2023-03-21, 02:49
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men JJ säger ju att MH ligger i sängen när de kommer hem och polisen hittar granbarr i sängen.
Både JJ och polisen bedömer att MH legat i sängen men du vet bättre.
Är du på riktigt så djävla dum i huvuet så du tror på det Johanna säger stämmer? Den största psykopaten i den ålderns som existerat och du köper hennes lögner? Negern kanske har försökt trycka ner sig i sängen bland alla prylar och granbarren har flygit runt ? Tro inte att N-Maja låg och sov medan mordet begicks då hon var fullt delaktig.

Hon hade inte spytt vilket konstaterats. Hade du själv kunnat sova under såna omständigheter och inte ringt efter hjälp om någon håller på att bli mördad. Om man inte själv var delaktig så skulle man ju skitit ner sig av rädsla. Hon låg inte i någon säng och sov utan kanske eventuellt torkade upp det som kommit ur Toves kropp då hon skickade tummen upp för att få sin hamburgare.
Citera
2023-03-21, 02:56
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Men JJ säger ju att MH ligger i sängen när de kommer hem och polisen hittar granbarr i sängen.
Både JJ och polisen bedömer att MH legat i sängen men du vet bättre.
Både jj och polisen säger att negern legat i sängen och spritt granbarr omkring sig..bla bla men DUvet att hon låg där för det sa mördaren...Vad är det för fel på dig som inte klarar av att själv läsa FUP och ta reda på fakta. Tror du på en psykopat ditt djävla skrälle?
Citera
2023-03-21, 03:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkisen72
Med risk för att bli kallad "Blixten" nu, men VARFÖR gick Tove till Nöjet ensam?
Det är så olikt en 21-årig tjej att gå ut på nattklubb alldeles själv, även om Vetlanda kanske är en liten håla, och att man säkerligen alltid träffar nån man känner där.
Hade hon bestämt träff med någon där?

Hon hade sällskap dit med bröderna Malkic. Albin ville inte följa med.
Citera
2023-03-21, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
100!
Läs gärna min teori här och säg vad du tror om den?
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Hade gärna velat modifiera den nu med mer facit i hand men tror den är i linje med vad som hände i badrummet iaf.
Nyfiken på hur de hamna där och Majan inblandning.
Något säger mig att hon agerade av rädsla för Johanna.
OM hon sov så sov hon för att hon hade en dålig känsla av vad som komma skall och "låtsas sov" för att undvika inblandning.
I ett förhör om när hon blev hemskjutsad av Johanna för att hon mådde dåligt svarar hon "egentligen från att vi kom till lägenheten"..

Jag tror det är nära sanningen
Och jag gissar på att M kan ha medverkat
Nu minns jag inte den exakta tiden då T avled men har för mig att dom hade inte hunnit vara så länge hemma i bostaden
Så frågan är om M verkligen hunnit lagt sig?
Senast redigerad av Anedin 2023-03-21 kl. 03:18.
Citera
2023-03-21, 03:04
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStation
Ja det är riktigt konstigt faktiskt. Kommer också ihåg nu att jag läste att 20åringen erkände först o att 18åringen nekade

Men i fupen börjar M prata om likresan 2 december
JJ får reda på d i förhör 7 december o blir chockad o vill ha paus. Inte förräns 30dec erkänner hon hela scenariot

Bra där, att få det bekräftat så man slipper det tjafset i flera dagar.
Citera
2023-03-21, 03:12
Medlem
Prempions avatar
Jag misstänker att Maja är ärlig när hon använder ordet ”sova”, men har sin egen definition av ordet som ”stänger av mentalt”.

Egna definitioner på ord är inte så ovanligt bland bokstavsbarn. En del med neuropsykiatriska avvikelser kan få meltdowns när saker blir för jobbiga. Andra stänger av helt. Misstänker att Maja är en sån person eftersom hon har ADD.
Citera
2023-03-21, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Är du på riktigt så djävla dum i huvuet så du tror på det Johanna säger stämmer? Den största psykopaten i den ålderns som existerat och du köper hennes lögner? Negern kanske har försökt trycka ner sig i sängen bland alla prylar och granbarren har flygit runt ? Tro inte att N-Maja låg och sov medan mordet begicks då hon var fullt delaktig.

Hon hade inte spytt vilket konstaterats. Hade du själv kunnat sova under såna omständigheter och inte ringt efter hjälp om någon håller på att bli mördad. Om man inte själv var delaktig så skulle man ju skitit ner sig av rädsla. Hon låg inte i någon säng och sov utan kanske eventuellt torkade upp det som kommit ur Toves kropp då hon skickade tummen upp för att få sin hamburgare.
I ett förhör med M så sa hon att hon la sig i J säng när de kom tillbaks till lägenheten efter att de gjort sig av med T kropp
Det var då granbarren hamnade i J säng
Strax efter det så frågar de i förhöret vad kl va
M svarar 5
Kort därefter skjutsar J hem M
Citera
2023-03-21, 03:21
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Ursäkta för lite OffTopic. Men föreställer din avatar även en fågel om man sneglar snabbt på den? Eller är det jag som är trött?
Nej, bara en vovve som är vegan. Nu får du ställa undan pillerburken!
Citera
2023-03-21, 03:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ADD är det som uppgetts.Exakt vilken medicin hon har ?

Eh, ja det är ju det jag skrev. Vad ska hon då ha ADHD-medicinen till.
inte för att jag är någon expert men har man inte H så borde man inte behöva medicin mot H.
Citera
2023-03-21, 03:23
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Jag misstänker att Maja är ärlig när hon använder ordet ”sova”, men har sin egen definition av ordet som ”stänger av mentalt”.

Egna definitioner på ord är inte så ovanligt bland bokstavsbarn. En del med neuropsykiatriska avvikelser kan få meltdowns när saker blir för jobbiga. Andra stänger av helt. Misstänker att Maja är en sån person eftersom hon har ADD.
Floskler. Hon påstår att hon sover exakt när det passar in. Att ställa en massa diagnoser på en mördare är slöser med tid och tillför inte tråden något relevant.
Citera
2023-03-21, 03:26
Medlem
Citat:
Eh, ja det är ju det jag skrev. Vad ska hon då ha ADHD-medicinen till.
inte för att jag är någon expert men har man inte H så borde man inte behöva medicin mot H.
Är ju samma medicin man får mot ADD o ADHD
Citera
2023-03-21, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion

Troligtvis men det ger oss inte svaret om hon medverkade i mordet?
Jag förstår inte hur åklagaren ska kunna reda ut det nör det är ord mot ord utan bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in