2023-03-22, 22:22
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Jag förstår faktiskt inte de som tror MH är oskyldig. Hon hade ju inga som helst problem med att hjälpa till att locka T till lägenheten för att hon skulle bli misshandlad, så jag tror absolut hon medverkar i allt fullt ut. Sen kanske hon är så efterbliven att hon inte fattar att T kommer dö men det är en annan sak.

Ingen tror väl att MH är oskyldig!
Men jag personligen tror inte hon var med under själva mordet. Polisen uppger också för MH i ett förhör att "badrummet är helt nedsudlat av TTs DNA, men absolut INGET DNA från MH finns i badrummet........
Däremot tror jag att MH samstämmigt med JJ har lurat dit TT och att MH varit behjälplig med både det ena och andra.

Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Jag kan fortfarande inte läsa mig till några bevis som fysiskt visar/binder MH till att hon håller fast Tove.
Jag minns inte om det stod något om deras DNA på Tove?

Nej, jag tror kroppen var för bränd för det, visserligen "bara" bränd i ytan/huden, men det räcker ju liksom för att förstöra DNA-spår.

Citat:
Ursprungligen postat av Chablisnoir
Hur var det?
Har MH körkort?
Om hon har det, så har hon nog inte så stora handikapp.
Bara en tanke.

Ja, men enligt MHs mammas vittnesmål så fick MH INTE köra automatväxlad bil vilket deras Volvo var/är.
Men på min tid så brukade det vara tvärtom, att vi som har körkort på manuell växel också kan köra automatväxlad (jag tog körkort 1986).

Så kanske MH har körkort med någon slags restriktion, om nu inte MHs mamma/föräldrar har missuppfattad det, eller har någon egen hittepå-regel.....
Citera
2023-03-22, 22:23
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Ser mest ut som ett vilset, förvuxet barn.

Fattar din tolkning oxå, men för mig skulle hon passa i en skräckfilm, där hon nästan orörlig stegar fram med en kniv i handen och...
Citera
2023-03-22, 22:23
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Har inte läst hela FUP. Finns förhör med de personer som samsuttit med MH och JJ? I såna fall, vilka sidor? Tack på förhand!
Fanns en sån bland alla vittnesförhör men det var helt ointressant att läsa. Hon satt i prinip hela förhöret och talade om vilken hemmapsykolog hon var och hur fin Maja är typ. Ingenting som var värt att läsa ens.
Citera
2023-03-22, 22:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
du menar att hon ljuger för att skapa falska minnen hos berörd person? ptja det låter verkligen som något tagt från holleywood

Men det här är ju förhör.
Johanna sitter ju i häktet och kan ju inte prata med någon, allra minst vittnen.

Nä, jag menar att hon vill få sin berättelse att se ut som att hennes version är riktig, och att det finns människor där på Nöjet som har sett det.

Jag tror däremot att hennes version inte stämmer riktigt, men hon är van att ljuga. Hon är van att försöka backa upp stina storys med påhittade vittnen, liksom här, vilket gör att en berättelse låter mer trovärdig.

Johanna vet att de kan komma att motkolla henne, men eftersom alla vet att folk var fulla och inget är säkert vad gäller det man har sett eller inte, så kan hon alltid backa upp det med att jag trodde han såg, eller han var kanske för full för att minnas.

A 153/654
Förhör med J*ulia:

"J*ulia tillfrågas om de inte sa något mer till varandra och Julia svarar att de sa endast hej till
varandra. J*ulia delges vad Johanna sagt i ett förhör att J*ulia ska ha lugnat ner Johanna efter att
Johanna bråkat med Tove. Julia säger att det inte stämmer och det är väl något som man
borde komma ihåg med tanke på vad som hänt.
"

Jag tror att Johana hittar på det här med J*ulia, allt för att få det att se ut som att det är Tove som oprovcerat angriper henne och att Johanna har blivit lugnad av Julia, dvs de skulle hem och prata ut och Johanna har inga intentioner att skada Tove.
Citera
2023-03-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
"Buset" ligger väl ofta ett steg före och har hyfsad koll på polisens metoder från andra källor?

