2023-03-25, 12:57
Bannlyst
Förbundsmötet har precis röstat fram Svenska Fotbollförbundets nya ordförande: 𝗙𝗿𝗲𝗱𝗿𝗶𝗸 𝗥𝗲𝗶𝗻𝗳𝗲𝗹𝗱𝘁 🇸🇪

Reinfeldt vinner voteringen med 143-111.

Hans första tal handlade om rasism.
2023-03-25, 12:58
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Nu toppar Vi kvalitén med att göra Fredde Rainfelt till President i SvFF!

Öpnna våra hjärtan nu.
2023-03-25, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Sedan Zlatan gjorde comeback i landslaget så fungerar ingenting och det har att göra med att ingen annan spelare får glänsa eller överträffa honom överhuvudtaget. Alla mål skall Zlatan göra och hela matchen måste ske genom honom. Det fungerar inte nu och kommer aldrig fungera. Sedan Zlatan kom tillbaka har landslaget bara förlorat. De andra spelarna har slutat engagera sig för varför skall de bry sig när allt handlar om Zlatan. Byt tränare och in med lite yngre spelare och skippa Zlatan så funkar det nog bättre och det viktigaste är att våga spela lite annorlunda på plan och inte samma inrutade spel som alltid.
Janne hade inte löst detta om han så hade Messi, Ronaldo och Mbappe i laget. Han måste avgå. Långa bollar på Bengt fungerar inte 2023.
2023-03-25, 13:03
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Förbundsmötet har precis röstat fram Svenska Fotbollförbundets nya ordförande: 𝗙𝗿𝗲𝗱𝗿𝗶𝗸 𝗥𝗲𝗶𝗻𝗳𝗲𝗹𝗱𝘁 🇸🇪

Jaha. Moget val. Nu blir det 11 små nergerpojkar som spelar framöver för Sverige.. Emil Forsberg du är rökt,tyvärr.
Hottentott vs Lintott wo . Sverige är så rökt på alla sätt.
2023-03-25, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66

Stor del av publiken igår var inköpt från stiliga orten av R alla såg det, så blandat.
Jag tror inte han överlever dessa två år han är "vald" eller landslagsbollen överhuvudtaget.
2023-03-25, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Jaha. Moget val. Nu blir det 11 små nergerpojkar som spelar framöver för Sverige.. Emil Forsberg du är rökt,tyvärr.
Hottentott vs Lintott wo . Sverige är så rökt på alla sätt.
Jo, synd bara att VI skulle förlora ett inbördeskrig som vore det enda rätta
2023-03-25, 13:55
Medlem
Augustinsson har dragit på sig nån skada och är eventuellt inte med på måndag.

Min snilleblixt i natt, att placera Zlatan centralt i mittfältet, känns lika genialisk även idag när jag är nykter. Ingen annan som fattar tanken och håller med? Ge mig några månadslöner så fixar jag svensk em-biljett
2023-03-25, 14:01
Medlem
peterZiipens avatar
Nää, Augustinsson och framför allt Olsson har gjort sitt i landslaget nu. Här är drömelvan:

Isak

Kulusevski
Foppa
Jeppe Karlsson

Ekdal
Cajuste(Svanberg)

Holm
Ekdal
Lindelöf
Gudmundsson

Olsen
2023-03-25, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
Augustinsson har dragit på sig nån skada och är eventuellt inte med på måndag.

Min snilleblixt i natt, att placera Zlatan centralt i mittfältet, känns lika genialisk även idag när jag är nykter. Ingen annan som fattar tanken och håller med? Ge mig några månadslöner så fixar jag svensk em-biljett
Jag gillar idén! Vore kul att prova, som spelfördelare till yngre snabbare nu när han inte är tjugo längre. Offensivt vore det grymt, defensivt? Nja... Men laget skulle må bra av lite nytänk!
Jag menar, när man märker att laget inte fungerar, då måste man, man till och med har ett ansvar, att våga prova nya djärva idéer.
Klart bättre att prova något som kanske fungerar, än att hålla i något som man vet inte fungerar. 🤷
2023-03-25, 14:37
Är det nån som vet varför Fotboll är nationalsporten i Sverige, istället för Ishockey eller något annat som vi faktiskt är bra och framgångsrika i?

Bara för att det finns flest utövare eller mest publik samt för att sporten är störst internationellt så kan man inte ha det som argument för att det skall vara nationalsport, om man vare sig är bra i den eller har några vettiga ligor att ens tala om.
2023-03-25, 14:43
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Varför är Zlatan med i landslaget, för sin egen skull?

Han är vårat wunderwaffe... vilket match som helst snart räddar han oss till vinst...
2023-03-25, 14:52
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Nää, Augustinsson och framför allt Olsson har gjort sitt i landslaget nu. Här är drömelvan:

Isak

Kulusevski
Foppa
Jeppe Karlsson

Ekdal
Cajuste(Svanberg)

Holm
Ekdal
Lindelöf
Gudmundsson

Olsen

Jäkligt bra uppställning du kommit på! Menar det!

Vi ser ju även var vår individuella styrka ligger, dvs i anfallet. Backlinjen är inte bra varken på pappret eller i praktiken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in