2023-03-21, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Hon säger att hon vaknar o säger till jj att hon är hungrig och
då åker JJ till mcdonalds är hennes historia. Hon säger att under tiden JJ är på mcd är hon på toaletten så hon förnekar inte att hon är vaken runt denna tid.

Det Åklagaren har när d gäller Ms åtal för mord är väl dels att TT dör i lägenheten hon befinner sig i
M ljuger fram och tillbaka i förhör som hon sen ändrar. Hennes historia nu är inte trovärdig när d göllet hennes sovande och vad som hänt. Han har ett tydligt vittnesmål från JJ där hon säger att M var med. JJ hade lika gärna kunnat sagt att d var M som ströp TT och hennes historia när hon väl erkänt verkar trovärdig förutom tiden hon ströp TT
M har gjort allt i sin makt för att dölja brottet, göra sig av med bevis och komma undan och nu skyller hon allt på den andra personen i lägenheten
Känns som man sett flera livstidsdomar i andra mål som varit mindre klara bevis än såhär. Speciellt i gängmål
Hade M varit nätverkskriminell o JJ hade d väl inte varit snack om att båda dömts?

Jag tror att du har rätt
M var noga med att inte ta med sin mob till fyndplatsen
Hon visste att den spårades av föräldrar och fattar att även polisen lätt kan kolla upp det
Svårt att veta men
jag är mycket tveksam till M trovärdighet

Hon kanske är den största lögnaren av de 2???

Jag är mycket förvånad öv att J har tagit på sig så pass mycket
Hon hade kunnat beskylla M för så mycket mer
Senast redigerad av Anedin 2023-03-21 kl. 23:42.
Citera
2023-03-21, 23:49
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Sen är jag helt övertygad om att JJ när hon inser att det är kört för henne i domstolen så kommer hon att fokusera fullt ut på att få med sig M i fallet.
Det blir liksom hämnden för att M har pratat i förhör men framför allt för att M har pratat nedsättande om JJ.

Sjukt tragiskt att tre unga tjejers liv fuckas upp totalt.
En i graven
En på livstid
En på fri fot efter något år på kåken sannolikt med hjärnan fucked up de Luxe.

Det enda man kan hoppas på i denna tragiska historia är att alla andra ungdomar i Vetlanda som dansar i riskzonen tar sig i kragen och ser till att få ordning på livet före det slutar lika tragiskt som det här.

Vila i frid Tove och till alla anhöriga så beklagar jag verkligen denna tragedi!

Det värsta är nog att hon kommer lyckas.. iaf med att höja MHs straff med 1-2 år slug som hon är.
Kan jämna ut sig om MH visar sig samarbetsvillig till 100%, men tror hennes känslor kommer sätta stopp för det.

Vidrig tanke, men jag tror att om Johanna haft mer tålamod och inte tagit livet av Tove den kvällen hade hon gjort det en annan kväll och kommit undan med det som hon kom undan med bränderna.
Citera
2023-03-21, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

JJ är nog den som har haft det mesta övertagandet vad gäller Tove.
Citera
2023-03-21, 23:52
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Sen är jag helt övertygad om att JJ när hon inser att det är kört för henne i domstolen så kommer hon att fokusera fullt ut på att få med sig M i fallet.
Det blir liksom hämnden för att M har pratat i förhör men framför allt för att M har pratat nedsättande om JJ.

Sjukt tragiskt att tre unga tjejers liv fuckas upp totalt.
En i graven
En på livstid
En på fri fot efter något år på kåken sannolikt med hjärnan fucked up de Luxe.
tt
Det enda man kan hoppas på i denna tragiska historia är att alla andra ungdomar i Vetlanda som dansar i riskzonen tar sig i kragen och ser till att frå ordning på livet före det slutar lika tragiskt som det här.

Vila i frid Tove och till alla anhöriga så beklagar jag verkligen denna tragedi!

Instämmer i kondoleanser.

MH är uppenbart styrd av JJ - det vet vi nu. Undrar hur det kommer te sig under rättegången!?
De kommer ha ögonkontakt med varandra i korta ögonblick, även fast MH i möjligaste mån vill undvika.
Citera
2023-03-21, 23:52
Medlem
Syragruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag känner också till sådana fall, bland annat en ung man från Sydkorea, som smög omkring i simhallar och bibliotek och skolor och fluktade på mycket unga flickor (alla flickor i den åldern var rädda för honom), och till slut förgrep sig på en flicka som var bara 12 eller 13 år. Han hade jättefina föräldrar, och hans syster (ej biologisk syster) som också var adopterad från Sydkorea var helt normal. Hon fick skämmas fruktansvärt för brodern.

Det behöver inte heller handla om genetiska anlag, utan det kan vara sådana faktorer som att barnet utsatts för svält, felnäring, misshandel, försummelse, övergivenhet, flera separationer, ensamhet och otrygghet. Det kan även vara så att mamman har druckit eller knarkat under graviditeten. Myndigheterna i givarlandet förskönar rutinmässigt barnens bakgrund, för annars skulle de inte bli av med dem.

