2023-03-24, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Befolkningen i de östra oblasterna anser att området befriats, inte ockuperats. Det är en jävla skillnad det!

Den överväldigande majoriteten i de delar av Luhansk, Donetsk, Zaporozhzhia och Kherson oblats som ockuperats sedan Februari förra året vill tillhöra Ukraina.
Varför är du emot folkviljan?
Citera
2023-03-24, 19:49
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Rätt man på rätt plats vid rätt tid!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3ExR8X/forsvarsminister-pal-jonson-kan-inte-utesluta-risken-for-vedergallningsoperation

Vet precis hur ryzzen tänker och agerar.

https://www.svt.se/text-tv/webb/118

Storövning vid rätt tid på rätt sätt!
Utmärkt.
Många länder på plats.
Nu kommer det inte att vara lösplugg i loppen.

Bra att vi fått en försvarsminister med kunskap!

Själv hade jag gärna sett att han var några decimeter längre och kraftigare!

Pål ska ju ändå vara kustjägare och är säkert den tuffaste ministern.
Synd att han har så låg pondus.

Huvudsaken är att han är positiv till våra vapenleveranser till Ukraina!
Citera
2023-03-24, 19:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Noterat. Putin och hans kleptokrater begår inte bara folkrättsbrott i detta nu i Ukraina och dess befolknig utan också mot sina egna tvångsrekryterade.

Ja Putin och hans anhang är helt känslokalla och empatilösa. Människoliv saknar värde för dem.
Citera
2023-03-24, 19:54
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Befolkningen i de östra oblasterna anser att området befriats, inte ockuperats. Det är en jävla skillnad det!

Sanningen är dock att området ockuperats och olagligt annekterats, med militärt våld. Stor skillnad är det inte
Citera
2023-03-24, 20:04
Medlem
raskenss avatar
Enligt det här inslaget så ska det finnas videoklipp där Putin besöker internationella domstolen i Haag 2005 där han hyllar domstolen. Nån som vet var man hittar det klippet?

https://sverigesradio.se/avsnitt/efterlysning-av-putin-forandrar-spelplanen

Hittade igen det. Hahahahaha Putin hyllar Haagdomstolen 2005
Senast redigerad av raskens 2023-03-24 kl. 20:19.
Citera
2023-03-24, 20:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Första raden; ja.Andra raden förstod jag ej ?Jag tror inte att USA/Kina skulle sänka RU tillsammans i samförstånd.Om det var det du menade.Jag tvivlar på att Kina väljer samarbete med USA/Väst på den punkten eftersom det skulle skapa tvivel hos deras anhängare" vid ett liknande "dubbelspel".Eftersom det är "kritiken" mot Väst som ger dem "fördelar".Och jag tror inte heller att bästa lösningen är ett RU i kaos där Kina tar över eller där mindre grupper sprider revanschlusta och annat skit.Osv.Jag vill vara tydlig med det. Att min önskan är inte ett krossat/kaotiskt RU ej heller köpt av Kina.Min önskan ser annorlunda ut men tycks mer utopisk i dagsläget. Jag lär ej få som jag vill.Vilket jag också beklagar.

Kina har just döpt om rysk städer i Östra RF till deras kinesiska namn. När rätt stund är kommen så tar de tillbaka de områden Ryssland har koloniserat. Alla Rysslands grannländer har drabbats av deras imperialism och folkmord. Inga har glömt det. Precis som de andra Europeiska kolonialväldena föll samman så kommer Rysslands kolonialvälde att göra det. De lever på lånad tid och kärnvapen. Kina hotade Putin i Kreml, inget annat. En strykrädd gammal och svag Putin fick be om nåd.

Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Italiens Meloni har en klar uppfattning om de som pratar om "fred", men fred på Rysslands villkor.
Se den till slutet och se till att ha ljud på.
https://twitter.com/visegrad24/status/1638803934734356481?s=49&t=uFul_AnTx0MHSLgfZ_JEhg

Bra talat, Ryssland måste besegras!
Citera
2023-03-24, 20:09
Medlem
raskenss avatar
Citat:
USA blev väldigt förnedrade när Ryssland plockade ner drönaren. En tydlig markering där...

Närkontakt mellan flygplan sker ofta. Komiken är att ryssen gjorde ett misstag och råkade kollidera. Ingen normalbegåvad pilot gör något sådant, möjligtvis Kamikazepiloter i Japan.

Piloten är extremt överviktigt och i dålig fysisk kondition. Bästa piloterna ryssen kan få tag på.
Citera
2023-03-24, 20:19
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Italiens Meloni har en klar uppfattning om de som pratar om "fred", men fred på Rysslands villkor.
Se den till slutet och se till att ha ljud på.
https://twitter.com/visegrad24/status/1638803934734356481?s=49&t=uFul_AnTx0MHSLgfZ_JEhg
Starkt tal!

Det var väl många Putin-vänner som jublade när hon blev vald.
De missbedömde den avsky som Rysslands invasion har väckt.
Citera
2023-03-24, 20:20
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
En del av befolkningen kanske, men det är ingen orsak för Putin att dra igång en apokalyps.
Undrar vad dessa proryssar tycker nu när deras land blivit en krigsskådeplats i snart ett decenium där de ingår i Nordkorea 2.

Sen kan man ju hoppas att Tjejenien får sin efterlängtade befrielse som de kämpat för genom två blodiga krig mot förtryckarimperiet Den ryska federationen. Kanske finns det andra hörn i Ryssland som önskar befrielse?
Citera
2023-03-24, 20:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Terrorist Girkin-Strelkov assesses the probability of Putin being sent to the Hague.
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1639178234485940224

Att Igor ens lever! Allt fler ryska militärer och nationalister börjar hata Putin.
Citera
2023-03-24, 20:26
Medlem
Tralfamadores avatar
Ryssland börjar inse att Ukraina har möjlighet att ta tillbaka Krim och hotar med kärnvapen.

"När det gäller några allvarliga offensiver som involverar ett försök att återta Krym är det helt klart att detta kommer att fungera som grund för användning av alla skyddsmedel, – Inklusive de som tillhandahålls av den grundläggande doktrinen om kärnvapenavskräckning, när användningen av alla typer av vapen mot Ryssland utgör ett hot mot statens existens som sådan. säger Dmitrij Medvedev.

Och en liten hälsning till vännerna västerut:

"Jag hoppas att våra “vänner” på andra sidan havet inser detta."

Är denna röda linje en riktig röd linje till skillnad från de tidigare hoten?
Citera
2023-03-24, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Att Igor ens lever! Allt fler ryska militärer och nationalister börjar hata Putin.
Han har haft en jäkla förmåga att förutspå vad som kommer att hända i det här kriget.
Hoppas även denna förutsägelse stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in