2023-03-23, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Nej men det irriterar mig mycket att vissa skruvar på sanningen så pass mycket och påstår att Lidl har fullt sortiment.

Det har de väl? Även om det är rätt mycket i deras sortiment jag inte gillar och därför behöver gå till en annan butik för...
Citera
2023-03-23, 08:13
Medlem
Min gissning är att bananer kommer att kosta 12:90 kr

Bästa är om deras kaffe sänks,säg 54:90 för Arvid Nordquist.
Citera
2023-03-23, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politrukens
Svennens Stockholmssyndrom är makalöst roligt. Här sitter folk och försvarar ICA-handlarnas feta konton och dyra villor, båtar och bilar. Har i många år handlat på Lidl och är inget annat än nöjd. Lidl har ett fantastiskt utbud.

Noterar också många ICA-handlare i tråden.

Håller med, man funderar nästan t.o.m på om det inte till största del är botar som hittar på diverse idiotargument för att inte handla på Lidl när dom lanserar en både etisk och vinnande strategi som denna medan ICA och axfood gör rekordvinster tack vare omotiverat höga prishöjningar i tider då svennen redan har det tufft ekonomiskt.

Är det inte botar, utan riktiga människor som på riktigt försvarar livsmedelskartellen i Sverige så känner jag att Putin lika gärna kan få trycka på knappjäveln och göra slut på oss. Det finns ändå inget hopp om mänskligheten längre. 😂☢️
Citera
2023-03-23, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Okej men för övrigt så skiljer det en del på bidrag osv i Sverige resp polen.

Många invandrare gnäller på skatterna i Sverige och jämför med andra länder som du nu gör men de glömmer av andra sidan av myntet
Vi har runt 32-40% skatt här samt att Polen spenderade ca 100 miljarder SEK förra året på Ukraine krisen. Tog in över 1 miljon flyktingar. Alla flyktingar har fullt ekonomiskt skydd, då räknar man inte in andra bidrag som finns här.
Tror inte att 0 moms har så mycket mer bidrag att göra, är mer en tanke om medmänsklighet och att de flesta ska ha råd att äta.
Citera
2023-03-23, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Problemet med Lidl är att de saknar självscanning. Det går inte att ha i de områden där deras butiker brukar ligga.

Så det blir enorma köer som jag inte har tålamod med. Nu lär det bli ännu värre efter det här.

Då går du och handlar på ICA, iom att det inte blir billigare med självscanning så är det ett hån speciellt med deras dyra priser.
Citera
2023-03-23, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbullen334
Vi har runt 32-40% skatt här samt att Polen spenderade ca 100 miljarder SEK förra året på Ukraine krisen. Tog in över 1 miljon flyktingar. Alla flyktingar har fullt ekonomiskt skydd, då räknar man inte in andra bidrag som finns här.
Tror inte att 0 moms har så mycket mer bidrag att göra, är mer en tanke om medmänsklighet och att de flesta ska ha råd att äta.

0 procent moms innebär också att företaget inte kan lyfta av någon moms på sina inköp, gäller såväl varor som kostnader i rörelsen i övrigt. Denna ingående moms blir istället en kostnad som givetvis måste belasta varorna som säljs.
Citera
2023-03-23, 08:25
Moderator
Mr.Woodss avatar
Det har ganska nyligen öppnat ett Lidl här på byn.
Om de lägre priserna gäller för varor jag ändå handlar så kommer jag att ge Lidl en chans för att se om kvaliteten är acceptabel. Vem vet, efter att ha testat att handla på Lidl kanske jag kommer upptäcka att allt annat är olidligt.

Axfood kan för övrigt köra upp sina övervinster i röven. Hade de högre priserna berott på betydligt högre kvalitet, eller gått till att betala ut högre löner till de anställda hade jag kunnat sympatisera med det, men jag misstänker att det är aktieägare och chefer som tjänar pengar...
Citera
2023-03-23, 08:26
Avstängd
Vill även minnss att ica för prissänkning redan från januari på varor? Där de är förvånansvärt billiga. Som stammis får jag också schyssta deals varje vecka på mina mest köpta varor.

