Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-17, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Konsument 100% låter bra för dem som vill minska risken till kanske lite lägre ränta. Att få 100% av insatsen tillbaka om krediten går till inkasso känns tryggt. Får se bara vad räntan blir.

Exakt. Det jag tänker är att det är oroande om du kör utan risk. Då är det ganska säkert att du får väldigt låg ränta. Time will see.
Citera
2023-01-30, 12:56
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Jag är riktigt besviken på Savelend. Har haft mina pengar där i ca 1,5 år och bara fått drygt 5% avkastning.
Det är väldigt mycket kreditförluster och förseningar senaste månaderna. Jag har stoppat mina investeringar och ska ta ut pengarna och investera i något annat.

Lite sent svarat men dessa 1,5 år har också varit med 0% i ränta på vanliga sparkonton så jag skulle nog säga att det är okej ändå. Även om man fått bättre avkastning i aktier förutom 2022 då.
Citera
2023-02-01, 10:11
Medlem
Har investerat hos SaveLend och ska hålla i det ett tag till. Funderat även på att köpa aktier i bolaget men jag vet inte.
Citera
2023-02-01, 22:08
Medlem
mrufs avatar
Hur ni fått nya investeringar nu i månads skiftet Januari/februari?
Jag har endast fått två investeringar som motsvarar 2% av mitt innehav.
Sjönk från 95% till just nu på 78% på mitt innehav i slutet av januari. Andra månader brukar det komma ett gäng nya investeringar i slutet av månaden.
Citera
2023-02-01, 22:38
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mruf
Hur ni fått nya investeringar nu i månads skiftet Januari/februari?
Jag har endast fått två investeringar som motsvarar 2% av mitt innehav.
Sjönk från 95% till just nu på 78% på mitt innehav i slutet av januari. Andra månader brukar det komma ett gäng nya investeringar i slutet av månaden.

Nä, det går trögt med utlåningen nu. De har sagt att de fått in mycket pengar på plattformen nu när börsen går så dåligt. Hoppas det tar fart snart.
Citera
2023-02-02, 13:48
Måste säga att det ser lite oroande ut just nu. I normalfallet kommer alltid majoriteten av pengarna strax efter den 25:e, men det var jävligt snålt i januari och än har jag inte sett en krona i februari.
Citera
2023-03-11, 09:07
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Nä, det går trögt med utlåningen nu. De har sagt att de fått in mycket pengar på plattformen nu när börsen går så dåligt. Hoppas det tar fart snart.

Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Måste säga att det ser lite oroande ut just nu. I normalfallet kommer alltid majoriteten av pengarna strax efter den 25:e, men det var jävligt snålt i januari och än har jag inte sett en krona i februari.

så hur blev det för er nu?
själv har jag nyss gått in.
satte in 100K först, och fick utlånat 90 efter ungefär en vecka, satte in ytterligare 100 i morse.
Citera
2023-03-11, 11:17
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
så hur blev det för er nu?
själv har jag nyss gått in.
satte in 100K först, och fick utlånat 90 efter ungefär en vecka, satte in ytterligare 100 i morse.

Ligger på 93% utlånat nu, så det tog fart igen
Citera
2023-03-11, 13:54
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ligger på 93% utlånat nu, så det tog fart igen

Har det varit stadiga återinvesteringar ”ordning och reda”??

För jag funderar på att gå in med mer, provar flera olika saker nu, i väntan på annat..
Citera
2023-03-11, 17:55
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Har det varit stadiga återinvesteringar ”ordning och reda”??

För jag funderar på att gå in med mer, provar flera olika saker nu, i väntan på annat..

Absolut, så länge du inte investerar i "Konsumentkrediter 80%". Där lär det bli en hel del kreditförluster, dock är räntan mycket högre.
Citera
2023-03-23, 13:03
Medlem
rallykalles avatar
För er som inte vet så kan man nu investera i konsumentkrediter med 100% återköp i fall de inte betalar tillbaka. Alltså ingen risk för kreditförluster och 6% till 8% årsränta. Känns rätt bra i dessa tider. Kan även få signup bonus om man inte redan har ett konto.
Citera
2023-03-23, 13:58
Bannlyst
Citat:
För er som inte vet så kan man nu investera i konsumentkrediter med 100% återköp i fall de inte betalar tillbaka. Alltså ingen risk för kreditförluster och 6% till 8% årsränta. Känns rätt bra i dessa tider. Kan även få signup bonus om man inte redan har ett konto.
Fantastiskt, gratispengar, tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in