Ja det här att radera meddelanden har de ju fattat för länge sen inte är nån bra taktik utan de försöker ju använda kommunikation som polisen aldrig kommer åt. Tills polisen knäcker såna krypterade lurar också osv.
Och sen en tid tillbaka måste man registrera kontantkort i Sverige så ”polisen” ligger lite före också med vissa saker. Och då även det här nya med husrannsakan på distans i molntjänster.

Men sånt hade inte de här tjejerna koll på.

Hur som haver så kan polisen lika gärna skriva vad de använder för det spelar inte så stor roll. Och resultatet av de här ”anonyma” programvarorna kan ju buset läsa rakt upp och ner i fupar så spelar ju ingen roll om de heter FTK Imager, Axiom, Acquire, Phone Viewer, Plaso Log2Timeline, Ufed, xLEAPP, etc, etc.
Citera
2023-03-22, 22:28
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Haha ja måste vara världens tröttaste människa!...
Det var verkligen provocerande att läsa och samtidigt som förhörsledarna i dåläget inte invände direkt. I slutet i alla fall så kom lättnaden då dom påpekade om hennes ständiga sovande och påvisade att det inte var något sanningsenligt. Hoppas hon sitter så i rätten också då det förmodligen ger henne några extra år på kåken. Jag tippar att hon kommer få 16-18 år och den andra livstid.
Citera
2023-03-22, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Framgår det någonstans att mordet på T inte har planerat (utöver JJ:s utsaga om att det inte var det)?

TT och hennes vänner bestämde spontant sent på kvällen att gå till Nöjet. Och mötte JJ och MH. Så att mörda i sin egen lägenhet var nog ingel hon planerat utan tog tillfället i akt.

Men JJ ska ju troligen försökt att tända eld där T befann sig tidigare .
Citera
2023-03-22, 22:32
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Framgår det någonstans att mordet på T inte har planerat (utöver JJ:s utsaga om att det inte var det)?
Jag har inte hunnit läsa klart, så jag vet inte. Det var bara en obetänkt gissning.
Citera
2023-03-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Tycker den här förklaringen från Johanna om varför det tog så lång tid att berätta säger allt man behöver veta om henne:

Hon saknar fan motstycke. Inte en tillstymmelse av tanke ägnas de anhöriga. Vilket monster.

Ja det där var hemskt att läsa hon är helt jävla iskall. Sjukt.
Citera
2023-03-22, 22:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det här att radera meddelanden har de ju fattat för länge sen inte är nån bra taktik utan de försöker ju använda kommunikation som polisen aldrig kommer åt. Tills polisen knäcker såna krypterade lurar också osv.
Och sen en tid tillbaka måste man registrera kontantkort i Sverige så ”polisen” ligger lite före också med vissa saker. Och då även det här nya med husrannsakan på distans i molntjänster.

Men sånt hade inte de här tjejerna koll på.

Hur som haver så kan polisen lika gärna skriva vad de använder för det spelar inte så stor roll. Och resultatet av de här ”anonyma” programvarorna kan ju buset läsa rakt upp och ner i fupar så spelar ju ingen roll om de heter FTK Imager, Axiom, Acquire, Phone Viewer, Plaso Log2Timeline, Ufed, xLEAPP, etc, etc.
Ja, det var lite så jag tänkte.
Citera
2023-03-22, 22:35
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Mnja, där och då var nog mer slumpen än planering.

fast lägger du på att hon redan försökt bränna inne tove och hennes familj så W/E nu fick hon ett tillfälle att ta Tove av daga och gjorde så!
Citera
2023-03-22, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Häpnadsväckande hur många domare och åklagare som finns i tråden..

Min grundinställning är att de åtalade skall betraktas som oskyldiga - intill lagakraftvunnen funnit plats.
Vi snackar själva händelsen här. Vill du leka svenne och inte säga något innan domen så kan du återvända till tråden efter domen har vunnit laga kraft och låta de andra diskutera själva händelsen under tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in