2023-03-21, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wildbillyscircus
Förstår inte varför TV4 inte ändrat denna missvisande artikel. Vad jag förstod av FUP utspelade sig denna konversation lång tid före mordkvällen.
Nej det var under mordkvällen
Inte läst så noga men finns det några vittnesmål om hur berusad TT var? Tänker att normalt sett verkar hon inte vara så konfrontativ men den här kvällen går hon fram till JJ o säger nåt i stil med "hur känns det att vara världens sämsta människa"
Citera
2023-03-21, 14:30
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Enligt rättsläkarna hade armbågarna blivit tryckta mot hårt underlag, så nej, det blir inte samma skador vid fall.

Hur vet du det?
Den högra sidan var armbågsknölen (spetsen på armbågen) skadad. Den västra sidan hade skada på armbågsutskottet (ovansidan på armbågen).

Tycker detta helt klart verkar vara skador som från ett fall mot ett hårt underlag, och som jag tid. nämnde, ett fall framåt.
Citera
2023-03-21, 14:32
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
När grannen ringde på 1-2 minuter efter dunsarna så hörde han ett tiotal sparkliknande ljud i väggen. Rimligen är det T som har sina ben fria och sparkar frenetiskt. Hon är vid medvetande och kämpar för sitt liv, men det enda som hon kan röra på är sina ben. Någon håller alltså fast/trycker ner armarna medans hon blir strypt. Kan en person klara detta? Tveksamt tycker jag.

Noterbart är dom olika skadorna T har på sina armbågar. Den högra sidan var armbågsknölen (spetsen på armbågen) skadad. Medans den västra sidan hade skada på armbågsutskottet (ovansidan på armbågen)

Detta kan stämma och det är så brutalt. Sen skändar de kroppen också. Dessa två monster borde få riktigt hårda straff. Dessvärre är det Sverige vi pratar om så de är nog ute inom några år.
Citera
2023-03-21, 14:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
Det är ju heller inte omöjligt. Förhoppningsvis kan rättsläkaren ge svar på dessa frågor.

Vittnesmål ska man alltid ta med en nya salt. Men just detta vittne sätter jag ganska hög tilltro till då han verkar ha ett öga för detaljer och lämnade sina uppgifter ganska tätt inpå iakttagelsen.

Han nämnder 5-10 sparkliknande ljud i väggen. Jag är ingen expert men jag tänker att spasmer och kramper inte är så kraftiga att dom kan liknas med sparkljud. Ljuden hörs efter att han ringt på. Det kan vara en tillfällighet, men kan också vara ett rop på hjälp från T.
Jag tvivlar inte heller på hans trovärdighet, sparkar har han säkert hört. Frågan är vad sparkarna står för. Jag är inte heller expert men tror att spasmer kan låta lika mycket som viljestyrda sparkar. Hur mycket krafter kan T ha haft i sluttampen efter huvudslag, brösttryck och kvävning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Nej det var under mordkvällen
Inte läst så noga men finns det några vittnesmål om hur berusad TT var? Tänker att normalt sett verkar hon inte vara så konfrontativ men den här kvällen går hon fram till JJ o säger nåt i stil med "hur känns det att vara världens sämsta människa"

Det där stämmer inte. Kollade FUP nu. På sid 448 berättar en fritidsledare om sms-konversationen. Två år tidigare ska den ha ägt rum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det rimligaste är då att MH tryckte ned ena sidan och då kan det stämma det med vad JJ uppgav att hon satt. Och så tryckte JJ själv den andra armen med benet.

T s skador kan säkert ha uppkommit på flera olika sätt. Skador i armbågsutskottet kan t.ex uppkomma om armen sträcks eller pressas bakåt. Då uppstå svullnad och inflammation. T s högra arm kan ha tryckts neråt medans den vänstra har dragits uppåt ovanför hennes huvud.

En rekonstruktion hade varit på sin plats.
Citera
2023-03-21, 14:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Hur vet du det?
Den högra sidan var armbågsknölen (spetsen på armbågen) skadad. Den västra sidan hade skada på armbågsutskottet (ovansidan på armbågen).

Tycker detta helt klart verkar vara skador som från ett fall mot ett hårt underlag, och som jag tid. nämnde, ett fall framåt.
OM T stupat framlänges tycker jag att det är märkligt att endast armbågarna fått skador. Oftast tar man för sig med händerna och om man inte gör det, blir det främst ansiktet som får ta smällen.

Eller är det någon "fotbollsspecialare" att ta emot med armbågarna?
Citera
2023-03-21, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Precis. Jag tror inte någonstans att MH aktivt ville vara med på detta men hon vågar ju inte säga emot, hon ser ju upp till JJ så hennes ord och handlingar blir som MHs lag. Tror MH egentligen är otroligt genuin som person men JJ förstörde henne och denna MH som visat sig i detta fallet är den person JJ byggt upp henne som.

Då tror du väldigt fel.
Citera
2023-03-21, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Fast det känns konstigt om de inte använde karaktärsvittnen, de speglar ju verkligen JJs sjuka personlighet. Och det är ju till de hon uttalat att hon ska döda Tove

Ja det är sant.. ska bli intressant att höra hur under rättegången hur det läggs upp
Citera
2023-03-21, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Men JJ är också lite iq-befriad, hon tänkte liksom att tre små flaskor bensin skulle räcka att bränna upp en hel kropp.

Med tanke på vad hon googlat tänker jag att hon nöjt sig med att bränna bort DNA och fingeravtryck och är fullständigt obrydd om kroppen ligger och ruttnar eller inte. Lite som snacket att hon hade med ett ljus för att det skulle vara lite fint. Jäkla galning till tjej!
Citera
2023-03-21, 14:47
Medlem
Citat:
T s skador kan säkert ha uppkommit på flera olika sätt. Skador i armbågsutskottet kan t.ex uppkomma om armen sträcks eller pressas bakåt. Då uppstå svullnad och inflammation. T s högra arm kan ha tryckts neråt medans den vänstra har dragits uppåt ovanför hennes huvud.

En rekonstruktion hade varit på sin plats.

Ja verkligen.. har dom inte haft det ens?
Citera
2023-03-21, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nej, det är mycket som gör det troligt att hon varit delaktig på flera sätt, MEN jag hittar inga tekniska bevis.
Vad tjejerna berättar får man låta gå genom ett såll, 5 % sanning och resten lögn (?). Allt ska bevisas, bortom alla tvivel.
Du har naturligtvis rätt där. Ett av bevisen är ju dessa steg i hälsoappen som sker vid de tillfällen som hon "sover", bland annat när JJ är på donken. Sen att hon svarar på typ 3 sekunder när J skickar att hon är i driven tyder ju på att hon är vaken o håller på med luren.. Ah, vi får väl se vart det hela slutar.

Mitt tips:
J döms för mord & grovt gravfridsbrott till 18 år, fastställs i hovrätten.
M döms i tingsrätt för samma som J, men hovrätten dömer henne enbart till grovt gravfridsbrott till 2,5 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in