2023-03-23, 22:47
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Ja,. Putin förintar sitt folk och sitt land. Bra för oss övriga men ej för ryssarna själva.

Precis. Varje död Z-orch gör Jorden renare fr human garbage som ryssarna är!
Citera
2023-03-23, 22:47
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Så du håller med om det jag säger genom att säga emot mig.
Men om man tar de som tror att det är USA som har en konspirerat i Ukraina med avsikt att starta det här kriget så är de konspirationsteoretiker. De plockar ut vissa saker som indicier för att det är så. Men konspirationsteorier kan även vara sanna, även om jag inte ser några bevis på det här.

Javisst är det för jävligt att du inte får medhåll....

Citat:
Men om man tar de som tror att det är USA som har en konspirerat i Ukraina med avsikt att starta det här kriget så är de konspirationsteoretiker. De plockar ut vissa saker som indicier för att det är så. Men konspirationsteorier kan även vara sanna, även om jag inte ser några bevis på det här.

Skulle snarare kalla dem idioter, Det är RYZZKI som startat kriget typ 2014....

Citat:
Men om man tror att alla som stöder Ukraina, är för de vänsterrörelser som är starka i väst idag, att alla delar samma politiska åsikt, tror man nog helt fel.

Jag har ingen åsikt här, har dålig koll på var vänster dårarna står i detta, har sett enstaka på facebook som är vänster och uttryckt sig negativt mot Prutin, mer vet jag inte.
Citera
2023-03-23, 22:55
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om det är sant så är det en stor händelse, om Ukraina får kontroll över en stad på Dnipr-flodens vänstra strand.
Södra strand menar du nog? Hoppas att det stämmer – har Ukraina fått fäste där så är vägen öppen för att mota ryssen tillbaka ner mot Krim.
Citera
2023-03-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Putin kommer att sitta i Xi`s famn, likt en buktalare har sin docka. Lägg sedan till Fin/Sve i Nato.., och ett Nato som hängde på repen innan kriget.

Ja, j-vlar..
Ja vilken ironi, Nato höll på att spelas ut där Trump rent av ville lämna Nato för att medlemmarna inte spenderade 2% av BNP.
Nu är fler på väg att gå med i Nato och Nato länder rustar som aldrig för, vapenindustrin i väst håller på att skalas upp enormt emot vad det har varit tidigare.
Bara i USA så ska artilleri produktionen skalas upp med 500% än så länge till 2025.

Sverige är rent av på väg emot 2% av BNP och Polen är på väg emot 4% i år.

Det som är ännu mer Ironiskt är att det blir ännu svårare för Kina nu när väst rustar för att kunna kriga på ett helt annat sätt.
Däremot har Ryssland blivit mycket svagare och blöder för fullt.

Varför ge sig på ett välförsvarat väst eller Taiwan när man kanske kan ta för sig av ett Ryssland som kanske kollapsar med rika naturtillgångar och låg befolkning.
Citera
2023-03-23, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Var finns det någon riktig rysk björn?
Putin är knappast en björn. Han är bara en hök. Medvedev,som syns bredvid honom i denna artikel - https://yhoo.it/3neHx78 - heter "Björn" men är mest en fjant.
Peskov är bara en firre.
Den som är mest björnlik i det sällskapet är nog Lavrov. Men han är också en stor gris.

Var finns det någon riktig, rysk björn?
-

Om du nu skulle vilja råka hitta en riktig sådan, så finns de i Ukraina, Polen, Baltikum och möjligtvis nordöst om Jakutsk. Att leta efter dem i Ryssland slutar oftast med att du har ett fyllo vid din sida som berättar hur stor och stark han......var. Eller rättare sagt när den lokala tv-stationen kablade ut vilken björn han var de fyra timmarna om dagen de hade batteri tillräckligt för att driva FM-masten för att hålla fåren i fållan. Riktiga ryska björnar hittar du annars oftast i länder långt ifrån Ryssland. Som Kasparov osv. Inhemskt är de en utdöende ras och har varit de sista hundra åren
Citera
2023-03-23, 23:09
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Uppenbarligen är de för krig och för globalism/imperialism, oavsett vad läpparnas bekännelse för tillfället säger.

Citat:
Putin är knappast en björn. Han är bara en hök. Medvedev,som syns bredvid honom i denna artikel - https://yhoo.it/3neHx78 - heter "Björn" men är mest en fjant.
Peskov är bara en firre.
Den som är mest björnlik i det sällskapet är nog Lavrov. Men han är också en stor gris.

-

Kan inte se att Lavrov skulle vara en Björn
Han påminner mer om en Mumie
Citera
2023-03-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag hinner inte följa detta men jag ser på sociala medier att det växlat över från dysterhet till mycket stor optimism.

Jag har ju själv studerat dom stora förlusterna för Ryssland men nu börjar vi också skönja att man har ytterst få kort att sätta in.

Fler och fler ser att Ryssland kommer att förlora kriget.

