2023-03-24, 14:34
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Finns det risk för en Löfving i detta fall?

Han bör nog inte lämnas ensam.
Citera
2023-03-24, 14:37
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenager
Kjell Jansson moderaterna

En som man aldrig hört talas om.
Citera
2023-03-24, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det som jag mest funderar över är varför man vill doppa i ett så vidrigt bergsfolk som kurder?

Hänger på Tinder ibland och ser många av dessa långpannade araber, kurder, iranskor och annat skitfolk från mellanöstern. En röd tråd som jag märkt av är att de photoshoppar sina bilder så de ser ut som Latinas och italienskor. Det är inte svårt att se att de är MENA underapor med deras grova behåring och kortväxthet.
Citera
2023-03-24, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det är något som hade varit intressant att veta, hur stor eftermarknaden är i branschen.

Eftermarknaden fanns förstås innan sexköpslagen också, men det blev en helt annan snurr på den.

Det skulle vara intressant att veta men skulle inte förvåna mig om den är ganska stor. Får de en karl på kroken med hög fallhöjd så kan de säkert pressa honom rejält.

Jag misstänker att du kunde vara betydligt mer anonym som sexköpare förr i tiden oaktat att det var tillåtet. Nu lämnar du spår precis överallt och du går att spåra på ett helt annat sätt. Bara att ta reda på vem som ägde ett visst telefonnummer var inte helt enkelt förr. Nu som bekant kan du i princip ta reda på en persons hela livshistoria genom ett mobilnummer.
Citera
2023-03-24, 14:44
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Vi får utgå från att den aktuella rikstagsledamoten läser detta och inte har den bästa av dagar just nu men det är ju ingen annans fel än hans eget i slutändan.

1. Don't dip your dick in crazy - his bad
2. En bajskorv är fortfarande en bajskorv om man doppar den i guld. Det som skett här är ett sexköp och inget alturiskt stöd till en stackars tösabit som måste betala hyran. - his bad

I Italien så hade detta inte varit en big deal. Han hade setts som en man, och säkert fått fler röster.
Men nu är det här Sverige och för tillräckligt många så funkar inte det här beteendet.

För min egen del så moraliserar jag inte över handlingen att köpa sex. Jag är nog rätt så liberal i frågan även om jag förstår att trafficking ibland är inblandat, och det moraliserar jag över.

Gissningsvis så läckte någon enskild tjänsteman på polisen detta efter att ha blivit ombedd att släppa tanken på att även rikstagsmannen begått ett brott. Ingen står över lagen så som den är. Ska en känd restaurangentreprenör med Italienska rötter få ett strafföreläggande så ska en moderat riksdagsledamot också ha det. Lika ska vara lika. Det är det viktigaste för en stark rättsstat.

För mig hade det dock kunnat få vara lagligt.

Frågor för media att plocka upp:
Varför blir inte den här mannnen misstänkt för brott innan det outas i media?
Citera
2023-03-24, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av t3000
Frågan är vad SÄPO lovat mannen och varför.
Det är mycket allvarligt att högt uppsatta politikers brott ska få sekretessbeläggas medans vanliga människors liv läggs ut offentligt på Lexbase och andra sajter med lagens tillåtelse.

Det som är intressant där är kopplingen mellan SÄPO och Siren. varför är Siren först på bollen att brejka detta. Skulle det kunna vara så att snutens egna system läcker som såll på grund av offentlighetsprincipen. Alternativet är tjallare som tjallar till just Siren vilket verkar osannolikt i en demokrati. Någon har fuckat upp i alla fall.

Kan det hända en politiker kan det redan finnas en pågående Profumoaffär någon annanstans.

Anyways bra om fler moderater väljer SD då får de sluta köpa horor och börja fokusera på vad de är folkvalda för.

edit: åk till länder där det är lagligt för i h-lvete hur många gånger ska man behöva säga.
Senast redigerad av AgenteProvocatrice 2023-03-24 kl. 15:14.
Citera
2023-03-24, 14:47
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0z
Fria Tider har fått ut namn och bild:

https://www.friatider.se/riksdagsmannen-kjell-jansson-m-utpressad-pa-65000-kronor-efter-sexkop

Samnytt hänger på
https://samnytt.se/riksdagsman-kjell-jansson-m-kopte-sex-av-kriminell-utpressades/
Citera
2023-03-24, 14:48
Medlem
Tydligen inget ovanligt fenomen hos Moderater...

Politiker inför rätta för sexköp
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/politiker-infor-ratta-for-sexkop
Citera
2023-03-24, 14:49
Medlem
Mindbusinesss avatar
Inget nytt under sola
”Lennart Geijer, Sveriges justitieminister 1969–1976, hade enligt en hemlig promemoria 1976 från rikspolischef Carl Persson till statsminister Olof Palme nämnts som en av flera högt uppsatta personer vars agerande eventuellt kunde ha skadlig verkan för rikets säkerhet. I fallet Geijer misstänktes denne kunna ha köpt sexuella tjänster av prostituerade med anknytning till främmande makts underrättelsetjänst, på en bordell driven av Doris Hopp. Promemorian hävdade inte att det skulle finnas några direkta, trovärdiga vittnesbelägg för detta eller att misstanken var stark. Dock måste Geijer enligt polisen betraktas som en potentiell säkerhetsrisk så länge misstankarna förblev outredda.”
https://sv.wikipedia.org/wiki/Geijeraffären
Citera
2023-03-24, 14:49
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Finns det risk för en Löfving i detta fall?

Han bör nog inte lämnas ensam.
Exakt den tanken fick jag också.

Har han gjort något uttalande i media än?
Citera
2023-03-24, 14:51
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det hela slutar med att politikern betalar 49.000 kronor, direkt till en klinik som utför plastikoperationer.
Hur tänkte Kjell här?
Han tänkte nog att pröjsa för stora gungande rattar var ok men inte att bli snuvad på både stålar och rattar.
Citera
2023-03-24, 14:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaum
Detta för att säljarna inte ska straffas om de anmäler en köpare.

Lagstiftarna har inte tänkt till här eftersom det säkerligen finns ett stort mörkertal vad gäller utpressning av denna sort.

Normalt sett borde både försäljning och köp vara förbjudet just för att förebygga denna typ av brottslighet men även annan kriminalitet kring prostitution.

Den unga kvinnan har med stor sannolikhet kört detta upplägg tidigare men nu är hon nog körd inom denna bransch eftersom få torskar vill nog anlita hennes "tjänster" i fortsättningen.

Nu kommer denna kvinnliga säljare dessutom bli straffad fast inte för prostitution utan för utpressning. Solklara bevis finns som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in