2023-03-20, 21:38
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nått som är ganska sjukt är väl att detta äckel gått på Njudungsgymnasiet samma skola som horan Jonna Henningson... verkar vara något med kvinnliga psykfall och den skolan... det måste ju vara något slags rekord... att de som skriver in sig i svensk kriminal historia kommer därifrån.

De två ska ju bli ett par i fängelset sen, den tanken slog mig redan när JJ blev häktad.
Citera
2023-03-20, 21:40
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja MH är säkert nog mycket glad över att ställas inför rätta i Sverige än i USA - eller i sitt födelseland Sydafrika.

Just det. Du åker fast även du enbart har stått och vaktat en dörr.

Ja det kan nog Annika Östberg tala om för henne... och då visste hon inte ens att snubben hon hängde med hade vapen och tänkte använda de till att mörda två poliser där borta i staterna.

men som sagt känns som att Rullman sitter på spader ess! medans advokaterna till dessa två låg begåvade individer fick svartepetter.
Citera
2023-03-20, 21:41
Medlem
Det fanns bara hushållspapper på toaletten, Maja säger att Johanna spolade ner papper hon använt till att torka upp spya med, det stämmer ju inte, det går inte att spola ner hushållspapper i toaletten det blir omedelbart stopp, det luckras inte upp av vattnet
Citera
2023-03-20, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Jag menar, någon skrev att det inte blev någon reaktion från MH när hon fick se liket i badrummet. Hur vet ni sånt?
Det var jag som skrev. Efter ha läst henne förhör i Fup så säger inget om att hon reagerat/känt/ ifrågasatt
Citera
2023-03-20, 21:42
Medlem
Blir lite smått obehagad av JJ:s historia att hon gått runt i lägenheten efteråt förvirrad och bortkopplad och försöker förstå vad som hänt. Om man litar på grannens utsaga kommer hon ju löpandes ut ur dörren bara minuter efter dunsarna, vilket innebär att hon skulle ut och flytta cykeln direkt efter TT slutade andas i princip.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
De två ska ju bli ett par i fängelset sen, den tanken slog mig redan när JJ blev häktad.

Ja de lär de nog bli... de är ju båda två lika sjuka i huvudet! förutom att JJ inte styckade Tove då... vilket äcklet Jonna gjorde med Lovisa
Citera
Medlem
När Clea var med på försts förhöret (efter JJ bytte advokat) tyckte jag nästan hon betedde sig som en av de dära tröga personer i komedifilmer. Utbrister ”Oj!” när de får reda på de nya anklagelserna, höll hela tiden på och ”vadå?? Vad sa du nu?” Såg verkligen framför mig hur förhörsledarna tyckte hon var lite av ett störande moment.

Förresten, får advokaterna ställa ledande frågor till sina klienter under förhören? MHs advokat ställde jättemycket ledande frågor, nästan i stil med: ”Men visst var det så att Johanna bestämde det mesta och du kände du nästan inte hade något val?” Roligt att MH med sin låga intelligens inte alltid nappade på hans ledande frågor och istället för att köra på med att JJ styrde och ställde så sa hon emot advokaten. Fast under de senare förhören börjar hon köra på samma linje, så kanske de hade pratat om det.
Citera
2023-03-20, 21:43
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det fanns bara hushållspapper på toaletten, Maja säger att Johanna spolade ner papper hon använt till att torka upp spya med, det stämmer ju inte, det går inte att spola ner hushållspapper i toaletten det blir omedelbart stopp, det luckras inte upp av vattnet
Speciellt som det framkom att Maja inte ens spytt. Det var bara en av alla lögner.
Citera
2023-03-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Jag tror, efter att ha läst HELA fkn FUPen, inte M gjorde det, själva mordet, tror inte hon skulle fixa det helt enkelt. Tror heller inte hon trodde det skulle kunna hända, men att hon fick veta det direkt, i motsats till vad hon säger. Hon har varit medlöpare, aktiv i att dölja och skydda. Tror heller inte att hon fixade att tända elden. JJ är stenhård, iskall psykopat, inga känslor existerar utanför henne själv. Hennes bekantskapskrets är äckligt samstämmig, oberoende av varandra.

Instämmer inte. Jag tror händelseförloppet var väldigt snabbt och att MH då fick två val: antingen gå in på Toves sida eller på JJ:s. Med en JJ som argt kommenderar så föll MH till föga.
Citera
2023-03-20, 21:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Två damer som har en hel del gemensamt.

Citat:
Ursprungligen postat av euromixers

Menar du Jonna Henningsson och JJ?

Det vore i s f en duo som heter duga. Samma gymnasium, Vetlanda, hästar och mord. Ja ja de har ju en hel del gemensamt.
Citera
2023-03-20, 21:46
Medlem
Vetlanda verkar vara Twinpeaks på riktigt
Eller värre …
Citera
2023-03-20, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontegeniberg
Jag tror inte heller att hon var med på badrummet. Jag tror att hon genuint trodde att de skulle prata i lägenheten, inte misshandla, när de väntade på Tove utanför Nöjet. Jag tror dock att hon var vaken i lägenheten, utan att ingripa, men det är, naturligtvis, bara spekulationer.

Det låter bara så sjukt random, att hon skulle hänga utanför badrummet under tiden.

Och, följande vet jag inte om någon har nämnt. Det är ju någon gång under mordet som det ringer på dörren. Men grannen hör inte att någon skriker eller säger något till någon annan. Om nu MH var utanför badrummet så skulle ju givetvis JJ ha ropat till henne att inte öppna lägenhetsdörren. Men, det behövde hon ju inte eftersom MH redan var i badrummet.

Eller har ni läst någon förklaring till från MH ang ringandet på dörren? Är mitt upp i MH:s förhör just nu.

(Att MH skulle ha sovit ser jag som uteslutet. Väldigt uppenbar efterhandskonstruktion.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in