Detta gör att jag sparar mer att handla på ica än lidl tex.

Folk e hjärndöda och tänker att man sparar 20kr på en matkasse fr lidl, men i längden sparar man mer på ica speciellt som lojalitetskund, då man både får tillbaka pengar, rabatter och gåvor.

Lidl har 80% egna varor, de är skitvaror sämre än eldorado och ica basic. Hade ica o coop haft samma utbud med endast eldorado eller ica basic hade de också
Vart svinbilliga men fan vad alla hade gnällt att de saknar sina goda märken då.

Att lidl gör denna satsning jättekul för dom! Tyvärr ligger deras butiker allt för dåligt till för dom på landsbygden som ofta har svår ekonomi för att de ska betyda något. De som bor med en fräsch ica butik ellee coop ellee willys kommer aldrig gå till lidl före dessa butiker.
Citera
2023-03-23, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
0 procent moms innebär också att företaget inte kan lyfta av någon moms på sina inköp, gäller såväl varor som kostnader i rörelsen i övrigt. Denna ingående moms blir istället en kostnad som givetvis måste belasta varorna som säljs.
Bättre att en vara säljs med mindre vinst än inte alls. Tror en kombination av vissa varor eller endast momsfria lördagar funkar bra. Då kan man späda ut förlusten alternativt göra vinst då man får full butik på lördagar tex
Citera
2023-03-23, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Vill även minnss att ica för prissänkning redan från januari på varor? Där de är förvånansvärt billiga. Som stammis får jag också schyssta deals varje vecka på mina mest köpta varor.

Detta gör att jag sparar mer att handla på ica än lidl tex.

Folk e hjärndöda och tänker att man sparar 20kr på en matkasse fr lidl, men i längden sparar man mer på ica speciellt som lojalitetskund, då man både får tillbaka pengar, rabatter och gåvor.

Lidl har 80% egna varor, de är skitvaror sämre än eldorado och ica basic. Hade ica o coop haft samma utbud med endast eldorado eller ica basic hade de också
Vart svinbilliga men fan vad alla hade gnällt att de saknar sina goda märken då.

Att lidl gör denna satsning jättekul för dom! Tyvärr ligger deras butiker allt för dåligt till för dom på landsbygden som ofta har svår ekonomi för att de ska betyda något. De som bor med en fräsch ica butik ellee coop ellee willys kommer aldrig gå till lidl före dessa butiker.

Ica snålar som fan med sina gåvor, man måste handla för sjuka summor för att få en gåva.
Ladda ner Lidl plus appen så har du gåvor varje vecka utan att ens handla sen en gåva för varje 500 kr du handlar.

Lidl har även student erbjudanden med upp till 50% rabatt på utvalda varor varje vecka och gåvor på det ibland.
Finns ingen annan matbutik som har student rabatt.
Senast redigerad av Kebabfrulle 2023-03-23 kl. 08:43.
Citera
2023-03-23, 08:34
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gravyyou
Priskontroller är fullständigt meningslöst och kontraproduktivt. Det leder bara till brist på varor. Så folk får köa istället.

Nä, korkad idé. Även om jag hatar att priserna gått upp som alla andra, är å andra sidan realist och lever i verkligheten.

Verkligheten är att exakt samma varor ofta är 10-20 procent billigare på Lidl jämfört med ICA.
Citera
2023-03-23, 08:37
Medlem
Homofants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Problemet med Lidl är att de saknar självscanning. Det går inte att ha i de områden där deras butiker brukar ligga.

Så det blir enorma köer som jag inte har tålamod med. Nu lär det bli ännu värre efter det här.

Vilka områden är detta? Östermalm, Lidingö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in