2023-03-23, 01:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag gissar att hyresgästerna får bo kvar
Det blir bara en ny fastighetsägare de hyr av

J kommer aldrig kunna bo i Vetlanda i framtiden och hennes bostad är säkert uppsagd och föräldrarna får packa ihop och tömma den

Stackars dom
att tvingas vara i den lägenheten där
deras dotter har dödat en annan människa

stackars dem? Är inte ett dugg jävla synd om dem...
Citera
2023-03-23, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Vilken sida?

Sida 897
Citera
2023-03-23, 01:37
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atoxy
Låter rimligt! Ja hennes lägenhet är nog uppsagd, hon är redan skriven tillbaka på hennes farsas adress , förövrigt verkar hans hus el gård också vara till salu nu.

Jag hoppas han får sälja den till rea pris... han lär nog inte ha ett bra förhandlingsläge om man säger så!
Citera
2023-03-23, 01:39
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Att tro att M har lägre intellektuell begåvning än genomsnittet är inte detsamma som att tro att hon inte var delaktig vid mordet eller att hon har så låg begåvning att hon inte kan anses ansvarig för sina handlingar.

Ingen jämförelse i övrigt mellan M och följande, men finns många exempel på personer med låg begåvning som begått och dömts till fängelsestraff (eller på goda grunder misstänkts för) grova brott:
Ja, herregud! Dom där i Långhyttan var ju verkligen nåt märkligt folk och jag känner lite likhet med Vetlanda eftersom alla verkar ligga med alla. Läste den fupen också när det begav sig och det finns gemensamma nämnare. Otrolig historia och så var det donken. Jag visste inte vad donken var innan tills jag följde Långshyttan. Det var väl någon eller några som fick livstid då om jag inte minns fel?
Citera
2023-03-23, 01:39
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Jag vet inte ens hur denna sjuka händelse mot alla naturens lagar kunnat uppstå.

Tove följer dåraktigt med dessa två andra dårar hem till Johanna. Varför? Varför skulle Tove följa med Johanna efter att hon tjafsat med henne under kvällen? Tove verkar ha svårt att inte väcka björnen många gånger. Finner det märkligt att hon vid många gånger inte kan släppa Johanna och bara skita i henne. Deras interaktioner har inte varit många, även om Johanna varit uppenbart påstridig och jobbig mot Tove. Tove verkar själv vara lite stökig, alkoholproblem och pigg på tjafs. Om hon var så rädd för Johanna, varför gick hon då fram till henne i baren och började tjafsa om att Johanna är en misslyckad människa? Varför följde hon ens med henne? Detta finner jag helt obegripligt.

Det sjukaste är att hennes såkallade ”vänner” lät henne gå? Vännerna är även pojkvännens vänner, och känner inte minsta ansvar för att se till att Tove, som säkert är i en dimma av berusning och ilska, kommer hem tryggt och säkert. Någon kunde väl följt med tjejerna, sett till att allt gick lugnt till?

Sen att Johanna passerade den där § 7 undersökningen utan anmärkning är det mest obegripliga av allt. Vilken frisk människa kan ha ihjäl en person och sedan gå och käka på mcdonald’s? Planera morgondagen och tjata på att polisen är så jobbiga? Jag är chockad att Maja inte pratade tidigare än hon gjorde, hon verkar ju helt likgiltig till allt i livet i princip.

Och pojkvännen? Är han verkligen levande? Eller sover han i vaket tillstånd? Hur är man så passiv som människa kan jag ej förstå?

Media har porterat detta som två häxor som berövat den ynkliga oskyldiga flickan på livet. Visserligen har någon berövats livet… Men jag tycker mest att alla i den här situationen är minst lika svåra att förstå sig på.

Håller med om detta.
Och varför gick Tove ut på krogen utan pojkvännen? Det var ju ingen After Work direkt. Klockan var mycket.
T hade visserligen 1,2 promille i blodet, men nog borde hon kunnat tänka lite efter det som hänt. Borde anat oråd.
Citera
2023-03-23, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, men jag tror inte att MH håller några händer, jag tror inte att MH är med i badrummet, men hon gör och har gjort annat som gör henne medskyldig. Men min teori utifrån fuppen.

P7:an ska bara fastställa om hon led av allvarlig psykos under brottet.......
Jag kanske ninns fel men jag har för mig att Rullman sa att båda kunde plaseras vid eller nära fyndplatsen?.

Ingen av dem erkände först, polisen slängde fram teknisk bevisning (mobiltömningar) framför JJ som visade på att MH kunde vara helt oskyldig........

Polisen hittade TTs kropp pga mobilens positioneringar, JJs mobils positioneringar. MHs mobil hade inte samma positioner, MHs mobil hade legat stilla, hemma hos JJ, MHs mobil styrkte alltså att MH låg hemma hos JJ och ex sov när TTs kropp dumpades.........

JJ blev då mycket, mycket orolig, och trodde kanske att MH börjat att snacka, och/eller ville kanske hinna först med att visa sug samarbetsvillig med polisen.......på den vägen var det......

