Citat:
Jag tror nog inte att Ukraina ska behöva gå samma öde till mötes som Syrien. Syrien har en fullkomligt maktgalen och despotisk ledare som gissningsvis med "fredagsmys" menar att få tortera valfri syrisk medborgare i en smutsig fängelsekällare. Så ser inte Ukrainas ledarskap ut. Inte heller är Ukraina drabbat av att stora delar av befolkningen är underutbildade och tillhör en medeltida destruktiv religionsinriktning. Tvärtom verkar både folket och ledningen hyfsat normala och har potential att faktiskt utvecklas i demokratisk riktning. De länder som stöttar Ukraina tillhör vidare "den fria världen" och är stabila demokratier som inte vill Ukraina något ont. De länder som har sina fingrar i syltburken Syrien har inte goda avsikter för landet. Därmed tror jag att Ukraina har en bra framtid att se fram emot. Till skillnad från Ryssland.
Ja det finns verkligen stora skillnader, det håller jag med om.
Ukrainas problem är bla närheten till Ryssland, såklart - drivna av Putins piska och självhat, kommer drivor av ryssar att fortsätta slaktas ... Putin kommer väl att mata in kanonmat så länge han lever.
Att bussa kanonmaten till ukrainska fronten, är ju en baggis, jämfört med att flyga till Syrien osv.
Det är ju svårt att radera Putins artilleri också, utan öppet stöd av NATO, som antagligen skulle klara av uppgiften på tre dagar.
Jag hoppas du har rätt iaf. Jag hoppas att goda krafter i VÄST och goda krafter i Ukraina kan förenas för all framtid.

vilka loosers ryssarna är: