2022-12-12, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivestedt
Motsatsen är bevisad. Han har erkänt.

Vart är hans erkännande då?
Citera
2022-12-12, 18:31
Medlem
Förlåt om jag lägger mig i. Har liknande upplevelser som någon tidigare skrev om att mina minnesbilder av honom endast var positiva, men jag antar att där det finns rök kan det även finnas eld.

Oavsett så börjar det här lukta häxjakt lång väg. Man kan väl anklaga vem som helst för vad som helst om man ändå skyddas bakom anonymitet men det gör det väl inte mer sant för det, även om Olivestedt gärna verkar vilja det. Vad jag förstår så är han inte anmäld för något brott? Ragga på studenter är ju självklart olämpligt men de är väl myndiga vuxna människor?G
Citera
2022-12-12, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajjraj
Förlåt om jag lägger mig i. Har liknande upplevelser som någon tidigare skrev om att mina minnesbilder av honom endast var positiva, men jag antar att där det finns rök kan det även finnas eld.

Oavsett så börjar det här lukta häxjakt lång väg. Man kan väl anklaga vem som helst för vad som helst om man ändå skyddas bakom anonymitet men det gör det väl inte mer sant för det, även om Olivestedt gärna verkar vilja det. Vad jag förstår så är han inte anmäld för något brott? Ragga på studenter är ju självklart olämpligt men de är väl myndiga vuxna människor?G

Som sagt: Det handlar inte om ”raggning”. Ingen universitetslektor har någonsin blivit av med jobbet på grund av något sådant. Istället för att anklaga mig för att starta en ”häxjakt” kan du begära ut Juridiska institutionens utredning. God läsning.
Citera
2022-12-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Vart är hans erkännande då?

Juridiska institutionens utredning är en offentlig handling. Läs.
Citera
2022-12-12, 19:31
Medlem
Citat:
Juridiska institutionens utredning är en offentlig handling. Läs.

Har ingen aning vart jag kan läsa denna, men antar du vill bara sprida rykten...
Citera
2022-12-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Har ingen aning vart jag kan läsa denna, men antar du vill bara sprida rykten...

Hur kan du inte veta det? Det är bara att skriva till registrator vid GU. Tro vad du vill. Jag bryr mig ärligt talat inte vad du tror och inte tror.
Citera
2022-12-12, 21:47
Medlem
Min brors kusins avatar
Fint att få sparken lagom till jul och dessutom få en rejäl löneskuld på över 17 000:-........
Citera
2022-12-13, 00:21
Avslutad
Citat:
Vad menar du? Bara det som har uppmärksammats i media är väl både omoraliskt och brottsligt så det stänker.

Å syftade det jag hört och sett under mina studietider.
Citera
2022-12-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Å syftade det jag hört och sett under mina studietider.

Ok! Då hänger jag med. Nej, det fanns inga tydliga tecken. Jag själv blev mycket förvånad när jag hörde talas om ”incidenten” vid minglet och rentav chockad när allt annat uppdagades.
Citera
2023-01-15, 08:08
Medlem
Är det någon som vet hur allvarligt det är? Incidenten som startade det hela var ju illa så klart, men lät också som att han bara spårat ur på fyllan.
Citera
2023-01-28, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inonifofo
Är det någon som vet hur allvarligt det är? Incidenten som startade det hela var ju illa så klart, men lät också som att han bara spårat ur på fyllan.

Det är förbaskat allvarligt. Vi pratar om ett sjukligt beteende som sträcker sig långt tillbaka i tiden. Det mesta har inte ens tagits upp i utredningen, förmodligen med hänsyn till offren. SW får skatta sig lycklig över att ingen student har valt att polisanmäla honom. Det är en sådan situation där förövaren kommer undan genom att utsätta offret för situationer som hon ogärna vill vittna om i domstol. Jag kan bara hoppas att detta kräk till människa, som är en skam för hela universitetsvärlden, gömmer sig under en sten och stannar där.
Citera
2023-01-28, 11:02
Medlem
Fy fan vad sorgligt att höra. Jag hade tänkt begära ut utredningen men vill heller inte att mitt namn skall finnas listat hos registrator. Vet egentligen inte om det är något jag borde bry mig om. Om det stämmer att saker utelämnats är det å andra sidan inte helt relevant kanske att begära ut den. Och hoppas även att om någon annan skulle agerat på liknande sätt på institutionen att det i så fall kommit fram under utredningens gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in