2023-03-20, 22:39
Medlem
-DaRude-s avatar
Lite sent ansluten till tråden, men har följt fallet till och från samt skummat igenom tråden för att få en hyfsat klar bild av vad som har hänt och i synnerhet vilka huvudpersonerna är i denna hemska händelse samt vilken roll man antagit under dådet som föranledde Toves meningslösa död.

Ett namn som ständigt återkommer är såklart denna "JJ", som inte kan beskrivas som något annat än en förförisk men förrädiskt farlig psykopatfitta, en manipulativ och mansglufsande she-devil som inte skyr några gränser överhuvudtaget för att få det hon vill ha.

Hade hon inte mördat Tove själv, så hade hon mest sannolikt övertalat något ragg att göra det åt henne, som Johanna Möller. Hon är nog en sådan person som är väldigt likgiltig till vad mord innebär, så för henne vore det nog allmänt försumbart att gräva ned några lik under en normal livstid, om det tjänar henne väl.

Sådana där kvinnor är livsfarliga, särskilt i sällskap med efterhängsna män eftersom den typen av kvinnor allra helst låter andra bråka, döda och göra skitgörat åt dem.
Citera
2023-03-20, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Det låter bara så sjukt random, att hon skulle hänga utanför badrummet under tiden.

Och, följande vet jag inte om någon har nämnt. Det är ju någon gång under mordet som det ringer på dörren. Men grannen hör inte att någon skriker eller säger något till någon annan. Om nu MH var utanför badrummet så skulle ju givetvis JJ ha ropat till henne att inte öppna lägenhetsdörren. Men, det behövde hon ju inte eftersom MH redan var i badrummet.

Eller har ni läst någon förklaring till från MH ang ringandet på dörren? Är mitt upp i MH:s förhör just nu.

(Att MH skulle ha sovit ser jag som uteslutet. Väldigt uppenbar efterhandskonstruktion.)
MH säger hon inte hört ngn ringning på dörren. Hon är helt ovetandes, hon sov.

Spelar ingen roll vad hon säger, hur mkt hon sovit, vilket rum hon befunnit sig i, hit och dit. Allt faller fan på att hon va ensam med den döda Tove när Johanna åkte till Donken. Som hon först sa att hon va hungrig för hon mådde dåligt. Men tog tbx i senare förhör, hon mådde inte alls dåligt o kräkte, det va en påhittad historia av Johanna. Det fanns ingen plan alls på att åka till Donken förrän Johanna fick göra en skenmanöver då hon stötte ihop med grannen i trappan, som störde när Johanna skulle dumpa telefon och flytta cykeln!
Johanna Sprang upp i lgh igen, och lämnade nycklarna eftersom grannen skulle köra, enligt MH. Då är hon vaken, hon är även vaken och har telefon kontakt med J när hon är iväg. Just då är hon helt plötsligt klarvaken, när hon ”sovit” sig igenom resten av händelsen. Mkt märkligt hon inte ser Tove någonstans i lgh under denna period då det bara är hon och den döda Tove kvar i lgh!
Citera
2023-03-20, 22:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja de lär de nog bli... de är ju båda två lika sjuka i huvudet! förutom att JJ inte styckade Tove då... vilket äcklet Jonna gjorde med Lovisa

Ja JH och JJ skulle nog kunna bli ett passande par med tiden.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/916748-medfangen-cornelia-berattar-styckmordaren-jonna-blev-kar-i-mig
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-03-20 kl. 22:43.
Citera
2023-03-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Barn-sökningarna var från MH:s historik, helt rätt. Definitivt mest pojkar både på hennes Pinterest och i sökhistoriken, om inte minnet sviker mig nu.

Och den där förbannade cidern är också en mycket märklig detalj. Jag kan minnas fel nu, men fanns det inte i FUP hur JJ yttrat dissar om Tove med anspelan på alkoholproblem? Kan det ha varit ett sista hån mot Tove innan hon tände på?

Det blir ju nästintill omöjligt att bevisa, men OM man hade lyckats så hade det ju totalt krossat JJ:s story om att hon drabbades av chock och att allt var en olycka, att hon eldade kroppen "av respekt" osv.

Reagerade också på cidern! Men Js bror köpte ut till henne och M (två boxar vin) så tror inte att det fanns så mycket annat hemma. Sen så har jag för mig att de endast hittade Toves DNA på burken, men efter att ha läst non stop i timmar så är jag inte helt hundra

Sen undrar jag en till grej. Hur påverkad kan Tove ha varit? Promillen i blodet mättes till 1,9 och i urinen till 1,4. Hur väl kan det stämma?
Citera
2023-03-20, 22:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om du tänker dig att J och M s huvud nästan vidrör varandra. Dom sitter mittemot varandra med liggande under sig. I min teori håller eller sitter M på T s utsträckta armar. T s armar är alltså utsträckta ovanför sitt eget huvud. Det är nästan enklast att testa själv om ni har två vuxna personer i hushållet.
Men då borde det väl även synts något på axlarna?
Jag minns inte hur stort badrummet är. Är det så långt att hela T med uppåtsträckta armar och M kan få plats?

Hade inte J ritat ett kryss som markerade att M satt bredvid Ts huvud? (Jag har inte kommit dit än.)
Citera
2023-03-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Hon har snurrat in sig helt i sina egna lögner. Hon håller liksom kvar i utsagor som JJ planerade de skulle säga från början. Men när erkännandet har kommit (att Tove dog i lägenheten) så blir det fel för hon håller fortfarande kvar i vissa av dessa lögner, till exempel bestämde de att låtsas JJ skulle åka till McD för att köpa mat till en full MH som har trillat och spytt. I själva verket skulle JJ iväg med nycklar, mobil och cykel. Men MH tappar liksom bort sig själv i lögnerna och håller kvar vid att hon var hungrig och JJ skulle till McD efter mordet. Helt korkad, hon hänger inte med på att den lögnen redan är genomskådat och alla förstår det var en nödlögn JJ drog för grannen.

