2023-03-21, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Så fantastiskt att stackars MH som inte kan klockan och som ska vara så lågbegåvad, rättar förhörsledaren om vilken tid förhöret avslutas. MH har koll på tiden och på klockan, förhörsledaren har sagt fel tid. Förhörsledaren tackar MH för att hon var uppmärksam på det så att det blev rätt tid angiven.
Förhör 2023-01-11 nr 1263.

"F: Ja. Ja, då har inte vi så mycket mer idag utan vi avrundar helt enkelt här om inte du har
någonting ytterligare du vill fråga om Mikael?
A: Nej det har jag inte.
F: Och inte du heller?
BF: Nej.
F: Nej då gör vi så.
M: Ja.
F: Då säger att vi avslutar förhöret när klockan är 10.53.
M: 57 stod det här.
A: Ja.
F: Ja det var rätt.
BF: Vad sa du? 50?
F: Jag sa 53 men det var 57.
BF: Ja då kom det med innan jag hann att stänga av så det är med det slutar 10.57.
F: Ja bra.
BF: Nu avslutar jag här.
F: Tur att du var med där Maja.
M: Ja."
nä lågbegåvad är hon alls inte, men svårigheter i stressiga situationer lär hon säkert ha
när hon var uppmärksam på exakt tid så beror det så klart på att hon var fokuserad och det rådde avspänd stämmning.
Citera
2023-03-21, 02:21
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har tänkt detsamma
Att T försökte ta sig ut och att J då blockade och fällde henne
Toan låg nära ytterdörr om jag inte minns fel
så kanske att J drog in T där?

100!
Läs gärna min teori här och säg vad du tror om den?
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Hade gärna velat modifiera den nu med mer facit i hand men tror den är i linje med vad som hände i badrummet iaf.
Nyfiken på hur de hamna där och Majan inblandning.
Något säger mig att hon agerade av rädsla för Johanna.
OM hon sov så sov hon för att hon hade en dålig känsla av vad som komma skall och "låtsas sov" för att undvika inblandning.
I ett förhör om när hon blev hemskjutsad av Johanna för att hon mådde dåligt svarar hon "egentligen från att vi kom till lägenheten"..
Citera
2023-03-21, 02:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Om hon nu är så rädd av sig, då får du nog allt förklara hur dom kunde få med henne så pass enkelt hem till JJ?

Ganska enkelt om man är alkoholberoende.
Citera
2023-03-21, 02:22
Medlem
ziggarillens avatar
Dom kanske stoppade in hushållspapper i munnen på Tove eftersom den stod kvar på toaletten? Det hördes ju inga skrik vilket är märkligt. Om hon var helt utslaget av fallet så borde inte N-Maja hållt i armarna men med 2 idioter i en bisarr situation så kan vad som helst hända. Inga överbegåvade individer precis så det blir gissningar hur det gick tll.

Att den otäcka Johanna är psykopat är i alla fall säkert och hon ljuger med svar i precis allt. Hon var ju bergsäker på att det var grannen som skjutsade henne som var den skyldige och därför var Toves mobil med på färden till donken. Sån djälva psykopat är det enda som kunnat komma på nåt liknande och det var bara en av alla delar.
Citera
2023-03-21, 02:22
Medlem
Citat:
Så fantastiskt att stackars MH som inte kan klockan och som ska vara så lågbegåvad, rättar förhörsledaren om vilken tid förhöret avslutas. MH har koll på tiden och på klockan, förhörsledaren har sagt fel tid. Förhörsledaren tackar MH för att hon var uppmärksam på det så att det blev rätt tid angiven.

"F: Ja. Ja, då har inte vi så mycket mer idag utan vi avrundar helt enkelt här om inte du har
BF: Ja då kom det med innan jag hann att stänga av så det är med det slutar 10.57.
Hon säger i ett annat förhör att hon lägger sig på J säng direkt efter att dom var tillbaks i J bostad efter att de lämnat av kroppen och hon slummrar till
Dom fr henne vilken tid ca hon är vaken efter det M svarar kl 5 (05.00)
Citera
2023-03-21, 02:24
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ganska enkelt om man är alkoholberoende.
Nej, snarare för att den manipulativa psykopaten lurade i henne att dom skulle bli vänner och hon kände sig trygg med det. Så gravt alkoliserad som du antyder att Tove var är lika simpelt som att mördaren påstår detsamma. Skärp dig!! Känner du igen dig själv och är handlingsförlamad under alkoholrus?
Senast redigerad av ziggarillen 2023-03-21 kl. 02:28.
Citera
2023-03-21, 02:26
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:

Precis det jag sagt hela tiden. N-Maja ljuger och rider på det hela tiden med att hon inte kan klockan för att verka ännu mer korkad och klara sig från livstid. Hoppas att detta uppmärksammas under rättegången och att det framgår vilken mörderska hon är.
Citera
2023-03-21, 02:27
Medlem
Fattar inte varför grannen erbjöd sig att köra mitt i natten?
Citera
2023-03-21, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Dom kanske stoppade in hushållspapper i munnen på Tove eftersom den stod kvar på toaletten? Det hördes ju inga skrik vilket är märkligt. Om hon var helt utslaget av fallet så borde inte N-Maja hållt i armarna men med 2 idioter i en bisarr situation så kan vad som helst hända. Inga överbegåvade individer precis så det blir gissningar hur det gick tll.

Att den otäcka Johanna är psykopat är i alla fall säkert och hon ljuger med svar i precis allt. Hon var ju bergsäker på att det var grannen som skjutsade henne som var den skyldige och därför var Toves mobil med på färden till donken. Sån djälva psykopat är det enda som kunnat komma på nåt liknande och det var bara en av alla delar.
Ja det tror jag att vi alla är öv om att hon är

Hela det här fallet är otäck värre än vad man nånsin kunnat gissa
Citera
2023-03-21, 02:29
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Fattar inte varför grannen erbjöd sig att köra mitt i natten?
Säkert en osäker person som ville verka godhjärtad. Jag hade aldrig skjutsat någon granne mitt i natten utom möjligen om någon var döende/skadad.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-03-21 kl. 02:38.
Citera
2023-03-21, 02:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Håller med. Blir så arg när jag läser förhören med Maja. Ja hon är säkert lite efter och så. Men oskyldig; nej det hon inte. Hon är slug och spelar dummare än vad hon är. INGEN i denna värld somnar i en bil med ett lik i baksätet eller på väg hem efter en likdumpning. Ingen.

Men JJ säger ju att MH ligger i sängen när de kommer hem och polisen hittar granbarr i sängen.
Både JJ och polisen bedömer att MH legat i sängen men du vet bättre.
Citera
2023-03-21, 02:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
NEJ.
JJ var den som började att sjunga (Erkänna)

Källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in