2023-03-24, 18:47
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Du ska inte räkna länder, du ska räkna befolkningsmängd. Då har de flesta inte tagit avstånd från, alternativt stödjer Ryssland. Då menar jag alltså inte korrumperade FN.

OK länka då till dessa undersökningar i varje land så vi kan se hur de röstade. Det var väl vetenskapliga undersökningar som du ville se och inte lögner dragna från rövhålet.
Citera
2023-03-24, 18:47
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Du ska inte räkna länder, du ska räkna befolkningsmängd. Då har de flesta inte tagit avstånd från, alternativt stödjer Ryssland. Då menar jag alltså inte korrumperade FN.
Varför i helvete ska man räkna befolkningsmängd?
Alla de äckliga diktaturländerna är ju mestadels U-länder med enorm befolkningsmängd.
Menar du på något sätt att de stackars invånarna ska ingå i din skeva orättfärdiga statistik?

Du är inte klok.

82,6% av världsmakterna är emot Putler. Sug i dig och svälj.
Citera
2023-03-24, 18:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja Ryssland blir snart Kinas största skalp!

Spelar de korten rätt och gör upp med USA är snart federationens saga all!

Och det visar även som jag ser det, att Putin tänker klänga sig till makten in i det sista. Utan att ta hänsyn till sitt egna lands, då som prezz...,vars framtid han skall förvalta.

Han kunde ha valt en annan väg, då genom att avgå och lämna över det till någon annan att börja städa upp. Kostbart skulle det bli, men betydligt bättre än dit man är på väg. Leva i exil med sin älskarinna på något av sina otaliga gods. För till Haag skulle inte han ha blivit utlämnad, det är en "skamgräns" som jag inte tror en ny rysk prezz skulle gå över.
Citera
2023-03-24, 18:50
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Det finns betydligt bredare definitioner av världssamfund. Det engelska "international community" beskriver saken bättre,

Det finns alltså ingen majoritet av världssamfundet mot Ryssland. Det är en optisk synvilla som propagandamedia i väst målat upp.

Du försöker bara att slingra dig ur dina LÖGNER. Bara att du erkänner att du har inte koll på vad du påstår och kommer bara med diffusa länkar som ingen bryr sig om att läsa.
Citera
2023-03-24, 18:53
Medlem
Citat:
Världssamfundet är inte emot Ryssland i den här konflikten, nej. Institutionen FN är inte samma sak som världssamfundet. Världssamfundet består av folken i världens stater. Kina, Indien, Sydafrika, Brasilien, Iran, Saudiarabien, Mexiko med flera söker alla närmare samarbete med Ryssland. Samma sak gäller stora delar av övriga Afrika.

Ingen söker samarbete med Mordor.
Dom flesta försöker hålla förlorarnationen på armlängds avstånd.
Endast dom som absolut inget har att förlora kan möjligen närma sig pesthärden Ryssland...
Citera
2023-03-24, 18:53
Medlem
Citat:

Undrar hur många som stöder Ryzzland efter den här FN rapporten..

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/fn-slar-larm-i-ny-rapport

Läs och begrunda.
Reflektera.
Återkom på måndag.
Citera
2023-03-24, 18:54
Medlem
Citat:
88 % av världens länder och dess befolkning är inte motståndare till Rysslands insats i Ukraina. Du har en väldigt dålig människosyn. Är du rasist?

Efter ha läst den här FN rapporten?
Nä, nä, inte en chans.

Citera
2023-03-24, 18:55
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Undrar hur många som stöder Ryzzland efter den här FN rapporten..

Läs och begrunda.
Reflektera.
Återkom på måndag.

Varför vänta till måndag? Jag länkade ju tidigare idag delar av rapporten som beskrev att ukrainsk trupp har rövat bort och torterat folk.

Citat:
Under samma tidsperiod har FN kunnat dokumentera 91 fall av försvinnanden och godtyckligt frihetsberövande utförda av ukrainska styrkor. Även i dessa fall har det förekommit tortyr och misshandel.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2023-03-24 kl. 18:58.
Citera
2023-03-24, 18:57
Medlem
Sqrbankens avatar
Som det ser ut i denna sekund så har jag glädjande nog haft helt fel i min åsikt om att Ukraina borde ha lämnat Bakhmut sedan en tid. Helvete vilken köttkvarn! Fascinerande för övrigt hur ryssen verkligen inte verkar ha något som helst värn mot natträder.

"Sitting ducks" tycks bara vara förnamnen till vad Wagner SS-folket förvandlas till när UAF anväder sig av drönare med IR-mask föranlett artilleri. Vet inte hur vapensystemen samverkar men det skulle inte förvåna mig om kommunikation drönare->artilleri->eld sker helautomatiskt i leksakerna man erhållit varpå artilleristerna sitter och spelar Super Mario Bros 3 istället.
Citera
2023-03-24, 19:00
Medlem
Citat:
Om en stormakt som Ryssland skaffar sig våldsmonopol på det territoriuim man utropat som eget, då är saken ett fullbordat faktum, oavsett om det erkänns eller ej. Det är ju precis det Ryssland sysslar med. De följer folkviljan i oblasterna efter deras folkomröstningar, där en överväldigande majoritet ville tillhöra Ryssland. Respekterar du inte folkviljan?
Ryssland är ingen stormakt, det är bara ett fattigt land i Europas periferi
Citera
2023-03-24, 19:05
Medlem
raskenss avatar
Blev inte förvånad ryska piloten som krockade med en drönare ser ut att livnära sg på vodka och ister. Det är det bästa ryssen kan visa upp

https://twitter.com/maria_drutska/status/1639214532898816000?t=UkAqNgx3dzpU7jFfxqQdMw&s=19
Citera
2023-03-24, 19:05
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Och det visar även som jag ser det, att Putin tänker klänga sig till makten in i det sista. Utan att ta hänsyn till sitt egna lands, då som prezz...,vars framtid han skall förvalta.

Han kunde ha valt en annan väg, då genom att avgå och lämna över det till någon annan att börja städa upp. Kostbart skulle det bli, men betydligt bättre än dit man är på väg. Leva i exil med sin älskarinna på något av sina otaliga gods. För till Haag skulle inte han ha blivit utlämnad, det är en "skamgräns" som jag inte tror en ny rysk prezz skulle gå över.

Hitler-lösningen är garanterat bäst för Ryssland! Tyvärr är ju dvärgen för feg och därför kommer den ryska befolkningen få lida längre än nödvändigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in