2023-03-24, 00:36
Medlem
Häng inte ut hans namn om det inte redan är gjort. Som man borde man få knulla lite utan att bli uthängd på Flashback. Alla har vi gjort misstag på fyllan. Man behöver inte få sitt namn förstört för det. Och jag skiter i vilket parti han tillhör. Sexköp borde dessutom vara lagligt. Massa fruar som lever på sina män och stannar kvar för stålarnas skull. Jävla hyckleri.
Citera
2023-03-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Hur som helst vet jag som sagt inte hur polisen brukar agera när någon som är misstänkt förr ett brott under pågående förundersökning av det brottet börjar anklaga brottsoffret för ett annat brott.

När ledamoten fattade vartåt det barkade kontaktade han en advokat som (klokt nog) rådde honom att prata med Säpo. Han fattade att han hade hamnat i en ”jävla sits”. Advokaten visste att det pga ämnets natur (det rör en lagstiftare, påverkan från Ryssland är på tapeten etc) skulle behandlas under strikt sekretess, vilket också utlovades av Säpo. Därav ledamotens totala förvåning när journalister ringer.

Och Säpo sa säkert också att de egentligen inte är intresserade av det (uppenbara) sexköpet. Deras uppdrag är rikets säkerhet, inte att lagföra politiker för bötesbrott.

Den stora skandalen är egentligen hur i helvete detta läcktes från Säpo. Att en boomer som tidigare ägnat sig åt skumraskaffärer i Norrtälje och vars uppdrag är att flytta så mycket kapital som möjligt till stora kapitalägare under devisen ”frihet” och ”äganderätt” också köper sex är väl nästan bara… förväntat?
Citera
2023-03-24, 00:40
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Hade han bara kontakt mig så hade jag hjälpt honom. Jag hade sett till att hon hade försvunnit i en badkar med syra inom loppet på 20 min. Men det hade kostat honom 2 mille.

Om vi bara ser till rikets bästa hade det nog varit bättre om han var företagsam och kontaktade dig. Hellre det en en total idiot som tror att någon luras av att han betalade hennes buss, och sen bröst osv.
Citera
2023-03-24, 00:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutrilett
När ledamoten fattade vartåt det barkade kontaktade han en advokat som (klokt nog) rådde honom att prata med Säpo. Han fattade att han hade hamnat i en ”jävla sits”. Advokaten visste att det pga ämnets natur (det rör en lagstiftare, påverkan från Ryssland är på tapeten etc) skulle behandlas under strikt sekretess, vilket också utlovades av Säpo. Därav ledamotens totala förvåning när journalister ringer.

Och Säpo sa säkert också att de egentligen inte är intresserade av det (uppenbara) sexköpet. Deras uppdrag är rikets säkerhet, inte att lagföra politiker för bötesbrott.

Den stora skandalen är egentligen hur i helvete detta läcktes från Säpo. Att en boomer som tidigare ägnat sig åt skumraskaffärer i Norrtälje och vars uppdrag är att flytta så mycket kapital som möjligt till stora kapitalägare under devisen ”frihet” och ”äganderätt” också köper sex är väl nästan bara… förväntat?

Ja, det låter som en mycket rimlig förklaring av det hela, med den lilla reservationen att vi faktiskt inte vet att den aktuella riksdagsledamoten är KJ från Norrtälje.
Citera
2023-03-24, 00:42
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
Kan det vara denna tråd? Finns namn på andra sidan
(FB) Göteborg: Mordförsök vid centralstationen 2017-11-18 ca kl. 18

Edit från tråden
”Några minuter innan mannens tåg till Stockholm skulle gå högg hans tidigare flickvän honom i ryggen, enligt misstankarna. I förhör har dock expojkvännen skyddat kvinnan genom att lägga skulden på "en kille".”