Tänkte på just det du skriver när jag läste MHs webbhistorik i FUP:en, undrar om hon sökt på allt detta med sig själv i åtanke. Det fanns förstås en massa andra sökningar, den delen av FUP:en är mer än 700 sidor, men dessa stack ut för mig:

Asperger syndrom
Selektiv ätstörning adhd
Diabulimia
Selektiv mutism
Konfusion vad är det
Haschpsykos
Cannabisharts vad är det
Haschkaka effekt
Hallucinationer
Tankestörning
Concerta biverkningar
Värja sig
Nivåer av adhd
1177 min journal
Autism
Autism test vuxen
Extremprematur
Nfp diagnos
Adhd handikapp
Adhd rättigheter
Stöd vuxen adhd
Klippel-trenanunays syndrom
Adhd relationsproblem
Autism utvecklingsstörning
Asberger Autism skillnad
Lindrig utvecklingsstörning med autistiska drag
Högfungerande aspberger
Black babies with down syndrom
Microcephaly svenska
Fetal alcohol syndrome
FASD diagnos
Obsessive compulsive syndrome
Trichotillomania
Varför kissar man i sängen
Är det normalt att få självmordstankar
Kvinnor steroider
Gaslighting
Asätare
Narcissist
Att avvisa en narssisist
Kan man ha bipolär 1 och 2 samtidigt
Citera
2023-03-21, 23:56
Medlem
Hon hade kunnat beskylla M för så mycket mer[/quote]

Med tanke på allt som finns emot henne i bevis så har hon väl inte så mycket val än att erkänna åtminstone ”misshandel” mm
Sen att hon är övertydlig i övrigt kanske är för att hon tror att de tror att hon är så ”ärlig” så allt hon sagt är sant
Citera
2023-03-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Instämmer i kondoleanser.

MH är uppenbart styrd av JJ - det vet vi nu. Undrar hur det kommer te sig under rättegången!?
De kommer ha ögonkontakt med varandra i korta ögonblick, även fast MH i möjligaste mån vill undvika.
MH kommer må riktigt dåligt under dessa rättegångs dagar. Det är väldigt färskt att hon kommit ur Johannas ”grepp” hon kommer brottas med sina känslor för Johanna, mot vilken situation Johanna satt henne i. Samtidigt kommer hon vara väldigt rädd. Och jag tvivlar på att hon kommer kunna ta sig igenom ett förhör på ett ordentligt sätt!
Hon vet att Johanna läst Fup och vad hon själv sagt om Johanna. Jag tror hon känner att hon svikit J just nu. Det kommer ta tid för MH att förstå vad som hänt. Det är trots allt några år som hon varit totalt styrd och manipulerad av J! Det tar man inte sig ur i en handvändning! Samtidigt som det kanske också funnits en förelskelse från MHs sida..?
Citera
2023-03-22, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant

Med tanke på allt som finns emot henne i bevis så har hon väl inte så mycket val än att erkänna åtminstone ”misshandel” mm
Sen att hon är övertydlig i övrigt kanske är för att hon tror att de tror att hon är så ”ärlig” så allt hon sagt är sant[/quote]
Eftersom hon inser att hon inte kommer ta sig ur detta, och bevisen är överväldigande, ser hon nog ingen anledning till att göra det så mkt mer komplicerat än vad det redan är!
Jag tror hon är stolt emellanåt, och vill skryta om sitt brott! Samtidigt som hon vill återuppleva det i sitt sjuka huvud, varje gång hon berättar om det!
Citera
2023-03-22, 00:11
Medlem
Troligt att hon vet att det är något fel på henne och att hon googlar runt för att försöka förstå vad för fel det är.
Citera
2023-03-22, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag kan nog bara instämma.

Valet av åtals-rubricering, utan alternativ, kan nog leda till att Maja är fri redan till hösten. Detta eftersom jag då inte kan se att hon kan fällas för annat än brott mot gravfriden. Kan det vara syftet?

Förhörstaktiken har ju varit att sätta maximal press på MH, föra att sedan konfrontera JJ, med vad MH till slut berättar.
Så kan det bli ja! Då får åklagaren överklaga och ändra åtals rubricering i hovrätten!
Citera
2023-03-22, 00:15
Medlem
Är det någon som tror att någon av tjejerna kommer ändra historia i rättegången? Komma med något helt nytt. Eller ändra historien efter att ha läst Fup, så den passar bättre?
Citera
2023-03-22, 00:16
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror att du har rätt
M var noga med att inte ta med sin mob till fyndplatsen
Hon visste att den spårades av föräldrar o HELT), så vill hon ha ch fattar att även polisen lätt kan kolla upp det
Svårt att veta men
jag är mycket tveksam till M trovärdighet

Hon kanske är den största lögnaren av de 2???

OKEJ, MH kanske är den största lögnaren, och JJ är den "minsta" lögnaren (i de tidiga förhören).

När väl JJ ERKÄNNER, så vill hon ha allt för sig själv även fast hon inte erkänner allt/helt - (ljuger fortfarande om "mordbrand" etc). Kanske vill hon skydda MH lite oxå, vem vet vad som rör sig i den hjärnan!?

Totalt kontrollbehov från JJ:s sida. MH är inget offer, långt därifrån. Hon är en medlöpare och ansvarig för det - självklart.

JJ får sitta länge. Kan inte straffskala, men 18 blir väl minimum. MH blir lägre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in