2024-04-18, 22:56
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Ja det mest skrämmande är att GM ser ut som vilken uppkäftig ar*b som helst. Den överlägsna attityden och uppkäftiga överlägsna uppsynen ser man 50 gånger dagligen

Verkligen! Jag håller med. Jag hade aldrig kunnat tänka mig att han var kapabel till ett så grovt sexualsadistiskt mord.
Jag hade aldrig pratat med honom då han är så långt ifrån min typ man kan komma, men jag hade verkligen inte kunnat tro att han skulle kunna klara av att göra något sådant.
Kände samma sak kring Tishko. Blev chockad när jag såg bilden på honom med.. Det verkar vara dom spinkigaste och fulaste som är farligast bland dessa typer verkar det som.
Citera
2024-04-18, 23:00
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Verkligen! Jag håller med. Jag hade aldrig kunnat tänka mig att han var kapabel till ett så grovt sexualsadistiskt mord.
Jag hade aldrig pratat med honom då han är så långt ifrån min typ man kan komma, men jag hade verkligen inte kunnat tro att han skulle kunna klara av att göra något sådant.
Kände samma sak kring Tishko. Blev chockad när jag såg bilden på honom med.. Det verkar vara dom spinkigaste och fulaste som är farligast bland dessa typer verkar det som.

Eller så betyder det att magkänslan har rätt.
Citera
2024-04-18, 23:07
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Eller så betyder det att magkänslan har rätt.

Du har en poäng. Någonstans så säger min magkänsla nej till den här typen av man och därför är dom väl inte ”min typ” förmodligen.
Finner dessa väldigt motbjudande både utseendemässigt samt till sättet.
Trots att jag underskattat hur pass farliga dom kan vara.
Citera
2024-04-18, 23:11
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Du har en poäng. Någonstans så säger min magkänsla nej till den här typen av man och därför är dom väl inte ”min typ” förmodligen.
Finner dessa väldigt motbjudande både utseendemässigt samt till sättet.
Trots att jag underskattat hur pass farliga dom kan vara.

Det är bra, överlevnadsinstinkt
Citera
2024-04-18, 23:15
Medlem
AllthatLOOTs avatar
Bra att dom visar hans nylle i media, hoppas han får fett med stryk på kåken! Avskum!
Citera
2024-04-19, 02:42
Medlem
varför ska han utvisas om han ska sitta i fängelse i sverige hela livet?
Citera
2024-04-19, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2

Men hallå, tror du att livstid i Sverige betyder att du sitter fängslad tills du dör? Du har inte särskilt bra koll för att hänga på detta forum . . .
Citera
2024-04-19, 09:08
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2

Livstid = 16 års fängelse, i Sverige är målet att ALLA som sitter i fängelse en dag ska släppas ut...
Citera
2024-04-19, 09:20
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95
Livstid = 16 års fängelse, i Sverige är målet att ALLA som sitter i fängelse en dag ska släppas ut...
Du behöver också läsa på om vad livstid betyder.
Citera
2024-04-19, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushido-95

Livstid = Icke tidsbestämt straff. Livstidsstraffet är formellt sett tänkt att vara livet ut men den som har dömts till livstid brukar i normala fall få sitt straff omvandlat till ett tidsbestämt straff efter att ha suttit i fängelse en viss tid. Att få sitt straff omvandlat till ett tidsbestämt straff avgörs av många olika parametrar. Jag vill minnas att medelstraffet för livstid är runt 25 år

Det högsta tidsbestämda straffet som man kan bli dömd till i Sverige är 18 år.
Citera
2024-04-19, 09:55
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Du behöver också läsa på om vad livstid betyder.

Nej det gör jag inte. Livstid är genomsnitt 24 års fängelse i Sverige, 2/3=16 år.
Citera
2024-04-19, 11:24
Medlem
Peace2023s avatar
Lyssnade på podd om fallet. Vilket ondskefullt och girigt monster som mördade den oskyldiga kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in