Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag känner också till sådana fall, bland annat en ung man från Sydkorea, som smög omkring i simhallar och bibliotek och skolor och fluktade på mycket unga flickor (alla flickor i den åldern var rädda för honom), och till slut förgrep sig på en flicka som var bara 12 eller 13 år. Han hade jättefina föräldrar, och hans syster (ej biologisk syster) som också var adopterad från Sydkorea var helt normal. Hon fick skämmas fruktansvärt för brodern.
Det behöver inte heller handla om genetiska anlag, utan det kan vara sådana faktorer som att barnet utsatts för svält, felnäring, misshandel, försummelse, övergivenhet, flera separationer, ensamhet och otrygghet. Det kan även vara så att mamman har druckit eller knarkat under graviditeten. Myndigheterna i givarlandet förskönar rutinmässigt barnens bakgrund, för annars skulle de inte bli av med dem.
Tänkte på just det du skriver när jag läste MHs webbhistorik i FUP:en, undrar om hon sökt på allt detta med sig själv i åtanke. Det fanns förstås en massa andra sökningar, den delen av FUP:en är mer än 700 sidor, men dessa stack ut för mig:
Asperger syndrom
Selektiv ätstörning adhd
Diabulimia
Selektiv mutism
Konfusion vad är det
Haschpsykos
Cannabisharts vad är det
Haschkaka effekt
Hallucinationer
Tankestörning
Concerta biverkningar
Värja sig