Citat:
Ursprungligen postat av
Mercede
Jag vet att du och jag har varit väldigt oense om en annan psyksjuk brutta (får inte Johanna livstid lovar jag att tänka om ang Lydias straff

) men här kan jag hålla med dig i allt du säger.
Nu har jag inte hunnit till Majas förhör än så kan bara gå på magkänslan än så länge som jag fått genom Johannas, vänners, Majas familjs förhör och jag vågar nog påstå att Maja är ett offer för Johanna med.
Det fetade: Haft svårt tro att någon skulle kunna ta 1 platsen från Möller, annars kan de ju få dela prispall precis som de delar namn ^^
Hej igen, jaa

!
Men du kan ju hålla med om att denna fup är typ 1 miljon ggr bättre än Bålsta-fallet, hahaa. Fanns det ett Nobelpris för årets bästa fup skulle det bli denna. Den är ju som en riktigt bra deckarroman, Jag är nästan fortfarande matt, hahaaa.
Annars håller jag med dig!
Citat:
Ursprungligen postat av
anteanti
Rent krasst som jag förstår finns det ingenting som pekar på att det går fälla MH för mord. Om det ens är tanken ifrån Rullmans sida
Det finns ingen teknisk bevisning.
Bara
JJ säger att hon höll i armarna
Hon befann sej i lägenheten
Nej, ingen teknisk bevisning på att MH ens någonsin har satt sin fot/kropp i badrummet,. Men tekniskt bevisning på att hennes story under den kritiska ca timmen inte går ihop. MH svarar på JJs sms fast MH "sover", MHs telefon rör sig (sammanlagt ca 70-80 steg, tror jag) fast MH "sover".......
jag undrar om likgiltighetsuppsåt kan spela in här, MH är ju totalt likgiltig för vad som händer där och då, ja redan innan på kvällen faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterPelikan66
Det är en sak som jag inte förstår:
• Polisen spårade ju jättesnabbt att Toves mobil varit t/r Mc D.
• Men varför tog det så oootroligt lång tid för dem att spåra JJ:s mobil till fyndplatsen?!
jag såg att den kunnige Avel redan svarat dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Maja bör ha varit i 16- års åldern när Johanna och hon började umgås.
Med de svårigheter Maja har haft, och de diagnoser hon lider av, är hon mentalt med all sannolikhet mycket yngre i sin mognad än jämnåriga.
Hon är bräcklig, verkar även vara bisexuell, svart, utanförskap, en känsla av att inte tillhöra.
Många barn och unga, kan ha identitetsproblem i unga år. Helt naturligt jobbig period.
Helt ärligt, du kan inte ha barn.
Allt är verkligen inte en kamp mellan ont och gott, även om världen kanstas mycket av detta. Maja har haft motgångar som varit mycket jobbiga för henne, och just då kom hennes "räddare" in.
Hon fick fribiljett in i en gemenskap. Hon fattade inte vem denna Johanna var, och uppenbarligen inte alla i deras vänskapskrets.
Men visst, man kan fundera över varför hon inte berättade för någon endaste om bränderna och att hon inte tog avstånd från Johanna tidigare. Och det är väl där jag intellektuellt kan förstå, men inte riktigt känslomässigt, denna bindning.
JJ blev MHs DROG, en drog hon inte kunde vara utan, inte kunde säga nej till.
Sedan rekommenderar jag dig verkligen att läsa fuppen från början, den är verkligen genialiskt upplagd, som bästa deckarromanen faktiskt.
Och utredarna "knäcker" JJ först med teknisk bevisning och genom det börjar JJ försöka att skylla på MH som bara den........JJ blir verkligen överrumplad, förvånad, chockad......Jag undrar om hon hade tänkt sig/planerat att MH skulle få största skulden, men JJ missbedömde MHs "tur" (om man kan kalla det för tur, men jag tror faktiskt det var mer tur än beräkning av MH)......