2023-03-24, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sullen
"Bakom stängda dörrar och under stort hemlighetsmakeri pågick i onsdags en ovanlig rättegång vid Stockholms tingsrätt.

Förloppet har gått snabbt. Den 22 februari grep Säkerhetspolisen en kvinna i 25-årsåldern. En månad senare har åtal väckts och huvudförhandling avslutats.

Åklagaren har begärt att delar av stämningsansökan och förundersökningen ska vara belagda med sekretess."

https://www.dn.se/sverige/atalet-riksdagsman-pressades-pa-65-000-kronor-efter-sexnatt/

Politikern har även en "viktig position i partiorganisationen". Vem kan detta vara?
Vilken loser.
Citera
2023-03-24, 14:52
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag misstänker att du kunde vara betydligt mer anonym som sexköpare förr i tiden oaktat att det var tillåtet. Nu lämnar du spår precis överallt och du går att spåra på ett helt annat sätt.

Faktiskt motionerade Kjell Jansson 2021 om att företag som inte ta kontanter skall beläggas med en avgift.

Citat:
Detta är en säkerhetsfråga såväl som en fråga om valfrihet.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/hantering-av-kontanter-som-betalningsmedel_H9023054

Nu anser jag förstås att Kjell Jansson har rätt i sak. Men det är en intressant twist att han predikar kontantbetalningens säkerhet, men praktiserar det osäkra swishandet. Men Zainab bedrev kanske en kontantfri business.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2023-03-24 kl. 14:55.
Citera
2023-03-24, 14:53
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Moderata riksdagsledamöter är bra på köpa sex. Minns gamle kåtbocken kommunalrådet Hans Forsberg i Kungsbacka
Eller Dag Larsson (S) som misslyckades med att knulla sig igenom Östermalm.
Citera
2023-03-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Vi får utgå från att den aktuella rikstagsledamoten läser detta och inte har den bästa av dagar just nu men det är ju ingen annans fel än hans eget i slutändan.

1. Don't dip your dick in crazy - his bad
2. En bajskorv är fortfarande en bajskorv om man doppar den i guld. Det som skett här är ett sexköp och inget alturiskt stöd till en stackars tösabit som måste betala hyran. - his bad

I Italien så hade detta inte varit en big deal. Han hade setts som en man, och säkert fått fler röster.
Men nu är det här Sverige och för tillräckligt många så funkar inte det här beteendet.

För min egen del så moraliserar jag inte över handlingen att köpa sex. Jag är nog rätt så liberal i frågan även om jag förstår att trafficking ibland är inblandat, och det moraliserar jag över.

Gissningsvis så läckte någon enskild tjänsteman på polisen detta efter att ha blivit ombedd att släppa tanken på att även rikstagsmannen begått ett brott. Ingen står över lagen så som den är. Ska en känd restaurangentreprenör med Italienska rötter få ett strafföreläggande så ska en moderat riksdagsledamot också ha det. Lika ska vara lika. Det är det viktigaste för en stark rättsstat.

För mig hade det dock kunnat få vara lagligt.

Frågor för media att plocka upp:
Varför blir inte den här mannnen misstänkt för brott innan det outas i media?
Skillnaden är väl att sexköp är olagligt i Sverige och han är riksdagsman, lagbrott flyger inte i Italien heller för de som sitter i parlamentet.
Citera
2023-03-24, 14:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Han tänkte nog att pröjsa för stora gungande rattar var ok men inte att bli snuvad på både stålar och rattar.

Både riksdagsmannen och den prostituerade kvinnliga utpressaren körde i diket trots nya rattar.

Ingen vinnare här alltså.

https://samnytt.se/riksdagsman-kjell-jansson-m-kopte-sex-av-kriminell-utpressades/
Citera
2023-03-24, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Skillnaden är väl att sexköp är olagligt i Sverige och han är riksdagsman, lagbrott flyger inte i Italien heller för de som sitter i parlamentet.

När sexköpslagen infördes var det stort motstånd till den i Sverige, gissar på bl.a från många moderater.
Citera
2023-03-24, 14:56
Medlem
BombaySaphires avatar
Ut med namnen nu på de två kurdiska hororna!
Citera
2023-03-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
En riksdagsledamot som låter sig våldtas då? Eller en riksdagsledamot som låter sig misshandlas i hemmet?

Finns det fler kategorier brottsoffer som är olämpliga? För något olagligt verkar han ju inte gjort. Det var en uppenbar honeytrap, fokus borde ligga på om det finns främmande makt bakom eller om det ”bara” är en yrkeskriminell fitta som agerat random.

Det här kommer kanske som en överraskning, men riksdagsledamöter är generellt sett vanliga människor, med ett vanligt liv, vanliga lustar och drifter, inte moraliskt högstående programmerade robotar. Jag vill inte ens ha den typen av politiker.

Moralpolis finns inom islam, märkligt hur många som förespråkar detsamma i Sverige.
Du har rÄtt i detta inlägg. Den som är utan synd ska kasta första stenen
Citera
2023-03-24, 14:59
Medlem
afrokille1337s avatar
Jag hade dödat hororna om jag var kjell. Det hade inte blivit så mycket värre än vad det redan är. Med tanke på deras förflutna så hade förmodligen inte polisen lagt så stor ansträngning i att ta reda på vad som hänt dem.

Ge det 2 månader så är han aktiv inom AFS.
Citera
2023-03-24, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Inte från Stockholm och en man? Hmmm. Vilket parti kan ha en massa män från Skåne och Blekinge månntro?

Inte samma parti som har en massa män med flanellskjorta från Norrlands inland i alla fall😂
Citera
2023-03-24, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Kåtbocken och sexköparen finns på denna sida

https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/

Kan du inte länka en bild på jorden nästa gång och antyda att värde offer och gärningsperson finns där.
Citera
2023-03-24, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Moderat, klart ynkryggarna håller om varandra.
Ser inte bra ut när de hemligstämplad och sen läcker 4 timmar efteråt. Haha vilken pissregering

Det är Säpo som hemlighetsstämplar din vänsteridiot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in