2023-03-20, 23:21
Medlem
Halvdan.Glappkefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekky
Står husvagnen kvar?
Ja, de står året runt i princip. Har gjort så under dem senaste 10-15åren i alla fall.
Citera
2023-03-20, 23:23
Medlem
Mekkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Menar du på bilderna från bankeryd? För det står bankeryd på de bilder som kommer upp i min GPS, under själva vägbeskrivningen till Taberg. Står även två helt olika koordinater på vägbeskrivning och bild.

Eller bara luras min GPS?😅

https://anonfiles.com/A0KfPff9z5/IMG_20230320_232103_jpg

Jag är helt obekant med Taberg. Mellan Linnéstigen och Ringvägen (kan nog vara den bästa Ringvägen jag har sett).
Citera
2023-03-20, 23:25
Medlem
Citat:
Står husvagnen kvar?
En husvagn i den skogen menar du? Jag har inte själv varit i det skogspartiet sedan jag var barn. Numera går jag mest på vägarna och cykelvägarna runtomkring dessa områden. Det är ett tag sedan nu dock, bor ännu kvar men det är några gator ifrån detta område och jag känner inte till någon husvagn.
Citera
Medlem
Citat:

Jag är helt obekant med Taberg. Mellan Linnéstigen och Ringvägen (kan nog vara den bästa Ringvägen jag har sett).

Information från mannen som hittade offret är hen hittad vid stigen mellan Hyacintstigen och ringvägen. Den som ses på kartan till vänster om ordet "DEN"
Citera
Medlem
Citat:

Har inte heller koll men det var inte samma husvagn som jag fick upp.
Citera
2023-03-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvdan.Glappkeft
Information från mannen som hittade offret är hen hittad vid stigen mellan Hyacintstigen och ringvägen. Den som ses på kartan till vänster om ordet "DEN"
Har du någon mer information att delge? Om brottsoffret?
Citera
2023-03-20, 23:28
Medlem
Var det inte i taberg en 12 årig kille blev mördad på öppen gata av en psykisk sjuk man i 20 års åldern för ca 10 år sen. Minns inte 100 om det var norrahammar eller taberg men dessa orter går ihop. Vet att för ca 5 år sen fixade soc en central lgh till han i jkpg och han hade barndoms hemmet på orten han mördade barnet. Min tanke är att han varit på besök hos föräldrarna och gjort det igen. Är det någon som Minns hans fullständiga namn så åker jag och tar reda på om det är äcklet. innan polisen hinner ta han. Är han är oskyldig denna gång så är han ändå förtjänt av en påhälsning för vad han gjort innan
Citera
2023-03-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skubzundstuds
Har för mig, att det var ett mord i ”Finska bastun”. Var ganska ung så, så kan ju ha fel.

Aldrig hört om ett mord där vad jag kan minnas, intressant om det varit det dock.
Citera
2023-03-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Har du någon mer information att delge? Om brottsoffret?

En flicka, mycket riktigt inlindad i lakan eller dyl. Åldern uppskattas mellan 10-18. Hur personen var inlindad för att kunna se att det var en flicka i den åldern vet jag tyvärr inte.
Citera
2023-03-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe82
Var det inte i taberg en 12 årig kille blev mördad på öppen gata av en psykisk sjuk man i 20 års åldern för ca 10 år sen. Minns inte 100 om det var norrahammar eller taberg men dessa orter går ihop. Vet att för ca 5 år sen fixade soc en central lgh till han i jkpg och han hade barndoms hemmet på orten han mördade barnet. Min tanke är att han varit på besök hos föräldrarna och gjort det igen. Är det någon som Minns hans fullständiga namn så åker jag och tar reda på om det är äcklet. innan polisen hinner ta han. Är han är oskyldig denna gång så är han ändå förtjänt av en påhälsning för vad han gjort innan
Det var i Norrahammar.

8 år var han väl.
Citera
2023-03-20, 23:30
Medlem
Citat:

Vad har upphittaren att säga om ålder? Det ryktas ju här i tråden om minderårig flicka
Citera
2023-03-20, 23:31
Medlem
Citat:

Polisen verkar ju utgå från Ringvägen 25. Nere vid Linnestigen är det bara två patruller som vaktar avspärrningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in