2023-03-24, 22:00
Medlem
Archer226s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Knappast.
Som bäddat för "katastrof".

Trodde jag har varit tydlig men jag vet dock att jag ibland kan bli lite väl "babblig".
Kanske poängen ej går fram då.

Sorry.
Tack!
Citera
2023-03-24, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Bra att vi fått en försvarsminister med kunskap!

Själv hade jag gärna sett att han var några decimeter längre och kraftigare!

Pål ska ju ändå vara kustjägare och är säkert den tuffaste ministern.
Synd att han har så låg pondus.

Huvudsaken är att han är positiv till våra vapenleveranser till Ukraina!

Jag har sett honom in action..
Han har då pondus som räcker och blir över....
Citera
2023-03-24, 22:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Knappast.
Som bäddat för "katastrof".

Trodde jag har varit tydlig men jag vet dock att jag ibland kan bli lite väl "babblig".
Kanske poängen ej går fram då.

Poängen gick nog fram hos mig..

Men till detta i ditt inlägg :

Och jag tror säkert många är djupt skräckslagna i RU när det gäller att bli beroende av Kina.

Ja.., det politiska toppskiktet i Ryssland är ju säkert skolat, i sin historia, i utrikespolitik.., realpolitik (ser vad priset är helt enkelt, med att göra sig beroende utav Kina). Inte byfånar dvs.

"Om" den förväntade motoffensiven ifrån Ukraina kommer att lyckas någorlunda bra, så kommer troligtvis missnöjet att förstärkas i den politiska eliten i Ryssland. Dvs kupp-chanserna går upp..

Samtidigt så skall man inte se ifrån att Putin gör en preventiv, politisk utrensning för att rockera kupp-prat !
Citera
2023-03-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Oavsett rykten så är det väl inte så svårt att förstå att det måste koka inom vissa grupper?
En havererad ekonomi i kombination med att Kina just har gjort rubeln värdelös i all internationell handel för all framtid måste kännas oerhört svårt.

Om den ryska eliten hade något mikroskopiskt hopp om att Ryssland skulle vara ett land att räkna med i världspolitiken så blev den abrupt krossad av Xi.

Självklart är det många inom eliten som känner sig förnedrade.

Havererad ekonomi?! Pratar du om Väst? Vi står inför en enorm bankkris.

Xi backade upp Ryssland men ni får det till att Kina förstört för Ryssland. Allt låter som projiceringar.
Citera
2023-03-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kanske det även blir att Taiwan får vänta.., nu när bakdörren till Ryssland har fått en skylt på sig som det står på : Välkommen, det är öppet. Ta det du behöver och bli så länge du vill !

Är ju lite lättare än Taiwan.

Kina har nog en liten aning om vad dom kan ställas emot iaf.

Det är inte svårt att förstå om Kina lägger noll fokus på rysk militärmakt, knappast negativt för Kina om den är försvagad och desperat.
Citera
2023-03-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz

Xi backade upp Ryssland men ni får det till att Kina förstört för Ryssland. Allt låter som projiceringar.

Verkligheten manfred, svårt att ta in?
Rubeln är nu nere i noll..
Citera
2023-03-24, 22:12
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz

Nej, det gör vi inte.
Citera
2023-03-24, 22:13
Medlem
Då får vi se vad som händer i Sevastopol inatt.
Citera
2023-03-24, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough

Det är inte svårt att förstå om Kina lägger noll fokus på rysk militärmakt, knappast negativt för Kina om den är försvagad och desperat.

Det finns en poäng för Kina att ryssen inte blir allt för svag, då deras egna inflytande kan bli lidande. Som en global makt under uppbyggnad vill man inte tappa inflytande/makt. Globalister som anti-globalister i väst tyr sig till. Arma värld.

Nåja, Bakhmut håller och ryssen stångar sig blodig över hela fronten, synd på ukrainska hjältar som måst gå hädan för mördarpacket från Ryssland.
Citera
2023-03-24, 22:19
Medlem
Sgt.Blands avatar
Här håller UAF på att förbereda en liten styrka med Humvee och Bradley. Nu saknas det bara några Leo och CV90 också sen kan offensiven börja.

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1639348509131276289
Citera
2023-03-24, 22:24
Medlem
Archer226s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough

Exakt!

Kina behöver bara nu se hur den berömda ryska björnen förvandlas till en ekorre.

Xi är nu snart den som gör vad han vill med Putin.

Kina ser ju nu hur svag ryssen är och nu bara väntar ut resultatet av kriget.
Citera
2023-03-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Det finns en poäng för Kina att ryssen inte blir allt för svag, då deras egna inflytande kan bli lidande. Som en global makt under uppbyggnad vill man inte tappa inflytande/makt. Globalister som anti-globalister i väst tyr sig till. Arma värld.

Nåja, Bakhmut håller och ryssen stångar sig blodig över hela fronten, synd på ukrainska hjältar som måst gå hädan för mördarpacket från Ryssland.

Ryssland har kärnvapen och en stor befolkning som består av miljontals vatniks, det är avskräckande nog.
Det är ingen som vill attackera ryssland, Kina vill bara köpa det billigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in