Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-03-22, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fululf
Har du fått kompromissa i samhället för en tjockis?
Det finns ju allvarligare situationer än platsbrist på tunnelbana, t.ex. vårdbelastning.
Nej, det tror jag inte. Det är väl bara att flytta på sig om man inte vill sitta bredvid nån som är tjock.

När det kommer till vårdbelastning så är tjockisar självklart en del av bördan men det är alla som åker knullkarusellen, alla icke-veganer, knarkare, alkoholister rökare och jag vet inte allt också. Folk med sjukdomar som går i arv förökar sig till och med. Ska inte de steriliseras?!
2023-03-22, 11:36
Medlem
Personligen är jag inte tjock, men jag kan ändå sätta mig in i en tjockis situation. Du skriver att du är vältränad, så då borde du väl orka stå upp? Det är ju jobbigare för en tjockis att stå upp än en smalis.
2023-03-22, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Varför har de gjort så dåliga sittplatser?

Det är en legitim fråga som regeringen behöver svara på. Det är samma problem i bussar. Jag är inte det ~180cm+ ~80kg och dessa säten är plågsamt jobbiga. Som om dom var designade för barn.
2023-03-22, 11:37
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Det är en legitim fråga som regeringen behöver svara på. Det är samma problem i bussar. Jag är inte det ~180cm+ ~80kg och dessa säten är plågsamt jobbiga. Som om dom var designade för barn.

De flesta sätena är bara två i rad dock, då kan man inte bli inklämd på samma sätt.
2023-03-22, 11:44
Medlem
Citat:
De flesta sätena är bara två i rad dock, då kan man inte bli inklämd på samma sätt.

Visst men dom är inhumant små. Bara för att kunna knöka in ett par passagerare till.
2023-03-22, 12:05
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linjaralgebra
Personligen är jag inte tjock, men jag kan ändå sätta mig in i en tjockis situation. Du skriver att du är vältränad, så då borde du väl orka stå upp? Det är ju jobbigare för en tjockis att stå upp än en smalis.

Skall man straffas för att man inte är en gris?
2023-03-22, 12:19
Citat:
Varför har de gjort så dåliga sittplatser?

De vill klämma in så många som möjligt i varje vagn. Stockholm är överbefolkat nu.
2023-03-22, 12:42
Medlem
ps870s avatar
När nya passagerare kliver på tittar du dem djupt i ögon och ler förförisk samtidigt som du med ena handen klappar några gånger på det lediga sätet. Låt din blick flacka mellan passageraren och det lediga sätet. Eventuellt kan du komplettera med att slicka dig om överläppen eller göra en pussmun.
2023-03-22, 12:47
Medlem
Köp låtsasbajskorvar och lägg på sätena bredvid dig när du åker kollektivt.
2023-03-22, 12:52
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
De vill klämma in så många som möjligt i varje vagn. Stockholm är överbefolkat nu.

Blir det verkligen fler platser?
2023-03-22, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Skall man straffas för att man inte är en gris?
Nej men ibland måste man ta hand om dem svaga i samhället.
2023-03-22, 13:41
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fululf
Som rubriken antyder,
satt på tunnelbanan (nya tåget) i går på ett säte där man sitter "på rad" så att säga. Man kan få en medpassagerare både till höger och vänster om sig.
Jag är en relativt liten person som också på sistone börjat träna, är i bättre form än någonsin tidigare.

Vid en hållplats steg en tjockis och satte sig jämte mig. Jag fick anpassa min sittställning för att ge plats åt tjockisen som egentligen hade behövt 1.5 säten. Jag fick liksom vinkla mitt axelpartiet och lägga benen i kors.
Vid nästa stopp steg en ännu maffigare tjockis på och satte sig på min andra sida. Nu pressades jag mellan dessa kolosser till den milda grad att jag fick hitta en ÄNNU obekvämare sittposition och började nästan få känselbortfall i utvalda delar av kroppen. I dag vaknade jag upp helt mör, ont i ryggen, benen, nacken. Och det enda jag "utsatts" för på sistone är denna tjockisattack.

Hur ska man tackla dylika situationer? Jag ska väl inte behöva ge upp mitt säte för att ge plats åt någon som egentligen behöver två? Eller ska tjockisar behandlas som äldre och / eller funktionsnedsatta som man givetvis lämnar sin plats åt? Kommentarer om att det är lodisvarning att åka tunnelbana göre sig icke besvär då dessa ej tas i beaktning eller på allvar.

Har du fått kompromissa i samhället för en tjockis?
Det finns ju allvarligare situationer än platsbrist på tunnelbana, t.ex. vårdbelastning.

Har mycket svårt att tro att du är "mör" i kroppen och ryggen för att ha suttit i en obekväm position. Inte så att dina muskler hinner ta stryk om inte du åker i en timme. Att du börjat träna på sistone är nog en mer rimlig förklaring till din påstådda mörhet.

Att du vill raljera över tjockisar är en annan sak, och min syn på det är som med det mesta i livet. Förflytta dig bort från sådant som du inte gillar, det är lättare att påverka sig själv än samhällsstrukturer. Eller ge dig in i politik om det är så viktigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in