Citat:
Ursprungligen postat av
DirtyDiggerNick
Vi får utgå från att den aktuella rikstagsledamoten läser detta och inte har den bästa av dagar just nu men det är ju ingen annans fel än hans eget i slutändan.
1. Don't dip your dick in crazy - his bad
2. En bajskorv är fortfarande en bajskorv om man doppar den i guld. Det som skett här är ett sexköp och inget alturiskt stöd till en stackars tösabit som måste betala hyran. - his bad
I Italien så hade detta inte varit en big deal. Han hade setts som en man, och säkert fått fler röster.
Men nu är det här Sverige och för tillräckligt många så funkar inte det här beteendet.
För min egen del så moraliserar jag inte över handlingen att köpa sex. Jag är nog rätt så liberal i frågan även om jag förstår att trafficking ibland är inblandat, och det moraliserar jag över.
Gissningsvis så läckte någon enskild tjänsteman på polisen detta efter att ha blivit ombedd att släppa tanken på att även rikstagsmannen begått ett brott. Ingen står över lagen så som den är. Ska en känd restaurangentreprenör med Italienska rötter få ett strafföreläggande så ska en moderat riksdagsledamot också ha det. Lika ska vara lika. Det är det viktigaste för en stark rättsstat.
För mig hade det dock kunnat få vara lagligt.
Frågor för media att plocka upp:
Varför blir inte den här mannnen misstänkt för brott innan det outas i media?
Skillnaden är väl att sexköp är olagligt i Sverige och han är riksdagsman, lagbrott flyger inte i Italien heller för de som sitter i parlamentet.