Citat:
Jag förstår faktiskt inte de som tror MH är oskyldig. Hon hade ju inga som helst problem med att hjälpa till att locka T till lägenheten för att hon skulle bli misshandlad, så jag tror absolut hon medverkar i allt fullt ut. Sen kanske hon är så efterbliven att hon inte fattar att T kommer dö men det är en annan sak.
Ingen tror väl att MH är oskyldig!
Men jag personligen tror inte hon var med under själva mordet. Polisen uppger också för MH i ett förhör att "badrummet är helt nedsudlat av TTs DNA, men absolut INGET DNA från MH finns i badrummet........
Däremot tror jag att MH samstämmigt med JJ har lurat dit TT och att MH varit behjälplig med både det ena och andra.
Citat:
Nej, jag tror kroppen var för bränd för det, visserligen "bara" bränd i ytan/huden, men det räcker ju liksom för att förstöra DNA-spår.
Citat:
Ja, men enligt MHs mammas vittnesmål så fick MH INTE köra automatväxlad bil vilket deras Volvo var/är.
Men på min tid så brukade det vara tvärtom, att vi som har körkort på manuell växel också kan köra automatväxlad (jag tog körkort 1986).
Så kanske MH har körkort med någon slags restriktion, om nu inte MHs mamma/föräldrar har missuppfattad det, eller har någon egen hittepå-regel.....
...