Jag kanske minns fel men jag har för mig att Rullman sagt att båda kunde bindas vid fyndplatsen?

Det var endast J mob som spårades dit
Men fanns det inte övervakningsbilder också på båda i bilen fr Nye?
Citera
2023-03-23, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Var ser du det nånstans?
Annonsen har länkats tidigare i tråden
Kanske finns den på sid 1 i Grevens sammanfattning?
Citera
2023-03-23, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Jag vet inte ens hur denna sjuka händelse mot alla naturens lagar kunnat uppstå.

Tove följer dåraktigt med dessa två andra dårar hem till Johanna. Varför? Varför skulle Tove följa med Johanna efter att hon tjafsat med henne under kvällen? Tove verkar ha svårt att inte väcka björnen många gånger. Finner det märkligt att hon vid många gånger inte kan släppa Johanna och bara skita i henne. Deras interaktioner har inte varit många, även om Johanna varit uppenbart påstridig och jobbig mot Tove. Tove verkar själv vara lite stökig, alkoholproblem och pigg på tjafs. Om hon var så rädd för Johanna, varför gick hon då fram till henne i baren och började tjafsa om att Johanna är en misslyckad människa? Varför följde hon ens med henne? Detta finner jag helt obegripligt.

Det sjukaste är att hennes såkallade ”vänner” lät henne gå? Vännerna är även pojkvännens vänner, och känner inte minsta ansvar för att se till att Tove, som säkert är i en dimma av berusning och ilska, kommer hem tryggt och säkert. Någon kunde väl följt med tjejerna, sett till att allt gick lugnt till?

Sen att Johanna passerade den där § 7 undersökningen utan anmärkning är det mest obegripliga av allt. Vilken frisk människa kan ha ihjäl en person och sedan gå och käka på mcdonald’s? Planera morgondagen och tjata på att polisen är så jobbiga? Jag är chockad att Maja inte pratade tidigare än hon gjorde, hon verkar ju helt likgiltig till allt i livet i princip.

Och pojkvännen? Är han verkligen levande? Eller sover han i vaket tillstånd? Hur är man så passiv som människa kan jag ej förstå?

Media har porterat detta som två häxor som berövat den ynkliga oskyldiga flickan på livet. Visserligen har någon berövats livet… Men jag tycker mest att alla i den här situationen är minst lika svåra att förstå sig på.

1) Har du aldrig sett folk bråka på fyllan för att sen (ibland översvallande känslosamt) försonas en stund senare? Inte ovanligt. Även om det i detta fall var ensidigt. Dvs. T trodde väl sannolikt att de hade försonats och grävt ner stridsyxan medan det för J och sannolikt även M var ett falskspel i syfte att lura och hämnas på T för att J kände sig allmänt svårt kränkt av hennes existens och säkert var avundsjuk på henne.

2) Angående p7:an: Det är skillnad även ur juridisk synpunkt (påverkar påföljden/straffet) på att vara psykiskt sjuk vs att vara psykiskt störd/ ha en personlighetsstörning.
P7:ans syfte är väl egentligen att utesluta eller bekräfta psykisk sjukdom/ sinnesförvirring i samband med brottet?
Senast redigerad av Firesnake 2023-03-23 kl. 01:52.
Citera
2023-03-23, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Håller med om detta.
Och varför gick Tove ut på krogen utan pojkvännen? Det var ju ingen After Work direkt. Klockan var mycket.
T hade visserligen 1,2 promille i blodet, men nog borde hon kunnat tänka lite efter det som hänt. Borde anat oråd.
Jag tror att ingen skulle kunnat ana att bli mördad av tjejerna.

Men jag förstår inte heller varför T följde med?
Hennes pojkvön sa i det samtal hon hade med honom då hin var på väg dit att hon inte borde gå dit pga osämjan mellan tjejerna
Men T sa att det va lugnt

Visst tjejerna lurade henne att följa med
Men jag försår ändå inte hur hon tänkte?
Vad skulle nöjet vara med att umgås med J som hon inte ens gillade?
Citera
2023-03-23, 01:54
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag hoppas han får sälja den till rea pris... han lär nog inte ha ett bra förhandlingsläge om man säger så!
Det var en kort tid i alla fall med det egna boendet. Om hon trivdes på jobbet så ytterligare en förlust. Bilåkandet blev också en kortare intervall. Snacka om att förstöra sitt liv. Jag tror dock inte att hon ångrar en sekund att hon mördade Tove utan tvärtom.
Citera
2023-03-23, 01:55
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
1) Har du aldrig sett folk bråka på fyllan för att sen (ibland översvallande känslosamt) försonas en stund senare? Inte ovanligt.

Jo. Det är väldigt ovanligt. Försonas man brukar det allra tidigast vara dan efter, när båda nyktrat till!
Citera
2023-03-23, 01:56
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Annonsen har länkats tidigare i tråden
Kanske finns den på sid 1 i Grevens sammanfattning?
Jag hittade den. Kändes som ett spökhus då man såg annonsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in