Det låter definitivt som personen gp artikeln hänvisar till, personen är i så fall ze*nab ro*tam
* i, s

Vad baseras denna koppling på?
Citera
2023-03-24, 00:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Häng inte ut hans namn om det inte redan är gjort. Som man borde man få knulla lite utan att bli uthängd på Flashback. Alla har vi gjort misstag på fyllan. Man behöver inte få sitt namn förstört för det. Och jag skiter i vilket parti han tillhör. Sexköp borde dessutom vara lagligt. Massa fruar som lever på sina män och stannar kvar för stålarnas skull. Jävla hyckleri.

Jo han ska hängas ut och jag ska förklara varför.

Denna mannen röstar med 99% säkerhet för att sexköp ska vara förbudet och har varit helt okej med att tusentals svenska män åkt dit för det och fått sina namn förstörda men du tycker att han själv ska slippa den behandlingen?

Jag är helt med dig om det varit någon annan men detta är hyckleri på högsta nivån och han ska fan-i-mig få smaka på samma behandling som han gett oss.
Citera
2023-03-24, 00:43
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Vad baseras denna koppling på?

Uppgifter i Expressen som nämns i följande inlägg: (FB) Riksdagsman köpte sex och blev utpressad (2023-02-22)
Citera
2023-03-24, 00:44
Medlem
Går det att få ut någon FUP, eller hur har medierna fått tag i bilder på bland annat chatloggar?
Citera
2023-03-24, 00:49
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Citat:
Uppgifter i Expressen som nämns i följande inlägg: (FB) Riksdagsman köpte sex och blev utpressad (2023-02-22)

Okej. Finns det bild på henne?
Citera
2023-03-24, 00:53
Medlem
havregryyns avatar
Kan det ha att göra med en viss SD-ledamot från Skellefteå som hoppade av?
Citera
2023-03-24, 00:53
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Jo han ska hängas ut och jag ska förklara varför.

Denna mannen röstar med 99% säkerhet för att sexköp ska vara förbudet och har varit helt okej med att tusentals svenska män åkt dit för det och fått sina namn förstörda men du tycker att han själv ska slippa den behandlingen?

Jag är helt med dig om det varit någon annan men detta är hyckleri på högsta nivån och han ska fan-i-mig få smaka på samma behandling som han gett oss.

Det är ett skäl, men det är ännu värre att vi har sådan korruption att högt uppsatta personer i samhälllet får specialbehandling i domstolarna och av polisen i form av sekretess, stängda rättegångar och snabbspår genom systemet i syfte att hjälpa dem att mörklägga händelsen så mycket det går.

Nu är ju inte kvinnan världens bästa barn, men hennes rättsäkerhet sätts ur spel genom att man har hemliga rättegångar utan insyn för höga politiker som anklagar henne för utpressning men där hon har en annan historia om sexköp från hans sida.

Den sortens mörkläggning där politiker med hjälp av rättsystemet och olika rättsvårdande myndigheter kan tysta ned obehagliga affärer är sådant som hör hemma i en bananrepublik eller Putins Ryssland
Citera
2023-03-24, 00:55
Medlem
Citat:
Ja, det låter som en mycket rimlig förklaring av det hela, med den lilla reservationen att vi faktiskt inte vet att den aktuella riksdagsledamoten är KJ från Norrtälje.

Antingen får vi snart en väldigt stark dementi från KJ eller så kommer han vara väldigt tyst. I brist på bättre information kommer Flashback-spekulationer vara sanningen som sprids (ja, det är helt vansinnigt, men det är så det är) och då måste KJ reagera med antingen dementi eller tystnad/erkännande.

Om dementi kommer och denna INTE följs av en journalistisk kontring (hårda bevis, t.ex. filmen eller uppgifter från undersökningen etc) så kan man vara rätt säker på att det inte är KJ.

En annan möjlighet är såklart att det framkommer fler uppgifter, men att dessa pekar åt ett helt annat håll.

Hur som helst vet vi snart. Men vilken jävla tabbe av Säpo alltså. Inte jättebra för förtroendet i dessa tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in