:07
Medlem
Japaner , japaner från Afrika!
Stackars Zlatan 42 vara bäst i ett skitlag.
Senast redigerad av Bajsolle2 2023-03-25 kl. 11:10.
2023-03-25, 11:09
Medlem
Tror ett vanligt klubblag typ Bollklubben Häcken klarat jobbet bättre!
2023-03-25, 11:17
Medlem
Nu toppar Vi kvalitén med att göra Fredde Rainfelt till President i SvFF!
2023-03-25, 11:50
Medlem
tjallepetters avatar
Belgien fick pisk i VM av alla 3 lagen i deras grupp.
Dem blev utspelade av Kanada men vann på tur.
Dem blev totalt avklädda av Marocko och borde ha torskat mot Kroatien sett till matchen.

Detta Belgien är inte vad det en gång var, ändå så lyckas dem klä av Sverige på det sätt dem gör.

Säger en del om vårt landslag....
2023-03-25, 11:54
Medlem
Inte så insatt men har vi några stortalangen mellan säg 16-19 år med potential att bli offensiva stjärnor? Nån ny Brolin, Ljungberg typ?
2023-03-25, 12:32
Medlem
Får vi bara slagit Azerbajdzjan.. så är vi på banan igen.. skulle tro att det blir spaltmeter av skriverier i pressen och SVT kommer att intervjua Zlatan.. till det oändliga… Då blir vi nog favoriter till att ta hem gruppen.. och kanske hela EM….

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in