Citat:
Ursprungligen postat av
DroidBishop
Nej jag bryr mig inte så mycket om det jag fokuserar på teknisk analys och förbereder mig på olika scenarier och positionerar mig därefter, det har tjänat mig väl. Men att bitcoin kommer fortsätta upp långsiktigt tror jag absolut på. Så inget fel i att investera lite slantar och hålla ett antal år såklart.
Men personligen tror jag inte botten är inne ännu. Vi har inte sett någon större panik och krigsrubriker ännu. Det lär komma om btc nosar nere på 10k och strax där under. Som vanligt måste väldigt många bli totalt rekt innan nästa bull.
Jag håller inte med om att vi inte har sett tillräcklig panik. Förtvivlan har varit fullt jämförlig med 2018, kanske något värre. I synnerhet räntehöjningsnarrativet var giftigt. Nu har dock kvantitativa lättnader återupptagits av FED och banksystemet har börjat krackelera.
Jag tror botten var när följande röstades upp i topp på Yahoo Finance:
(FB) Bitcoin - trading och analys
Det är dumdristigt att inte äga bitcoin i detta läge i tron att man någon gång kommer att kunna köpa för halva priset eller mindre.
Om vi håller oss kvar över 200 WMA veckan ut anser jag definitivt det värsta vara över.