Finns det något frontavsnitt där Ukraina vinner terräng? När jag kikar på kartorna då tycker jag mig bara se ryska framgångar.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Personligen känner jag inte av den extrema BÖG agendan som ryzzfansen ofta tar upp.. Jag vet inte varför dom hänger upp sig på just det, finns fortfarande normala kärnfamiljer i väst…
Homosexualitet har traditionellt varit oerhört bespottat även i väst – det är först under den senaste 40-årsperioden som homosexualitet börjat normaliseras för att, som nu i Sverige, vara i stort sett helt accepterat i hela samhället.

Ryssland är auktoritärt och traditionellt, och befinner sig norm-mässigt på en nivå där vi befann oss på 1940-talet. I Ryssland blir homosexuella fortfarande förföljda, mobbade och bespottade, och vår öppenhet i väst ses av den ryska outvecklade befolkningen som dekadent. Ryssarnas förakt för homosexualitet handlar alltså om att DE befinner sig tidsmässigt några decennier bakom oss – precis på samma sätt som de gör inom alla andra områden. Många ryssar är bara för dumma och obildade för att förstå att de ligger efter.

Titta på ryssarnas kretskort – de tillverkar fortfarande kretskort på det sätt som vi gjorde i slutet av 50-talet. Titta på krigsmaterielen - uniformer från slutet på 1800-talet och stridsvagnar från 40-talet. Ryssarna kommer också att utvecklas, och om 50 år kommer homosexualitet vara accepterat även i Ryssland. Men då kommer vi vara någon annanstans och framtidens ryska kackerlackor kommer trakassera oss för att det är fjolligt för att vi åker självkörande bilar när en riktig man, enligt ryssen, dricker en flaska vodka och kör sin Lada själv.
Senast redigerad av Saruman 2023-03-23 kl. 23:17.
Citera
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Kan inte se att Lavrov skulle vara en Björn
Han påminner mer om en Mumie

Jag ser mer Lavrov som en ful gubbe som sitter i parken och tittar på små flickor....
Citera
2023-03-23, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Putin kommer att sitta i Xi`s famn, likt en buktalare har sin docka. Lägg sedan till Fin/Sve i Nato.., och ett Nato som hängde på repen innan kriget.

Ja, j-vlar..

Ingen bra utveckling faktiskt. Många tycker att det är på grund utav kriget och att de vill sätta åt Putin. Men det är ingen dans på rosor som erbjuds om Kina tar tillbaks halva Ryssland.
Ryssen är en lätthanterlig kackerlacka som är för dum för att ens bli kallad farlig. Kina är raka motsatsen. XI vet såklart hur man hanterar en byracka som Putin för egen vinnings skull. Putin och hans eget folk är för korkade för att förstå detta. Precis som de missat alla andra självklara saker i världshistorien.
Vill Ryssland för en gångs skull ta vara på sitt eget land och folk så är det dags för dem att inse att slavisk stolthet inte är framgångsreceptet för det. De är så blinda att de tror att faran ligger på lur i Paris och New York. Sista chansen de har att verkligen rädda sig själva nu
Citera
2023-03-23, 23:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Peskov är bara en firre.

-

Det finns en björn. Skulle Kina ge sig på björnen så blir det åka av i form av kärnvapen. Vi ska inte underskatta ryssarna, de är farliga, men inte farliga nog för att ge eftergifter. Ge aldrig efter för en ryss, det är ett misstag.
Citera
2023-03-23, 23:18
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Homosexualitet har traditionellt varit oerhört bespottat även i väst – det är först under den senaste 40-årsperioden som homosexualitet börjat normaliseras för att, som nu i Sverige, vara i stort sett helt accepterat i hela samhället.

Kan inte hålla med att det är allmänt accepterat av någon majoritet i väst, kanske i enstaka kollektiv, men verkligen inte bland vanligt arbetande folk.

Citat:
Ryssland är auktoritärt och traditionellt, och befinner sig norm-mässigt på en nivå där vi befann oss på 1940-talet. I Ryssland blir homosexuella fortfarande förföljda, mobbade och bespottade, och vår öppenhet i väst ses av den ryska outvecklade befolkningen som dekadent. Ryssarnas förakt mot homosexualitet handlar alltså om att DE befinner sig tidsmässigt några decennier bakom oss – precis på samma sätt som de gör inom alla andra områden. Många ryssar är bara för dumma och obildade för att förstå att de ligger efter.

Håller med helt och hållet.

Citat:
Titta på ryssarnas kretskort – de tillverkar fortfarande kretskort på det sätt som vi gjorde i slutet av 50-talet. Titta på krigsmaterielen - uniformer från slutet på 1800-talet och stridsvagnar från 40-talet. Ryssarna kommer också att utvecklas, och om 50 år kommer homosexualitet vara accepterat även i Ryssland. Men då kommer vi vara någon annanstans och framtidens ryska kackerlackor kommer trakassera oss för att det är fjolligt för att vi åker självkörande bilar när en riktig man, enligt ryssen, dricker en flaska vodka och kör sin Lada själv.

Jo det låter som ett troligt scenarie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in