Exakt samma sätt höll hon kvar i att hon hade trillat på toan och spytt (vilket också var en lögn för att förklara dunsarna för grannen), oj ja då satt visst Tove och JJ kvar i köket, hon gick upp på toan och trillade och rullade runt på golvet så det var dunsarna men oj just det nej hon spydde nog ändå inte, och förresten så minns hon inte ens om Tove var i köket, ja oj just det hon såg faktiskt inte alls Tove när hon skulle på toan och spy när JJ skulle handla en burgare till henne efter mordet och just det sen åt hon burgaren i köket o halvsov och sen vaknade hon efteråt av T låg inlindad i ett lakan i hallen. Jo tack, man förstår hon har problem med tid (dyskalki), hon kan inte sätta sina lögner i rätt tidsperspektiv i förhållande till mordet.

Håller hundra procent med om det här. De gamla lögnerna ligger kvar och det funkar inte. Det är så givet att hon ljuger, hoppas domstolen håller med och att hon inte kommer undan
Citera
2023-03-20, 22:44
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Instämmer förutom att någon måste hållit nånting över hennes mun. Du kan inte skrika om nån pressar sina tummar allt dom orkar över hals/tungbenet.

Inget var sönder där (framsida av hals mm) och det tog inte 10 sekunder. Alltså inte så hårt man orkar. Hon blev strypt och ju du kan använda dina krafter och försöka skrika. Hade hennes mun inte varit täckt så hade hon inte varit så duktig när hon sparkade för sitt liv.

Det är vad jag tror…men vi kommer aldrig få veta eftersom Maja och Johanna är två iskalla och empatilösa individer som aldrig kommer berätta hur det gick till.
Citera
2023-03-20, 22:45
Medlem
En till ” aha känsla ” jag fick när jag läste förhören är att JJ berättade att hon ” fällde Tove” Jag har inte sett någon annan beskrivning från henne om det…?
MH har fått berättat för sig från JJ detsamma, att hon fällde Tove…
I förhör med MH säger hon fällde och sen plötsligt ” knäade henne ” ,
Man förstår att de reagerar för de frågade igen , ” knäar” ?
Kanske säger man knäa om man spelar fotboll?
När jag läste knäa så tänkte jag antagligen samma som förhörsledaren ” knäa”?!?!
Ett knä upp i skrevet tror jag de flesta tänker
Men MH förklarar sedan vad hon menar med ”Knäa”, typ fäller bakom Toves knäveck tror jag hon menar även om hon beskriver det annorlunda…
Hur kommer det sig att hon själv använder sig av DET uttrycket när JJ bara sagt ” fällde”?
Det måste ju vara hennes egen beskrivning av ” fälla”, som dessutom de flesta inte använder sig av o även inte JJ….
Om nu JJ är duktig på språk osv i betyg sett plus är ju svensk precis som Maja … om det inte är ” fotbolls termer” så skulle hon väl knappast sagt Knäa”?
Långt inlägg men gärna synpunkter på hur ni tänkt om det eller reaktioner
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
J sitter troligtvis något framåtlutad. Då är hon och hennes armar i vägen för att M ska kunna pressa ner Ts bortre arm om hon sitter vid sidan om.
Om M sitter vid huvudändan, måste hon luta sig över Ts huvud och överkropp för att få kraft att pressa ner armarna. Då är också Js armar i vägen.

Jag får inte ihop det.

Det enda alternativet är väl att MH i så fall dragit hennes armar bakåt över huvudet eller uppåt och suttitt bakom TTs huvud. Men man tycker att det borde varit märken på TTs handleder då. Eller var TT så medtagen när hon kom in i bilden att hon inte gjorde något direkt motstånd. Så MH kunde hålla lite löst .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Har läst FUP nu i några timmar och det där att inte Maja kan klockan är hittepå. Hon klarade det galant ett flertal ggr. Sen hennes ljugande om att hon sov konstant hoppas jag kommer upp till ytan. Den andra är ju fullständig psykopat och borde aldrig släppas ut. Har aldrig "hört" en människa ljuga och förneka så bestämt trots att dom har fullständiga bevis framför näsan på människan. Abnormt alltihop och att spela dummare än man är borde inte heller lyckas i detta fall. JJ är ju direkt livsfarlig och man kan bara föreställa sig hur mycket hon hatar Maja nu som erkände att dom dödat och transporterat liket.

Känner du Maja då eftersom du påstår att det inte stämmer att hon inte kan klockan?
Citera
2023-03-20, 22:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gundesvan16
Enligt vad min kusin sa så nej hon är ingen man kan lita på. Något som inte är med i Fup osv är att m och tovas syrra ska ha bråkat nån gång ett tag innan med,

Att m fått luft under j vingar är väl rätt tydligt men skulle inte påstå att hon styrdes som en robot som folk här verkar få det se ut som att m inte skulle ha någon talan osv är inte sant.
Var M lögnaktig och opålitlig även innan hon blev vän med J?
Citera
2023-03-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Ok sakta i backarna.
Jag har hela tiden hävdat att detta är vrickat/sexuellt/amoröst från Johannas sida..
Nu läste jag i fupen att Maja berättar att Johanna vill till en strippklubb i Göteborg, en strippklubb där tjejer dansar nakna.. inte bara vill, dom besökte strippklubben.
Och hon tittar på porrfilmer där kvinnor har strypsex med varandra, hon skriver passionerade hatlåtar om Tova.
I told you so!

Är ganska säker på att det var M som hade tittat. Att URL:en är från hennes enheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in