2023-03-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asfalt89
Vad hände vid Åsasjön?

Har för mig, att det var ett mord i ”Finska bastun”. Var ganska ung så, så kan ju ha fel.
Citera
2023-03-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skubzundstuds
Har för mig, att det var ett mord i ”Finska bastun”. Var ganska ung så, så kan ju ha fel.

Ja okej, kanske finns någon tråd om de.
Citera
2023-03-20, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mkpm
Enligt ryktesvägar ska dem ha hittat en 12 årig flicka. invirad i lakan och rep runt halsen

Utveckla. Känns ju som en 12-åring skulle vara anmäld saknad rätt snabbt och att då anhöriga skulle meddelats snabbt också.
Citera
2023-03-20, 22:38
Medlem
Citat:
Enligt ryktesvägar ska dem ha hittat en 12 årig flicka. invirad i lakan och rep runt halsen
Vem/vilka säger det? Nån som varit på plats? Polisen säger att personen inte är identifierad, enligt svt.
Citera
2023-03-20, 22:39
Medlem
Halvdan.Glappkefts avatar
Citat:
Vart kommer ryktarna ifrån?
Citera
2023-03-20, 22:43
Medlem
Uppdaterat hos Aftonbladet nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aba2Aa/misstankt-grovt-brott-i-jonkopings-lan

"De larmades ut vid 18.30-tiden.

– Det var en privatperson som av någon anledning var ute i området och gjorde ett fynd som hen ville kontakta polisen om, säger polisens presstalesperson Johnny Gustavsson.

Enligt uppgifter till Aftonbladet ska en död person ha hittats utomhus. Det bekräftades senare av polisen.

(.......)

Enligt polisen har den döda personen hittats i ett mindre skogsområde.

– Ja, det är ett litet skogsområde som sticker in mellan olika gator i ett villaområde. Det är ungefär 100 meter till närmaste hus."
Citera
2023-03-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvdan.Glappkeft
Vart kommer ryktarna ifrån?

Barn som berättar spökhistorier för varandra... Jag hade valt att ta dessa uppgifter med en ganska stor nypa salt.
Citera
2023-03-20, 22:45
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:

Låter väldigt detaljerat i nuläget, vart har du ”hört” detta ?
Citera
2023-03-20, 22:49
Medlem
Mekkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Låter väldigt detaljerat i nuläget, vart har du ”hört” detta ?

Ignorera propellerkepsen han har läst för mycket Kepler.
Citera
2023-03-20, 22:54
Medlem
Förefaller vara i detta lilla skogsområde. Rätt kuperad terräng, en rejäl backe där vi åkte skidor som barn, på den tiden det var snövintrar i dessa trakter.

https://maps.app.goo.gl/V9XaVWPtM2qGShgk9
Citera
2023-03-20, 23:05
Medlem
Mekkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peem
Förefaller vara i detta lilla skogsområde. Rätt kuperad terräng, en rejäl backe där vi åkte skidor som barn, på den tiden det var snövintrar i dessa trakter.

https://maps.app.goo.gl/V9XaVWPtM2qGShgk9

Står husvagnen kvar?
Citera
2023-03-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mekky
Står husvagnen kvar?
Menar du på bilderna från bankeryd? För det står bankeryd på de bilder som kommer upp i min GPS, under själva vägbeskrivningen till Taberg. Står även två helt olika koordinater på vägbeskrivning och bild.

Eller bara luras min GPS?😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in