2023-03-22, 08:00
Avslutad
Var det någon som såg Japan spöa USA i WBC igår får de gärna länka eller berätta vart man kan se match eller highlights.
Citera
2023-03-22, 22:48
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgenteProvocatrice
Var det någon som såg Japan spöa USA i WBC igår får de gärna länka eller berätta vart man kan se match eller highlights.

Såg inte matchen, men min Twitter innehöll en hel del svordomar från amerikaner!

https://www.mlb.com/ har lite videos.

Var det en "cutter" eller "slider" som Ohtani kastade?
Citera
2023-03-23, 05:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Såg inte matchen, men min Twitter innehöll en hel del svordomar från amerikaner!

https://www.mlb.com/ har lite videos.

Var det en "cutter" eller "slider" som Ohtani kastade?

Tack! Kollade https://www.mlb.com/video/mike-trout-strikes-out-swinging-6ccbae det är ett helt otroligt kast. 0:05-0:06 det ser ut som en kurvad slider så sweeper kanske?

Corey Kluber i Tampa Bay Rays signature pitch ser det ut som.
Citera
2023-03-23, 16:44
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgenteProvocatrice
Tack! Kollade https://www.mlb.com/video/mike-trout-strikes-out-swinging-6ccbae det är ett helt otroligt kast. 0:05-0:06 det ser ut som en kurvad slider så sweeper kanske?

Corey Kluber i Tampa Bay Rays signature pitch ser det ut som.

Såg att hastigheten mättes till 87 Mph, så en "hard slider" kanske?

"Corey Kluber, Sweeper with 22 inches of horizontal break." Den hade man träffat exakt noll gånger av 100 även om man visste att den skulle komma!

https://twitter.com/i/status/1515403419766374405
Citera
2023-12-10, 15:40
Avstängd
https://www.msn.com/sv-se/sport/other/japanske-baseballstj%C3%A4rnan-blir-b%C3%A4st-betald-n%C3%A5gonsin/ar-AA1lgis9?ocid=msedgdhp&pc=LCTS&cvid=6867301efd4e48 388f48558f5b3eab91&ei=29

Citat:
Den japanske baseballstjärnan Shohei Ohtani har skrivit ett kontrakt med klubben Los Angeles Dodgers som är värt motsvarande 7,3 miljarder kronor över en tioårsperiod. Kontraktet är enligt flera amerikanska medier det största i USA:s idrottshistoria och gör 29-åringen till en av världens bäst betalda idrottare.
Citera
2025-06-07, 08:51
Avslutad
Någon som följer NPB?

Nu när nya påven är en baseball-fan så tänkte jag att man kanske kan skaka liv i tråden.

Pga dödsfall och flytt så funderar jag på att börja hålla på Hawks istället för Giants.
Citera
2025-08-12, 21:10
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachaAndChill
Någon som följer NPB?

Nu när nya påven är en baseball-fan så tänkte jag att man kanske kan skaka liv i tråden.

Pga dödsfall och flytt så funderar jag på att börja hålla på Hawks istället för Giants.

Jasså påven gillar Baseball?

Jesus does a homerun
Citera
2025-10-19, 07:21
Medlem
Shohei Ohtani hade den bästa matchen någonsin för ca 24 timmar sen, 3 Home runs och 10 strike out pitches.

Många borta i USA säger att det är den bästa prestationen någonsin från en spelare.
Citera
2025-10-19, 07:39
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachaAndChill
Någon som följer NPB?

Tigers går som tåget. Ska bli kul att se dem i finalen mot antingen Hawks eller Nippon Ham. Jag tror de kör över motståndet relativt enkelt.

Hawks har ganska många Osakafans från tiden laget var baserat där. Det skulle bli en festlig finalserie med Tigers - Hawks.

Citat:
Ursprungligen postat av Jahaja69
Shohei Ohtani hade den bästa matchen någonsin för ca 24 timmar sen, 3 Home runs och 10 strike out pitches.

Många borta i USA säger att det är den bästa prestationen någonsin från en spelare.
Han är fantastisk, vilken komplett spelare. Helt klart den mest populäre japanen, i både USA och i hemlandet. Att han ser bra ut och är gift med en vacker fd basketspelare gör inte saken sämre.
Citera
2025-10-30, 01:02
Medlem
Tavastehuss avatar
Ingen som följer World Series? Vad tycker ni så här långt om finalserien mellan LA Dodgers och Toronto Blue Jays?

Edit: Sjukaste öppning jag sett. Homerun direkt på matchens allra första boll. Nästa slagman slår en homerun likaså. Aldrig tidigare hänt i World Series 121-åriga historia.

Skaplig start för Blue Jays.
Senast redigerad av Tavastehus 2025-10-30 kl. 01:22.
Citera
2025-11-01, 10:13
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Ingen som följer World Series? Vad tycker ni så här långt om finalserien mellan LA Dodgers och Toronto Blue Jays?

Edit: Sjukaste öppning jag sett. Homerun direkt på matchens allra första boll. Nästa slagman slår en homerun likaså. Aldrig tidigare hänt i World Series 121-åriga historia.

Skaplig start för Blue Jays.

Jodå, men bara kunnat se det live förra helgen och i natt. Håller på LAD så tycker inte alls det är roligt.. För många spelare som underpresterar!

3-3, blir en spännande natt till
Citera
2025-11-01, 10:34
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Jodå, men bara kunnat se det live förra helgen och i natt. Håller på LAD så tycker inte alls det är roligt.. För många spelare som underpresterar!

3-3, blir en spännande natt till
Här går matcherna kl 9 på morgonen i motsvarigheten till SVT. Såg i 4K häromdagen.

Jag trodde det var givet att Ohtani och Dodgers skulle hämta hem titeln ganska lätt. Ser inte MLB i vanliga utan följer bara sportnyheterna på tv, där 95% är om just Ohtani, övriga japaner de resterande fem procenten. Har därför fått uppfattningen att LAD är utomjordiskt bra. Hoppas på sho(w) imorgon bitti.

Softbank Hawks vann mot Hanshin Tigers. I andra matchen mördade de motståndet med 10-1. Var betydligt jämnare i övriga matcher men att slå Tigers tre dagar i rad på legendarisk mark i Koshien är fan en bedrift. Att kunna slå en homerun när det behövs som mest var något Hawks bemästrade med den äran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in