Där är jag också ..
Jag tror det är såhär ..Han / Man såg den Spanska -- En touch fotbollen för var det 10 år sedan kanske mer
Tiki-taka vanligen stavat tiqui-taca på spanska, är en spelstil i fotboll som har utvecklats från totalfotbollen och kännetecknas av kortpassningar och rörelse, där stort bollinnehav eftersträvas.
Barcelona flyttade runt fotbollen på att tillslag så att backarna stod och snurrade runt med huvudet
Fast som Vinga Fyr eller ngt. Fick inte låna bollen och sedan när Messi sparkat in ettan måste man gå anfall och var rökta .I synnerhet om det tog 20 minuter innan man fick låna bollen.
Kommer inte ihåg vad dom hette men hade 2 mittfältare som kanske var århundradets bästa.
Små kilar .. Inga bollvinnare men det behövs inte om man inte släpper den
Bländande teknik och långa fina passningar..
Det tor jag Svenska Landslaget har försökt med .. Men det förutsätter att man kan göra 3 på Foten
Har man klumpfot så att första touchen far upp på Läktaren Ståplats sektion D så att fansen behöver ducka.
En touch fotbollen får en helt annan innebörd En touch sedan är det motståndarens boll.
Sedan har man ibland med detta klumpfots materialet gått på totalfotbolls vis --flyttat upp laget tappat bollen åker på en kontring eller i vart fall omställning Så åker man på baklänges mål.
Är man dum så förlorar man ju matcher och kvalificerar sig inte. Fel spelstil med det materialet man.
har Lagerbäck och dom kunde ju detta bättre.
Centertank fanns det förr i tiden en som gick på djupet Edström / Kenneth Anderson / Johnny Ekström
Där kunde man spela djupt och Högt men sådana spelare tar han inte ut.
Visst jag köper det att det kan vara tråkigt gå på Match se ngn som Björn Nordqvist sparkade iväg bollen åt h..e .Men man /fans / entusiaster köper det om man får vara med i Stora Turneringar.
De tittar man ju på EM och VM det är ju stora andelar folket som vill se det ..Arbetsbeskrivningen vi skall vara med FIXA DET
Som Beckenbauer sade
"Nicht so Schön Aber Zweckmässig "
Då ramlar inte polletten ner på ledningen man ändrar inte .. Axelryckning Otur förresten var planen hal Aaaehh..hhh
Jag tittade inte så noga men det jag såg Lets Face it Belgien var BRA
Dom hade ju skoj på jobbet därute på Svenska Vänstersidan en aktiv match coach hade ju flyttat ner en Mittfältare men det verkar inte som att ledningen gör sådant.
Så som ngn nämnde här torr jag dom taggade ner Belgarna ..När dom ledde .Hade dom gått för det talar vi 5 - 6 NOLL
Nu på Måndag är det väl dags igen anfall ,,total fotboll ..åker på kontringen . Så är det över..
Behövs ny ledning nya tankar slippa höra Tjurspillning 0-3 Gick rätt bra i alla fall .