Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-03-20, 19:55
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Intressant att det bara skiljer ett par år mellan Anders Lundin och Peter Andersson.. Den mjuka stressfria stilen håller kanske Lundin ung Är ju som en ungdom versus en mumie utseendemässigt..
2023-03-20, 19:57
Medlem
picapicans avatar
Mood manager, vad fan är det?
Medlem
Redan i andra avsnittet bekänner de färg, deltagare med bekräftelsebehov, översittarna, inbillade starka/naturliga ledare, offerkoftebärare med snyftstory och missunnsama.

Assyrien/syrianen från Södertälje bekräftar det alla som inte gömmer huvudet i sandet vet om: invandrare från vissa kulturer saknar sympatiska och ödmjuka drag. Usel svenska pratar han också. Beror på att han bara klipper och pratar med landsmän hela dagarna.

Likadan attityd har killen som kom till gränslandet. Stackars tjej som fick lyssna på hans aggressiva gnäll på stackatosvenska. Antagligen sade produktionen till Alva att välja ut honom. De visste att han skulle kaosa.

Synd att det tas med för många som har hävdelsebehov. Nu blev det genast tuppfäktning från Oskars sida mot nya deltagaren som också omfamnar naturen. Hur man kan vara så vit fastän man bor ute i havet på en ö med massa soltimmar per år. Undrar varför han stuckit till en ö långt bort…? Verkar vara flummig kille och osäker, som blottar den dessutom. Pinsamt. Sedan förstår jag inte varför främmande människor kramas. Ser ytligt och falskt ut.

Yogainstruktören är en streber som tror att han är en ledare. Men är inte det. Redan om två dagar så är han nog ganska ensam på morgonyogan. Ungefär som morgongymnastiken i Sällskapsresan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonsylten1
Produktionen har rätt mycket att säga till om när det gäller personliga sakerna. De har nog valt att det ska vara ännu mer personligt år. Skulle alla deltagare få välja HELT fritt skulle det ju bara vara tändare, machetes och fiskenät osv.
Självklart så får de inte ta med sig tält och tändare mm.
Men att ta med sig doftljus och nallebjörn är ju helt sinnesrubbat, finns ju bra mkt bättre personliga saker än det.
Det är inte det jag menar att de ska ta med överlevnadsprylar.
2023-03-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican

En som går in på kontor och firmafester och skriker "heja heja kämpa på, ni är bäst woho!"
2023-03-20, 20:02
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Dock fattar jag inte att den nya mannen hamnade i lag syd, han är över 35 bast så bör väl hamnat i lag Nord. Tror han och Oscar kommer hamna i konflikt mycket snart då båda vill visa vad de kan.
Är väl förmodligen just därför produktionen valde att sätta båda i samma lag, för att förhoppningsvis få till en konflikt.
2023-03-20, 20:05
Medlem
Vad är Medium för yrke?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
En som går in på kontor och firmafester och skriker "heja heja kämpa på, ni är bäst woho!"

Om några veckor kommer det stå att hon är beteendevetare eller fritidspedagog. TV4 har en tendens att ge deltagare flertalet jobbtitlar under en säsong haha
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Det kanske det man kallar sig nuförtiden om man jobbar på ica. Jag halvt skojar men det skulle inte förvåna mig om det var så..
2023-03-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Vad är Medium för yrke?

En som pratar med spöken. Inget riktigt yrke, mer folk som scammar folk i sorg som vill prata med sina döda släktingar, ofta religiösa.
2023-03-20, 20:11
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Vad är Medium för yrke?
TV4 kanske tycker det låter bättre att någon är ett "medium" än att beskriva verkligheten: "Arbetslös som ofta tittar på Det Okända i Kanal 7"
2023-03-20, 20:12
Medlem
Jonipoons avatar
Alva är ju den sötaste tjejen som varit med på decennier. Kan inte minnas någon som varit sötare sedan möjligtvis Anna Stenlund år 2002. Hon är dock darrig som ett litet asplöv och har alldeles för nära till gråten, så vi får se hur länge hon klarar sig. Eftersom hon som lagledare automatiskt har immunitet lär hon inte åka ut på åtminstone 2-3 veckor, men produktionen kan förstås när som helst röra om i grytan och få för sig att byta lagledare.

I övrigt har jag än så länge inga riktiga åsikter om några deltagare, då det är för tidigt att säga. Jag har under tidigare säsonger fattat tycke för vissa deltagare från dag 1, för att senare inse att dessa personer är riktiga rövhål. Jag kan dock redan nu säga att den där Christopher da Silva ska UT, står inte ut med hans jobbiga tryne.

Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Sedan förstår jag inte varför främmande människor kramas. Ser ytligt och falskt ut.
Generation Z håller på så, de är de mest trevliga och välkomnande på ytan men samtidigt otroligt falska inunder. Själv är jag glad att jag tillhör Millennials.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in