Citat:
Ursprungligen postat av
Tandan
Jag hittade faktiskt en här i tråden i alla fall som upplevt liknande. Helt sjukt. Ser ut som helt vanliga människor men plötsligt går dom upp i rök bara. Nej jag förstår att du inte tror det. Jag vet inte som sagt men extremt konstigt är det. Jag har som sagt aldrig haft vanföreställningar eller psykoser. Det var ju inte heller så att personen addresserade mig på något vis. Skillnaden är att jag inte utesluter spökförklaringen.
Jag utesluter inga förklaringar helt och hållet, bara mer eller mindre troliga. Det är väl det förhållningssättet som är det mest ärliga att ha under alla omständigheter känner jag.
Ett par grejer, såg i någon annan tråd att du skrev att din mormor blev över 90 år. Även om du som du säger har högre risk för cancer så kan du ju ändå ha bra gener gällande ålderdom, det är ju ändå något att ta fasta på.
Sedan såg jag också att diskussionen i den andra tråden kom in lite på dmt gällande nära döden upplevelser. Det kanske hade varit en grej?
Nu kanske jag inte ska sitta här och förespråka droger som någonting som är bra för alla, för det finns ju definitiv väldigt många negativa aspekter utöver det faktum att det mesta är olagligt i vårt land. Och det finns en hel del droger som definitivt gör mer skada än nytta.
Men just psykadeliska börjar ju få ett nyvunnet intresse inte minst gällande forskning kring mental hälsa och det finns en hel del pågående forskning i nuläget. Även den forskning som är gjort har vad jag förstår visat väldigt positiva relativt ihållande effekter men behöver som sagt bekräftas via fler studier.
Studierna gäller väl främst svamp av det jag läst och det finns ju att tillgå bland annat utomlands utan att bryta mot några lagar för den som är intresserad. När det gäller dmt är jag inte lika säker hur det är med lagar och så men just när det kommer till den drogen är det ju många som talar om just "kontakt" med främmande entiteter. Så ifall det är något som skulle kunna övertyga dig som "sitter på kanten" så kanske det vore något. Med reservation för att det verkligen inte är för alla och att en hel del mentala förberedelser kan behövas.