2023-03-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Är han inte berusad så är han hög på nåt annat. Tycker ögonen ser märkliga ut såvida det inte är mobilkameran som skapar effekten.

Roligt att de försöker lura honom att erkänna med en fälla i stil med "Har du slutat slå din fru?". Trodde han skulle trilla dit på att de frågade honom om han endast var där för att ge flickan cigaretter. Men gäddan, trots att han verkar pantad och påverkad, undviker helt att svara på frågan.

Taktiken med att skrämma till erkännande med att de har IP-numret verkar ha blivit standard nu.

Han var seg i huvudet och han var på något sätt medveten om det, han kanske ofta är i det tillståndet så han vet att måste skärpa sig. Han var nära två gånger att falla dit på cigaretterna hahaha.

Hans ansikte var nästan helt förlamad av vad han nu använder. Och ögonen var blanka fönsterrutor.
Citera
2023-03-23, 15:27
Medlem
stickan888s avatar
Gädda #203, finns på Facebook
Förnamn Rena rama ****
*Kurt Olsson-karaktär*
Efternamn S"ä"tter"kvist"
*ett annat ord för kvist,
som kommer ut från ett träd*
Citera
2023-03-23, 16:51
Medlem
Funderade på #202, fältöverstegäddan. Han kallar sig för Pumpkin Pumpkin. P.P verkar vara någon sorts känd barnsång, barnserie, i den engelskspråkiga världen, företrädesvis England. Dock har jag aldrig hört talas om P.P i Sverige.

Kan gädda #202 möjligen ha någon anknytning till England, USA?
Citera
2023-03-23, 17:29
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Funderade på #202, fältöverstegäddan. Han kallar sig för Pumpkin Pumpkin. P.P verkar vara någon sorts känd barnsång, barnserie, i den engelskspråkiga världen, företrädesvis England. Dock har jag aldrig hört talas om P.P i Sverige.

Jag tror att han delar förnamn med en viss katt som saknar svans.

Även fast det namnet oftast är ett smeknamn för personer med ett namn på tre bokstäver som kan rimma på ett ord med lika många bokstäver som är synonymt med ordet "mongo".

Det är någonting med namnet under "Pumpkin Pumpkin" som gör att jag tror detta. Vad han heter i efternamn har jag inte någon aning om dock.
Citera
2023-03-23, 17:32
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Det där med IP-numret fattar jag inte. Har de möjligheter att spåra eller bluffar de bara?
Det är jättekonstigt av dom att använda sig av det men funkar det så visst…
Citera
2023-03-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Bilen tillhör Settergren Holmström Consulting i Göteborg AB.

Efter förra konfrontationen skrev Dumpen att bilen stod parkerad utanför ägarens bostad.
Kollar man Google Maps står denna på gatan utanför. Samma bil månne?
https://anonfiles.com/95X3y9g6z2/Screenshot_20230323_123656_Maps_2_jpg
Precis, därav att ägaren till företaget och företagsbilen sade att han inte visste vem som körde den bilen vid tillfället men lovade att kolla upp det och återkomma, vilket han aldrig gjorde. Naturligtvis beroende på att han visste att det var han själv i egen hög person som körde bilen då.. Det är ju lite märkligt att ringa tillbaka till Sara och säga ”-Vet du vad? Nu har jag kollat körjournalen och det var faktiskt jag själv som hade bilen den aktuella tidpunkten så jag är gäddan ni söker”
Citera
2023-03-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Precis, därav att ägaren till företaget och företagsbilen sade att han inte visste vem som körde den bilen vid tillfället men lovade att kolla upp det och återkomma, vilket han aldrig gjorde. Naturligtvis beroende på att han visste att det var han själv i egen hög person som körde bilen då.. Det är ju lite märkligt att ringa tillbaka till Sara och säga ”-Vet du vad? Nu har jag kollat körjournalen och det var faktiskt jag själv som hade bilen den aktuella tidpunkten så jag är gäddan ni söker”

Ha ha ha ja det hade varit lite märkligt!

Den där är måste kollas upp för flera saker. Polisen vet vid det här laget vem han är. De kollade ju upp filmen som de fick och söker honom i första hand för att köra full. Så när bilen kommer rullande eller en annan bil men med gäddan som chaufför så klipper de till.
Citera
2023-03-23, 18:53
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Det var dock en kvinna de pratade med.
Men hon som står på bilen var skriven på samma adress som peddot t.o.m. juni förra året.
Citera
2023-03-23, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Förnamn samma som hockeyspelaren Foppa. Efternamn samma som Beppe som var/är programledare för Gokväll med skillnaden att inledningen är en sandfylld plats som man kan gå i vattnet från.
Citera
2023-03-23, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vrevis
Förnamn samma som hockeyspelaren Foppa. Efternamn samma som Beppe som var/är programledare för Gokväll med skillnaden att inledningen är en sandfylld plats som man kan gå i vattnet från.

Då var det lätt men inte precis 44 år....
Citera
2023-03-23, 19:08
Medlem
Lesslers avatar
Citat:

Tack! Här snackar vi storfångst av rang. Den fallhöjden!
Citera
2023-03-23, 19:10
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:

Här har vi lite fallhöjd minsann....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in