2023-03-20, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Hur de fått med henne var nog för att JJ och MJ bad om ursäkt till Tove. För att lura med henne bort från folk, de hade i åtanke att angripa henne,.enligt FUP.

MH
Citera
2023-03-20, 23:40
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenOfKidsAndCats
Men hon blev ju lugnad.av bådas till synes trevliga och förlåtande/resonabla attityd? Det framgår tydligt i FUP:en.

Vilket tyder på att dom inte bara hade en relation som gick i en endaste riktning. Hon kan ha dragit sig kvar på grund av att hon var lite skärrad. Men det kan också vara ett sken som bedrar. Men ska nog läsa lite mer om denna biten först. Har inte kommit till förhören med bartendern och vakterna.
Citera
Medlem
Jag har tydligen inte alla fup sidor
Det jag har/ läst är förhör med en hel del ungdomar och vakter/ bartender fr nöjet
Ett Förhör med AW
Ett förhör med T pappa
Ett förhör med T mamma
Ett förhör med My
Ett förhör med Maja
Och flera sidor om bränderna

Finns det någon som har möjlighet och ork att länka hela fup här igen?
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror inte heller att M sovit sig igenom kvällen, men det är inte otänkbart att hon efter dådet tuppat till då och då.

Det är väl bevisat att MH varit i närheten av sängen efter borttransporten.
Granbarr i sängen.
Citera
2023-03-20, 23:41
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Ur samma aktbilaga, sida 4 + 5

Skadornas uppkomstsätt 1
De möjliga överhudsavskrapningarna har ett utseende som starkt talar för att de
orsakats av ett smalt hårt föremål av ospecifik karaktär.
Utseende och lokalisation av möjliga överhudsavskrapningar i ansiktet och vid det högra nyckelbenet är förenliga med att de orsakats av annan person genom grepp med hand och/eller skrapning med naglar.

Skadornas ålder
De möjliga överhudsavskrapningarna i ansiktet och vid det högra nyckelbenet har ett utseende som är förenligt med att de uppkommit inom ett halvt dygn- dygn innan fotograferingstillfället den 16 oktober 2022
(min notering:måste vara skrivfel med datumet här).Utseendet är således förenligt med att de uppkommit vid den angivna tidpunkten för händelsen, d v s kl. 02:00 - 02:45 den 16 oktober 2022.
Även rodnaderna i nacken kan ha uppkommit vid samma tidpunkt som de möjliga överhudsavskrapningarna. Att de uppkommit vid en senare tidpunkt är minst lika troligt.
Överhudsavskrapningen på ryggen har ett utseende som är förenligt med att de uppkommit minst något dygn innan fotograferingstillfället den 16 oktober 2022 och är således förenligt med att de uppkommit den 16 oktober 2022.

Uppfattar det som att skadorna kan ha uppstått i samband med mordet, men kan även ha uppstått senare. Kan va varit med grepp av hand då, och inte att hon rev JJ.
Eller så uppstod skadorna i samband med flytt av kropp.
Jag reagerade iallafall på rodnaden som syns i nacken på JJ.

Ur aktbilaga 149??

5000-K1226065-22 PM Eventuella skador Johanna........................................... ............................. 4
PM Översiktsbilder på Maja och Johanna........................................... ............................................ 5
Citera
2023-03-20, 23:41
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Någon i tråden skrev att J markerat bredvid Ts huvud.

Bilden där JJ ritat X:et finns på sidan 1042 i aktbilaga 153.
Citera
2023-03-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Fast sammanhanget är det som gör det, visst?
En dunkel pryl, sure.. men allt hon rör vid bildar ju en sju helskottas vidrig röra, makt sex bränder ond bråd död.

Absolut. Hon/Johanna är mig veterligen den i särklass mest sjuka infångade brottsling vi har i Sverige hittills. Men jag tror inte ett skit på "sexuella" motiv. Hon är störd på ett sätt som gör att stoltheten är allt.

Hon vill också vara "tuff". Googlingen på sexvideon med strypsex var inte sexuellt betingad..Den hade bara att göra med besattheten av Tove och viljan att döda henne/njuta lite till av att ha dödat henne. Dvs på liknande sätt som i videon där en av aktörerna liknade Tove och i övrigt relaterbart att en annan tjej ströp.
Citera
2023-03-20, 23:42
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Naturligtvis, hon verkar smart...

Deras bilder från daktningen är obehagliga. Eller MHs är bara sorglig, hon ser ut som alla beskriver henne, inte så intelligent och är där och då. Men JJ, hennes blick, nåt trotsigt i den liksom, eller kanske mer hånfullt...

JJs blick!

Jag har läst många böcker om psykopatologi.

En sak som återkommer i olika verk är… ”glöm aldrig den kyliga tomma blicken, reptil-ögonen, helt iskalla”
Citera
2023-03-20, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Verkar enligt FUP som Maja visst var delaktig i brottet genom att hålla Toves armar när JJ ströp henne .

Sa inte rättsläkaren att det inte gick att utesluta att MH inte höll armarna. Därav att Leif S i efter fem föreslog alternativa åtal till MH för att gardera sig.
Citera
2023-03-20, 23:44
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Sträckläsa är du säker?
Det är riktigt Twin Peaks till slut, tycker jag iaf demoner jävulen gud strippklubbar strypsex/porrfilm med en Tove look alike alla bränder travhästgård ute på vischan alla som legat med alla pastorer sekt.
Jag är inte luttrad, nu fick jag äckelmage, orkar inte gå in på fuppen mer.

Ja jag behöver läsa denna från a-ö. Har börjat och skummat igenom det viktigaste. Är också väldigt känslig men denna måste jag bara läsa.
Citera
2023-03-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har tydligen inte alla fup sidor
Det jag har/ läst är förhör med en hel del ungdomar och vakter/ bartender fr nöjet
Ett Förhör med AW
Ett förhör med T pappa
Ett förhör med T mamma
Ett förhör med My
Ett förhör med Maja
Och flera sidor om bränderna

Finns det någon som har möjlighet och ork att länka hela fup här igen?
Här: https://gofile.io/d/iYNmq1
Om du ska fortsätta läsa förhör med tex JJ trycker du på ” play” på fil 3. Den översta är obduktions iakttagelser med obehagliga foton ( insåg jag när jag öppnade den) men där står utlåtande om orsak till att TT dog osv
Citera
2023-03-20, 23:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Sa inte rättsläkaren att det inte gick att utesluta att MH inte höll armarna. Därav att Leif S i efter fem föreslog alternativa åtal till MH för att gardera sig.

Tror MH är säkrare på kåken än ute i de fria just nu och många år framöver... så hon lär nog vilja ha ett fängelsestraff...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in