Citat:
Ursprungligen postat av
Thehonestswede
Det låter bara så sjukt random, att hon skulle hänga utanför badrummet under tiden.
Och, följande vet jag inte om någon har nämnt. Det är ju någon gång under mordet som det ringer på dörren. Men grannen hör inte att någon skriker eller säger något till någon annan. Om nu MH var utanför badrummet så skulle ju givetvis JJ ha ropat till henne att inte öppna lägenhetsdörren. Men, det behövde hon ju inte eftersom MH redan var i badrummet.
Eller har ni läst någon förklaring till från MH ang ringandet på dörren? Är mitt upp i MH:s förhör just nu.
(Att MH skulle ha sovit ser jag som uteslutet. Väldigt uppenbar efterhandskonstruktion.)
MH säger hon inte hört ngn ringning på dörren. Hon är helt ovetandes, hon sov.
Spelar ingen roll vad hon säger, hur mkt hon sovit, vilket rum hon befunnit sig i, hit och dit. Allt faller fan på att hon va ensam med den döda Tove när Johanna åkte till Donken. Som hon först sa att hon va hungrig för hon mådde dåligt. Men tog tbx i senare förhör, hon mådde inte alls dåligt o kräkte, det va en påhittad historia av Johanna. Det fanns ingen plan alls på att åka till Donken förrän Johanna fick göra en skenmanöver då hon stötte ihop med grannen i trappan, som störde när Johanna skulle dumpa telefon och flytta cykeln!
Johanna Sprang upp i lgh igen, och lämnade nycklarna eftersom grannen skulle köra, enligt MH. Då är hon vaken, hon är även vaken och har telefon kontakt med J när hon är iväg. Just då är hon helt plötsligt klarvaken, när hon ”sovit” sig igenom resten av händelsen. Mkt märkligt hon inte ser Tove någonstans i lgh under denna period då det bara är hon och den döda Tove kvar i lgh!