2023-03-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Broren som varslet Politiet.

Lenke: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/5BoJqE/broren-konfronterte-fryseboks-siktet-paa-sykehuset-hadde-en-stygg-magefoelelse

Tack och bock!

Skönt att brodern undersökte ordentligt till slut. Skulle inte förvåna mig om han var den som upptäckte kroppen.
Citera
2023-03-20, 21:20
Medlem
Andra bilder, maskade men ändå.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/forsvarsadvokaten-han-erkanner-att-han-forvarat-en-dod-kvinna-i-frysboxen
Citera
2023-03-20, 21:24
Medlem
Citat:
Mannens försvarsadvokat Stefan Liliebäck säger till SVT att mannen har erkänt att han haft kvinnans kropp i frysen sedan hösten 2018.

Inget ekonomiskt motiv har framkommit

Citat:
– Något sådant har inte varit på tapeten alls när vi diskuterat det här, säger försvarsadvokat Stefan Liliebäck

Ekonomi har inte varit ett tema som tagits upp under förhör?

– Nej.

Edit: Glömde länken till artikeln
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/forsvarsadvokaten-han-erkanner-att-han-forvarat-en-dod-kvinna-i-frysboxen

Jag håller fast vid min ursprungliga teori. Ann* har dött genom olycka/sjukdom och R har "begravt" henne. Han verkar ju inte helt 100.
Citera
2023-03-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo

Jag håller fast vid min ursprungliga teori. Ann* har dött genom olycka/sjukdom och R har "begravt" henne. Han verkar ju inte helt 100.
Ja säkert att man styckar någon och lägger i frysen som har dött pga av tex olycka !
Han har nog tagit ut hennes pension mm
Därav att hon legat där sen ( 2018 enligt uppgift )
Finns ingen ursäkt för denna handling tyvärr !
Enligt alla inlägg vad som hänt !
Citera
2023-03-20, 21:35
Medlem
Mekkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo

För hade han varit helt 100 hade han dödat henne?
Citera
2023-03-20, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hdsuperglide
Ja säkert att man styckar någon och lägger i frysen som har dött pga av tex olycka !
Vart har hennes pengar tagit vägen ?
180-200,000kr norska kronor per år ?
Citera
2023-03-20, 21:40
Medlem
Citat:
Vart har hennes pengar tagit vägen ?
180-200,000kr norska kronor per år ?
Inte så mycket pengar. Han har säkert ingen eller dålig pension. Jag gissar på sprit och cigaretter.
Citera
2023-03-20, 21:42
Medlem
16-Smulans avatar
Minneord Fryseboksmannens far

Johann*s Fr*driksen til minne.
Enda en av Romanifolket er gått bort, Johann*s Fr*driksen, 81 år gammel.

Johanne* var oppvokst i L*udal sønn av L*urits og A*ma. Og Johann*s blei gravlagt på L*udal kirkegård fredag 15. september, og ligger nå hos sine.
Med Johann*s så dør en del av kulturen vår bort. Han kunne språket vårt, han kunne kulturen vår, som å lage visper, kniver og skraping. Det er ikke så mange på Sørlandet som har levert så mye skrap som Johann*s.

Samfunnet var ikke god mot han; foreldre på Svaneviken, sjøl på barnehjem og et liv på vandring og flukt, og egne barn som blei tatt ifrå han, alt dette fordi han var av Romanislekt.

Livet kunnet ha blitt så mye annerledes hvis Romanifolket hadde blitt akseptert. Men slik var og er det ikke, nesten helt opp i vår tid. Presten i L*udal kirke sa unnskyld til Johannes på kirkens vegne i begravelsen.

Dette var bra, men kanskje Johann*s og hans søsken og deres barn skulle ha fått dette før, slik at en kunne følt seg som alle andre? Eg tenker mye på barn og søsken som nå sitter igjen med sorgen og tapet. Johann*s sa sjøl at han var av reisende, ja og nå er du på din siste reise.

Det var ikke mye kontakt med Johann*s dessverre, men det var en ære å få bære min far til sin siste reise. For romanifolket, Ø H.
Citera
2023-03-20, 21:47
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Jag satt i bilen och hörde ett reportage om gärningsmannen. Det började som alla andra sådana där berättelser. Han var en stilla tillbakadragen man med få kontakter. Sedan kröp det fram mer och mer. Fyllekörning, blottande, våldtäkt, och nu tydligen även en dräpare.
Citera
2023-03-20, 21:54
Medlem
Citat:

Visa mig bevis för att han styckat henne?
Media skrev "kroppsdelar" i början men har sedan skrivit "kropp". Med tanke på kvällstidningarnas förkärlek till click-bait rubriker hade dom slagit på stora trumman om hon varit styckad.

Och vart har jag sagt att hans beteende på något sätt skulle vara ursäktat?
Citera
2023-03-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mekky
För hade han varit helt 100 hade han dödat henne?

Hade han varit helt 100 och fungerat som en rationell och logisk människa hade han såklart larmat när hon dog, inte begravt henne och hållt käft.

Dra inte ner nivån nu Mekky, du har ju styrt upp tråden flera gånger.
Citera
2023-03-20, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Minneord Fryseboksmannens far

Johann*s Fr*driksen til minne.
Enda en av Romanifolket er gått bort, Johann*s Fr*driksen, 81 år gammel.

Johanne* var oppvokst i L*udal sønn av L*urits og A*ma. Og Johann*s blei gravlagt på L*udal kirkegård fredag 15. september, og ligger nå hos sine.
Med Johann*s så dør en del av kulturen vår bort. Han kunne språket vårt, han kunne kulturen vår, som å lage visper, kniver og skraping. Det er ikke så mange på Sørlandet som har levert så mye skrap som Johann*s.

Samfunnet var ikke god mot han; foreldre på Svaneviken, sjøl på barnehjem og et liv på vandring og flukt, og egne barn som blei tatt ifrå han, alt dette fordi han var av Romanislekt.

Livet kunnet ha blitt så mye annerledes hvis Romanifolket hadde blitt akseptert. Men slik var og er det ikke, nesten helt opp i vår tid. Presten i L*udal kirke sa unnskyld til Johannes på kirkens vegne i begravelsen.

Dette var bra, men kanskje Johann*s og hans søsken og deres barn skulle ha fått dette før, slik at en kunne følt seg som alle andre? Eg tenker mye på barn og søsken som nå sitter igjen med sorgen og tapet. Johann*s sa sjøl at han var av reisende, ja og nå er du på din siste reise.

Det var ikke mye kontakt med Johann*s dessverre, men det var en ære å få bære min far til sin siste reise. For romanifolket, Ø H.
Och vad har detta att göra med en kvinna i frysen !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in